De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Kat uit de boom kijken, dat doe ik nu en waarschijnlijk nog de komende 2-3 maanden, want ik wil zeker meer duidelijkheid naar inflatie toe en dat gaan we volgens mij binnen 2-3 maanden wel krijgen. Mijn vermoeden is dat de piek in de buurt is, misschien juni/july.
Zouden niet veel beleggers dat doen momenteel, de kat uit de boom kijken. Het gaat niet hard naar beneden noch hard naar boven. Idee dat iedereen wat blijft zitten en afwacht met andere woorden.
Als het inflatieprobleem onder controle lijkt te komen, kunnen de rentevehogingen al snel weer eindigen. Beurzen kunnen dan zo weer 10-15% stijgen tegen eindejaar. Als het stimulus van de FED niet extreem afgebouwd zal worden.
Spannend beursjaar dit.
Zouden niet veel beleggers dat doen momenteel, de kat uit de boom kijken. Het gaat niet hard naar beneden noch hard naar boven. Idee dat iedereen wat blijft zitten en afwacht met andere woorden.
Als het inflatieprobleem onder controle lijkt te komen, kunnen de rentevehogingen al snel weer eindigen. Beurzen kunnen dan zo weer 10-15% stijgen tegen eindejaar. Als het stimulus van de FED niet extreem afgebouwd zal worden.
Spannend beursjaar dit.
Ik ben deze ochtend ingestapt in een nieuw aandeel (Veolia)
Ik ga gewoon verder met hoe ik bezig was, kopen als ik een opportuniteit zie of iets wil hebben, ik doe niks speciaal.
Nu heb ik geen cash meer over (misschien tank ik nog bij later^^ )
Ik ga gewoon verder met hoe ik bezig was, kopen als ik een opportuniteit zie of iets wil hebben, ik doe niks speciaal.
Nu heb ik geen cash meer over (misschien tank ik nog bij later^^ )
-
- Verbannen Gebruiker
En weer zelfde stramien. Ook OLO 10 jaar weer hoger.VLblokpate schreef: ↑18 april 2022, 07:52 Het wordt eentonig, maar het is nog altijd de vraag of het een definitieve trend is, of enkel een hobbel in de weg.
Hogere rentes, lagere beurzen.
US 10 jaar: 2,86%
S&P 500 futures: -0,56%
US 10 jaar: 2,90%
S&P 500 futures: -0,26%
OLO 10 jaar: 1,42% (+0,06)
Ik doe geen voorspellingen. Ik geef gewoon weer
U.S. Stocks See Biggest Outflows of Year as Recession Fears Bite
U.S. equities had outflows of $15.5b in latest EPFR data
BofA strategists say recession, inflation fears grip investors
Investors are rapidly exiting stocks, with U.S. equities seeing their biggest weekly outflows of the year as recession fears take hold.
U.S. equity funds had outflows of $15.5 billion in the week through April 13, while European funds experienced a ninth straight week of outflows, Bank of America Corp. strategists wrote, citing EPFR Global data. The bank’s private clients -- with $3.2 trillion of assets under management -- also exited stocks in the largest amount since November.
Weet je wat het verschil is tussen een ruwe diamant en een geslepen diamant ?VLblokpate schreef: ↑19 april 2022, 08:19En maar blijven fantaseren over 85 miljard usd per jaar aan Russische diamanten. De hele wereld is verkeerd. Lop is de enige die het weet.
-
- Verbannen Gebruiker
Hoe langer je jouw 85 miljard USD blijft verdedigen, hoe zieliger je wordt.lop schreef: ↑19 april 2022, 14:46Weet je wat het verschil is tussen een ruwe diamant en een geslepen diamant ?VLblokpate schreef: ↑19 april 2022, 08:19
En maar blijven fantaseren over 85 miljard usd per jaar aan Russische diamanten. De hele wereld is verkeerd. Lop is de enige die het weet.
Hopelijk hier niet te veel aandeelhouders van Netflix? Wat een pandoering.
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
Koopmomentje?
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
P/E gewijs is er van een buitenkans geen sprake. Disney+, Amazon Prime, Apple tv, HBO,... Concurrentie genoeg. Economische moat = nul. Een abonnement is elke maand opzegbaar/inruilbaar.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Breekt CRESUD door de 10 dollar grens? +104% sinds YTD.
Het verschil is diamant.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
En Walt Disney? Is ook al gigantisch gezakt en lijkt mij, naast de streaming, nog tal van andere inkomsten te generen en vaak een goede dividendbetaler.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Nog interesse in Shopify? De achtbaan is nu wel aan een lange afdaling bezig.
Als ik niet wist dat shorten ook ontzettend fout kan gaan zou ik nu nvidia shorten.
Veel neerwaards potentieel:
- Te hoge P/E ten opzichte van de korte en middellange verwachtingen (niet in verhouding met realiteit)
- Vraagdestructie gedaan door hard te profiteren van de huidige situatie, hierdoor schade aan merk/naam aangebracht.
- GPU mining wat een zeer grote groeimotor was, is al, en gaat ook nog sterk verminderen.
- Gigantische 2dehands stock komt mogelijk op de markt.
- Overname ARM mislukt (en terecht).
- AMD Radeon GPU zullen veel beter concurrentie aankunnen, AMD heeft ook meer volumes ingeboekt.
- Men is in 2 maanden van weinig/geen stock naar veel stock gegaan, omdat miners niet meer kopen.
Er kan zomaar 30-40% af in een paar weken als het wat tegen zit, het opwaards potentieel is naar mijn mening beperkt. Je ziet nu al meer uitgaven naar real life zaken, zoals reizen, vluchten, hotels, uit eten, cafe, bioscoop...en natuurlijk de verplichte snel stijgende kosten zoals energie en voeding. Er zijn er genoeg die het zat zijn om binnen te zitten, en bovendien begint dan in Europa en US ook nog eens de zomer, en dan is de vraag naar GPU's historisch al iets lager.
Veel neerwaards potentieel:
- Te hoge P/E ten opzichte van de korte en middellange verwachtingen (niet in verhouding met realiteit)
- Vraagdestructie gedaan door hard te profiteren van de huidige situatie, hierdoor schade aan merk/naam aangebracht.
- GPU mining wat een zeer grote groeimotor was, is al, en gaat ook nog sterk verminderen.
- Gigantische 2dehands stock komt mogelijk op de markt.
- Overname ARM mislukt (en terecht).
- AMD Radeon GPU zullen veel beter concurrentie aankunnen, AMD heeft ook meer volumes ingeboekt.
- Men is in 2 maanden van weinig/geen stock naar veel stock gegaan, omdat miners niet meer kopen.
Er kan zomaar 30-40% af in een paar weken als het wat tegen zit, het opwaards potentieel is naar mijn mening beperkt. Je ziet nu al meer uitgaven naar real life zaken, zoals reizen, vluchten, hotels, uit eten, cafe, bioscoop...en natuurlijk de verplichte snel stijgende kosten zoals energie en voeding. Er zijn er genoeg die het zat zijn om binnen te zitten, en bovendien begint dan in Europa en US ook nog eens de zomer, en dan is de vraag naar GPU's historisch al iets lager.