Holdings
TIP
- troglodytes
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Holdings
Heeft Sofina een valling?
Jozefien1969 schreef: ↑24 april 2022, 22:26 Wellicht heeft uw geen fijne ervaringen gehad met Sofina, Brederode en Ackermans van H. Nimmer hebt gij het eerder over Latour en Kinnevik gehad in dit forum, althans met opbouwende of negatieve kritiek. Wellicht zijn er inderdaad genoeg kwaliteitsholdings te vinden die ook handelen in private equity maar over uw voorstel betreffende Fairfax India en First Pacific hebben we nooit meer iets vernomen. Overigens er zijn nog een aantal aandelen. Maar uiteindelijk gaat het niet daarom; het gaat om bewust en eerlijk te zijn. En het delen is dan wel fijn!
Hoe zit het met uw topbeleggingen eigenlijk dit jaar? Investor, Sofina of doet u liever een Kinnevikske? Een serieus pak rammel dit jaar maar ja u ziet liever de splinter in het oog van laeka maar vergeet te melden dat u met balken in uw ogen zit!
Maar vroeg of laat gaat groei volgens mij wel terug de bovenhand nemen. Veel groeiaandelen zijn toch ondertussen al serieus afgestraft. Op vandaag neig ik toch eerder naar het bijkopen van een Sofina of SMT in plaats van bijvoorbeeld een Exor of GBL. Iedereen lijkt nu schrik te hebben van groei en dat is misschien wel het moment om te kopen. Het kan uiteraard nog lager, maar op lange termijn heb ik vertrouwen dat dit wel terug goedkomt.dreamy schreef: ↑25 april 2022, 14:36Ik vind ook dat Laeka soms wat doorschiet in zijn kritiek op beleggers in hooggewaardeerde kwaliteitsholdings, maar ik denk wél dat Laeka dit jaar wel eens gelijk zou kunnen gaan krijgen met zijn focus op minder (hoog)gewaardeerde, liefst ondergewaardeerde holdings.laeka schreef: ↑22 april 2022, 17:16 Prosus is inderdaad een ramp. Niet alle tips zijn direct een schot in de roos ook bij laeka niet. Maar... sommige dingen zijn gemakkelijk te voorspellen zoals de daling van Sofina, Kinnevik en andere... bijna iedereen nam Sofina in zijn kooplijstjes op voor 2022! Peperduur toen ondertussen al serieus wat afgezwakt maar de believers kochten bij aan 400 euro en meer en bij 370 euro was het ook koopwaardiger dan ooit. Benieuwd wat het gaat geven als ze bij Sofina net zoals bij Kinnevik een daling van de NAV bekend maken.
Dit jaar lijkt duidelijk een jaar te worden waarin value het beter doet dan growth, en ja, dan zit je beter in ondergewaardeerde holdings waar weinig tot geen lucht in de koersen zit, terwijl de eerder hooggewaardeerde holdings als Kinnevik en Sofina met hun focus op growth de hardste klappen krijgen.
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
Ik zie het ook zo, maar ik denk dus wel dat dit een tijd kan gaan duren, wellicht eerder middellange maar mogelijk inderdaad zelfs lange termijn. Intussen doen die Exor en GBL ook heel wat moeite om op te schuiven richting private equity en groei, dus die zien daar blijkbaar ook toekomst in.DonDraper schreef: ↑26 april 2022, 09:35 Maar vroeg of laat gaat groei volgens mij wel terug de bovenhand nemen. Veel groeiaandelen zijn toch ondertussen al serieus afgestraft. Op vandaag neig ik toch eerder naar het bijkopen van een Sofina of SMT in plaats van bijvoorbeeld een Exor of GBL. Iedereen lijkt nu schrik te hebben van groei en dat is misschien wel het moment om te kopen. Het kan uiteraard nog lager, maar op lange termijn heb ik vertrouwen dat dit wel terug goedkomt.
Ik zal het Boël volgende week weer eens vragen tijdens de AvA, meestal geeft hij op verzoek een indicatie van de actuele NAV. Eerst eens meneer Buffett en meneer Gayner dit weekend aan de tand voelen in Omahalaeka schreef: ↑25 april 2022, 09:59beste,
Sofina is bijna 29% gezakt dit jaar veel meer dan de markten dus. Laten we ervan uitgaan dat de NAV van Sofina 10% gezakt is dit jaar. Dan zou deze nu ongeveer 303 euro bedragen. Pas hierop een korting toe van 20% voor een kwaliteitsholding als Sofina en ik bekom koersen onder de 250 euro.
Reis je af naar de USA voor de vergadering bij Buffett? Ja vraag het Boël eens wat de waarde nu is dan kan ik misschien mijn koersdoel van 250 euro wat optrekken.michael25 schreef: ↑26 april 2022, 15:57Ik zal het Boël volgende week weer eens vragen tijdens de AvA, meestal geeft hij op verzoek een indicatie van de actuele NAV. Eerst eens meneer Buffett en meneer Gayner dit weekend aan de tand voelen in Omahalaeka schreef: ↑25 april 2022, 09:59
beste,
Sofina is bijna 29% gezakt dit jaar veel meer dan de markten dus. Laten we ervan uitgaan dat de NAV van Sofina 10% gezakt is dit jaar. Dan zou deze nu ongeveer 303 euro bedragen. Pas hierop een korting toe van 20% voor een kwaliteitsholding als Sofina en ik bekom koersen onder de 250 euro.
Iets te vroeg Sofina gekocht precies (330)… Sofina shorten was wel een goede tip van Degroof…
Laatst gewijzigd door Barryke op 26 april 2022, 18:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Symphony International holdings geeft gas. 9% erbij vandaag in deze alweer rode beursdag.
Symphony International holdings geeft gas. 9% erbij vandaag in deze alweer rode beursdag.
Berkshire nog altijd een mooie 10% ytd.
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
Dat kan ik enkel maar toejuichen aangezien ik ze ook in port heb.dreamy schreef: ↑26 april 2022, 15:26Ik zie het ook zo, maar ik denk dus wel dat dit een tijd kan gaan duren, wellicht eerder middellange maar mogelijk inderdaad zelfs lange termijn. Intussen doen die Exor en GBL ook heel wat moeite om op te schuiven richting private equity en groei, dus die zien daar blijkbaar ook toekomst in.DonDraper schreef: ↑26 april 2022, 09:35 Maar vroeg of laat gaat groei volgens mij wel terug de bovenhand nemen. Veel groeiaandelen zijn toch ondertussen al serieus afgestraft. Op vandaag neig ik toch eerder naar het bijkopen van een Sofina of SMT in plaats van bijvoorbeeld een Exor of GBL. Iedereen lijkt nu schrik te hebben van groei en dat is misschien wel het moment om te kopen. Het kan uiteraard nog lager, maar op lange termijn heb ik vertrouwen dat dit wel terug goedkomt.
Mooie vooruitzichten Michael. Geniet en werkt zemichael25 schreef: ↑26 april 2022, 15:57Ik zal het Boël volgende week weer eens vragen tijdens de AvA, meestal geeft hij op verzoek een indicatie van de actuele NAV. Eerst eens meneer Buffett en meneer Gayner dit weekend aan de tand voelen in Omahalaeka schreef: ↑25 april 2022, 09:59
beste,
https://www.gbl.be/en/media/3792/202204 ... 202022.pdf
Van deze holding lees je bijna niets op het forum. Iemand die deze bezit? Ze hebben daar wat eigen aandelen vernietigd.
Van deze holding lees je bijna niets op het forum. Iemand die deze bezit? Ze hebben daar wat eigen aandelen vernietigd.