Holdings
TIP
-
- Full Member
- Contacteer:
Re: Holdings
Sofina krijgt klappen. Vanaf wanneer beginnen jullie terug te kopen?
Sofina is inderdaad sterk teruggevallen vergeleken met een Brederode.
Maar Sofina is dan ook wel extreem sterk gegroeid de voorbije periode. Mocht Sofina naar 200 Eur gaan dan zou ik misschien wel instappen :p
Maar Sofina is dan ook wel extreem sterk gegroeid de voorbije periode. Mocht Sofina naar 200 Eur gaan dan zou ik misschien wel instappen :p
-
- Full Member
- Contacteer:
Mijn GAK voor Brederode is 108 maar dat zal ik wellicht niet direct kunnen verlagen :p
De familiale aandeelhouders zijn nog altijd bezig om via Pargesa hun controlerend belang verder uit te bouwen en hun controle te betonneren (d.m.v. dubbel stemrecht).
Als buy and hold belegger heb ik ze al een tijd in mijn bezit. Ik wacht dus al lang op de verhoopte opleving, maar dit jaar doen ze het vooralsnog alvast een stuk beter dan Sofina en vele andere holdings.
Nog 2 holdings die zeer goed stand houden dit jaar :
- Luxempart (vrijwel stabiel)
- Floridienne (plus 20%)
Luxempart & Floridienne zijn inderdaad vrijwel stabiel, echter eerder gerelateerd aan beperkte liquiditeit?
Bogleheadsportefeuille: IWDA (40%) - EMIM (40%) - AGGH (20%)
Vanguard portefeuille : VWCE (80%) - VAGE (20%)
Aandelenportefeuille: Combinatie van familiale holdings & Belgisch vastgoed
Vanguard portefeuille : VWCE (80%) - VAGE (20%)
Aandelenportefeuille: Combinatie van familiale holdings & Belgisch vastgoed
Ik heb er heel wat aangebracht die dit jaar op winst staan o.a. Cresud, Compagnie du bois Sauvage, Corporacion financiera Alba, Velcan Holdings, Symphony international holdings en niet vergeten de palmolie aandelen. Bavaria industries stabiel.
Goed werk Laeka! maar ...
Corporación Financiera Alba heb ik aangebracht op dit forum.
Dat is alweer lang geleden en gelukkig hebben ze inderdaad een mooie rit achter de rug het afgelopen jaar, hopelijk op weg naar een nieuwe ATH.
Verder heb je ook de Belgische holdings TINC, GIMV en Ackermans die min of meer stabiel blijven in 2022.
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)