Oekraïne en het conflict tussen Rusland en het Westen
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: Oekraïne en het conflict tussen Rusland en het Westen
Zo slecht is het Westen dan toch blijkbaar ook weer niet. Rusland vernielt een land en wij betalen de wederopbouw ...
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Aan het tempo waarmee de "wederopbouw" van ons eigen landje gebeurt zal het nog lang duren vooraleer die facturen bij de Europese boekhouder terecht zullen komen.
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Je wordt hier tenminste niet in de cel gestopt voor 15 jaar (of je "verdwijnt" niet plotseling in het niets) enkel en alleen omdat je kritiek geeft op de overheid. Je riskeert hoogstens een ban op een forum van een privé-organisatie ...RantingDuck schreef: ↑19 april 2022, 11:16Die blinddoek is dan de media die ze stuurt en ze precies dat nieuws op hun bord geeft om ze nog kortzichtiger te maken dan ze al zijn.
Ondertussen, terwijl iedereen voor zijn tv zit en de propaganda slikt als warme broodjes:
https://www.theguardian.com/world/2022/ ... slam-rally
Dit is maar het tipje van de ijsberg. Ik kan hier een hele lijst links posten van wat er gaande is in Europa en de wereld. Maar dan zou ik beschuldigd worden van allerlei zaken waar ik me niet schuldig aan maak en zelfs op lijstjes terecht komen. Dat zal de echte reden wel zijn waarom zovelen hier gestopt zijn met posten. Maar er is totaal geen probleem in Belgie en het spaargidsforum, of andere fora, want wij hebben een groen kleurtje op een of ander uit de duim gezogen kaartje.
Mensen zouden best wel eens wat verder kijken dan hun neus lang is, wat zaken bij elkaar optellen en dat brein eens gebruiken om wat na te denken ipv te denken dat je met politieke correctheid niet kan verliezen.
De Russische troepen in Bucha werden door Putin gedecoreerd voor hun wandaden.
En ondertussen moordt, steelt en verkracht de Russische soldaat rustig verder.
https://doorbraak.be/kremlin-2/?utm_ter ... 1650361844
En ondertussen moordt, steelt en verkracht de Russische soldaat rustig verder.
https://doorbraak.be/kremlin-2/?utm_ter ... 1650361844
Ik vind het een zeer goed interview en artikel, alleen is je commentaar in je post net het tegenovergestelde als wat in het artikel wordt gezegd...centiem schreef: ↑19 april 2022, 09:58 Mooi artikel dat een kijk biedt op hoe het Kremlin de wereld ziet:
https://www.newstatesman.com/world/euro ... utin-wants
Die melanomanen trekken zich geen zier aan van de souvereiniteit van andere landen, de wensen van volkeren, of het respect voor mensenlevens.
Geef Rusland nu een vinger en je bent je arm kwijt. Zij gaan voor de onderwerping van heel Europa en de omverwerping van het democratisch systeem. Oekraine is maar een eerste stap.
Een bredere oorlog lijkt niet meer te vermijden.
Dus ik snap je commentaar niet zo goed
Ik begrijp dat je dat niet begrijpt. Want jij volgt volledig de Russische zienswijze.Aerolla schreef: ↑19 april 2022, 13:09Ik vind het een zeer goed interview en artikel, alleen is je commentaar in je post net het tegenovergestelde als wat in het artikel wordt gezegd...centiem schreef: ↑19 april 2022, 09:58 Mooi artikel dat een kijk biedt op hoe het Kremlin de wereld ziet:
https://www.newstatesman.com/world/euro ... utin-wants
Die melanomanen trekken zich geen zier aan van de souvereiniteit van andere landen, de wensen van volkeren, of het respect voor mensenlevens.
Geef Rusland nu een vinger en je bent je arm kwijt. Zij gaan voor de onderwerping van heel Europa en de omverwerping van het democratisch systeem. Oekraine is maar een eerste stap.
Een bredere oorlog lijkt niet meer te vermijden.
Dus ik snap je commentaar niet zo goed
Als ik het goed begrijp:
Jij beweert dat zij per definitie liegen, en het feit dat zij het omgekeerde zeggen van wat jij zegt, is dus het bewijs dat jij gelijk hebt.
Klopt dit?
Ok, ik snap het.
Jij beweert dat zij per definitie liegen, en het feit dat zij het omgekeerde zeggen van wat jij zegt, is dus het bewijs dat jij gelijk hebt.
Klopt dit?
Ok, ik snap het.
Rusland vermoordt op cynische wijze burgers, vernietigt huizen, levens ... liegt tegen de hele wereld en heeft niets menselijks en heiligs!
-
- Verbannen Gebruiker
De Russische oorlogsmisdadigers gaan ondertussen verder met burgerdoelwitten bestoken.
Enkel die-hard Putin-verdedigers Aerolla, cpnx, DhalluinR, Pukkie007, GroupB, RantingDuck... vinden dat Putin gerechtvaardigde redenen heeft om steden te bestoken, burgers te bombarderen, civiele infrastructuur te vernietigen, massale moorden te plegen. Lop kunnen we ook in het rijtje plaatsen: hij wil niet dat we de wreedheden van de Russen tonen, en hij wou dat de Ukrainers al lang het zuiden en het oosten van Ukraine aan Rusland hadden gegeven. Welke andere reden kan er zijn dan dat Lop vindt dat Rusland er recht op heeft? Mijn standpunt in deze is een doorn in het oog van Lop, waardoor hij mij op alle gebied aanvalt. Zelfs als ik gewoon zeg dat de rente gestegen is, wat een feit is.
PS: het is niet meer correct om te zeggen "enkel die-hard Putin-verdedigers"; we kunnen beter zeggen: de 5e kolonne van georchesteerde Putin-verdedigers.
https://www.reddit.com/r/ThatsInsane/co ... ium=mweb3x
Enkel die-hard Putin-verdedigers Aerolla, cpnx, DhalluinR, Pukkie007, GroupB, RantingDuck... vinden dat Putin gerechtvaardigde redenen heeft om steden te bestoken, burgers te bombarderen, civiele infrastructuur te vernietigen, massale moorden te plegen. Lop kunnen we ook in het rijtje plaatsen: hij wil niet dat we de wreedheden van de Russen tonen, en hij wou dat de Ukrainers al lang het zuiden en het oosten van Ukraine aan Rusland hadden gegeven. Welke andere reden kan er zijn dan dat Lop vindt dat Rusland er recht op heeft? Mijn standpunt in deze is een doorn in het oog van Lop, waardoor hij mij op alle gebied aanvalt. Zelfs als ik gewoon zeg dat de rente gestegen is, wat een feit is.
PS: het is niet meer correct om te zeggen "enkel die-hard Putin-verdedigers"; we kunnen beter zeggen: de 5e kolonne van georchesteerde Putin-verdedigers.
https://www.reddit.com/r/ThatsInsane/co ... ium=mweb3x
Laatst gewijzigd door VLblokpate op 19 april 2022, 14:11, 7 keer totaal gewijzigd.
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
RantingDuck schreef: ↑19 april 2022, 13:44Ah nee?!
In NL, maar dat is ook groen op je zelf ingekleurd kaartje.
https://dissident.one/2022/03/16/29368/
Nederland is niet België. Net zoals Rusland geen Wit-Rusland of China is. Trouwens, ik zeg ook niet dat er hier (d.w.z. in België) alles kan en mag. Alleen scoort België (groen en plaats 11) ietsje beter dan Rusland (rood en plaats 150) op het vlak van "freedom of press".
Het kaartje is niet door mij ingekleurd (ik heb geen stiften of kleurpotloden meer) maar is afkomstig van Reporters Without Frontiers (https://rsf.org/en/ranking/2021).
Of de politie (de overheid) die met scherp schiet op mensen met kritiek op de overheid van een volgens jouw kaartje groen land.
https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/Binnen ... ar-AAQUQ2A
Wederom, Nederland en geen België. En was het niet omwille van rellen waarbij combi's in brand werden gestoken en politiemensen voor hun leven moesten vrezen????
Het valt wel op dat jij en je wapenbroeders nog geen ban aan je been hebben, hoewel toch al meerdere forum-regels overtreden.Je riskeert hoogstens een ban op een forum van een privé-organisatie ...
Het zijn eerder wapenzusters ipv -broeders.
Indien je vindt dat ik de regels overtreed, mag je mij altijd aanklagen bij de moderator.
Laatst gewijzigd door VincentVega op 19 april 2022, 14:47, 1 keer totaal gewijzigd.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Alleen gaat je kaartje niet over vrije meningsuiting.VincentVega schreef: ↑19 april 2022, 14:09Alleen scoort België (groen en plaats 11) ietsje beter dan Rusland (rood en plaats 150) op het vlak van vrije meningsuiting.
Het kaartje is niet door mij ingekleurd (ik heb geen stiften of kleurpotloden meer)
Weverke vrouwelijk? Daar geloof ik niets van
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
-
- Verbannen Gebruiker
Bereid je maar voor. Er is een oproep aan jou en jouw mede-Putin-verdedigers om de nakende overwinning op de nazi's van Ukraine hier te komen verdedigen. Want duistere krachten zullen daarover liegen. Je zult het hier moeten uitleggen dat het echt wel een overwinning van de Russen is (ondanks de mislukte belegering van Kiev, de gezonken Moskva door een accidentje, de duizenden dode burgers, alle vernielde steden, alle vernielde civiele infrastructuur, meer dan 5 miljoen Ukraieners op de vlucht,...)
Dat de Russen (en jij dus ook?) echt overtuigd zijn dat de "neo-nazis in Ukraine" dezelfde praktijken hebben als die van de nazi's, blijkt ook duidelijk uit deze oproep om "de waarheid te verdedigen".
MILITARY OPERATION IN UKRAINE
Truth about Russia’s success in special operation in Ukraine to be defended — Kremlin
Tensions on the engagement line in Donbass soared on February 17
The truth about the Russian army’s eventual success in the special operation in Ukraine will have to be defended, the deputy chief of the Russian presidential directorate for special projects, Sergey Novikov, has said.
"We should be prepared to see many forgeries in the future," Novikov said at the opening of Russia’s first historical national school forum Truth Makes Might at the Victory Museum on Tuesday. "The special military operation will be completed. The Lugansk and Donetsk people’s republics will be completely liberated from the neo-Nazis, from the influence of nationalist battalions that are deeply entrenched there, that have barricaded themselves during the past eight years and been getting ready to fight."
"I am certain that our army will cope with this task, but after that the truth about their victory will have to be defended," Novikov said.
As an example he recalled the first months after the Great Patriotic War, when the truth about the victory had to be defended at the Nuremberg Tribunal.
"In those days, 80 years ago, the Nazi propaganda was well aware that if all Nazi crimes come to light, there will be no international support or approval," Novikov said.
Volgens Wikipedia heeft Karaganov ook het onderstaande gezegd. Toch een stelletje gevaarlijke gekken daar in Rusland.
Wikipedia schreef: In an interview published in the journal "Russia in Foreign Affairs", Karaganov defined Russia's main foreign policy goal as forcing its own dominance on the globe and breaking the security order put in place at the end of the Cold War in 1991.[8] Karaganov explained that "the situation is so dire" that "war is inevitable", as Russia could only achieve its goals by military means, since, unlike the United States, the dominant post-Cold War power, Russia had no political, cultural, ideological or economic benefits by which to bring other states under its influence. Karaganov lamented that Russia's neighbors generally saw the West as offering more attractive political and economic models, and Russia therefore had no choice but to gain their submission by force.
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
My mistake, het gaat over "freedom of press" ipv "freedom of speech". Intussen aangepastCarpeNoctem schreef: ↑19 april 2022, 14:34Alleen gaat je kaartje niet over vrije meningsuiting.VincentVega schreef: ↑19 april 2022, 14:09Alleen scoort België (groen en plaats 11) ietsje beter dan Rusland (rood en plaats 150) op het vlak van vrije meningsuiting.
Het kaartje is niet door mij ingekleurd (ik heb geen stiften of kleurpotloden meer)