Verwarmen met airco of mazout
Re: Verwarmen met airco of mazout
Een landbouwer in onze buurt heeft een modulerende diesel generator staan van max. 4500 watt nominaal vermogen met daaraan gekoppeld een warmtepomp Lucht /water.
Op de uitlaat van generator heeft die een warmtewisselaar geplaatst naar spiraal van een zonneboiler voor SWW
Verbruik van generator is 1,7 L/u
Thermisch rendement ervan ligt ver boven stroom kopen voor WP.
Op de uitlaat van generator heeft die een warmtewisselaar geplaatst naar spiraal van een zonneboiler voor SWW
Verbruik van generator is 1,7 L/u
Thermisch rendement ervan ligt ver boven stroom kopen voor WP.
-
- Newbie
- Contacteer:
Welke subsidies heb ik gekregen denk je??platin schreef: ↑27 april 2022, 08:48Dat bijna gratis de echte kost van de stroom.toxictooms schreef: ↑26 april 2022, 21:54
En idd, nu gaan we ons overschot nuttiger gebruiken ipv bijna gratis weg te geven.
Al de rest zijn allerhande taksen en kosten.
Dank zij uw subsidies mogen anderen er al jaren voor opdraaien.
Ik heb geen GSC of andere kortingen gekregen.
Wel een DM waardoor de terugverdiendtijd een stuk omhoog gegaan is.
De accumulatie verwarming moet vroeg of laat wijken.
Ik heb andere alternatieven bekeken.
Maar geen enkele kon mij bekoren.
Als je een overgedimensioneerde WP L/L plaatst kan je binnen unit (fan)op stille modus (18 DB) laten werken geeft die nog genoeg warmte in woning. Omdat WP in deellast/modulerend zeer zuinig werkt , ook bij - 5 buiten.toxictooms schreef: ↑27 april 2022, 10:19 .......
Heb er één staan. en draait altijd op halve kracht waardoor koelmiddel niet te zwaar afkoelt en sneller verdampt in buiten verdamper.
-
- Newbie
- Contacteer:
We zullen het zien.odbc schreef: ↑27 april 2022, 11:49Als je een overgedimensioneerde WP L/L plaatst kan je binnen unit (fan)op stille modus (18 DB) laten werken geeft die nog genoeg warmte in woning. Omdat WP in deellast/modulerend zeer zuinig werkt , ook bij - 5 buiten.toxictooms schreef: ↑27 april 2022, 10:19 .......
Heb er één staan. en draait altijd op halve kracht waardoor koelmiddel niet te zwaar afkoelt en sneller verdampt in buiten verdamper.
Het is een model van 5Kw voor een woonkamer van 8x4
Zou geen probleem mogen zijn, zelfs is een oude woning met slechte isolatie.toxictooms schreef: ↑27 april 2022, 13:12We zullen het zien.odbc schreef: ↑27 april 2022, 11:49
Als je een overgedimensioneerde WP L/L plaatst kan je binnen unit (fan)op stille modus (18 DB) laten werken geeft die nog genoeg warmte in woning. Omdat WP in deellast/modulerend zeer zuinig werkt , ook bij - 5 buiten.
Het is een model van 5Kw voor een woonkamer van 8x4
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Wij verwarmen living en keuken, ongeveer 50m2 zonder probleem met 5kW, dus zal zeker geen probleem zijn.
Ik doe dat met een 4kW toestel, soms zelfs meer dan 80m2 (wel BEN woning).
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
-
- Newbie
- Contacteer:
Bedankt voor de reacties.
Ik denk ook wel dat het goed gaat komen.
De "winter" is natuurlijk al voorbij.
Maar het zal dan lekker fris zijn in huis in de.zomer
Ik denk ook wel dat het goed gaat komen.
De "winter" is natuurlijk al voorbij.
Maar het zal dan lekker fris zijn in huis in de.zomer
Of sommigen dat hier gaan snappen die uitleg.odbc schreef: ↑27 april 2022, 11:49Als je een overgedimensioneerde WP L/L plaatst kan je binnen unit (fan)op stille modus (18 DB) laten werken geeft die nog genoeg warmte in woning. Omdat WP in deellast/modulerend zeer zuinig werkt , ook bij - 5 buiten.toxictooms schreef: ↑27 april 2022, 10:19 .......
Als 5 kw nodig 6 kw of 7 kw voorzien.
Estate Guru believer.
Ik gebruik mijn airco ook om te warmen regelmatig, afhankelijk van de opbrengst van de zonnepanelen.
Probleem blijft dat, zodra de airco opstart, er direct een stroomverbruik is van +/- 2 - 2,4 kWh. Ik weet geen manier om dat ding maar half te gebruiken. Waarmee ik bedoel, een electrisch vuurtje kan je meestal zetten op 2000watt of 1000watt. Dat mis ik wel bij de airco.
Stel dat de zonnepanelen maar 1,5kWh opwekken, verbruik ik ook van het net, bij aanzetten van de airco.
Of ben ik nu te gierig aan het worden?
Probleem blijft dat, zodra de airco opstart, er direct een stroomverbruik is van +/- 2 - 2,4 kWh. Ik weet geen manier om dat ding maar half te gebruiken. Waarmee ik bedoel, een electrisch vuurtje kan je meestal zetten op 2000watt of 1000watt. Dat mis ik wel bij de airco.
Stel dat de zonnepanelen maar 1,5kWh opwekken, verbruik ik ook van het net, bij aanzetten van de airco.
Of ben ik nu te gierig aan het worden?
2,4 kW is echt wel veel, is het een oud toestel? Mijn airco gaat niet boven de 2kW (9 Amps) opgenomen vermogen en dan alleen als hij "denkt" (bij het opstarten) dat de temperatuur in de kamer laag is en nooit langer dan pakweg 10 minuten. Meestal is het opgenomen vermogen tussen 200 en 800 Watt (verwarmen).
Nee hoor, is 2j jong. Staat op zijkant dat opgenomen vermogen bij verwarmen 2,4kWh is... Daar deze rechtstreeks op electriciteit is aangesloten (via spouw, achterkant in stopcontact) kan ik dat niet uitmeten.
Tis wel ne grote hoor... (Fujitsu AOYG30LAT4 Multi-split buitenunit - 8 kW)
Tis wel ne grote hoor... (Fujitsu AOYG30LAT4 Multi-split buitenunit - 8 kW)
Mijn Fujitsu is nieuw toestel A+++ 4kW. Ik denk dat die 2,4kW enkel bij het opstarten is, voor een korte tijd maar wel normaal voor een 8kW toestel. Ik kijk hier regelmatig naar de meter en zie het vermogen eerder uitzonderlijk boven de 1000 Watt gaan. Verbruik deze winter gemiddeld 7kWh per dag (thermo op 22 graden en opp. 50 m2 - BEN woning). Ik zou niet wakker liggen van die opgegeven "2,4kW", dat is het maximaal opgenomen vermogen.
-
- Newbie
- Contacteer:
Het verbruik ga ik nog moeten afwachten tot de volgende winter.
Ook wat het gemiddeld vermogen is bij deellast ben ik benieuwd naar maar op de kinderkamer boven zie ik dat die niet zoveel watt verbruikt.
Maar ik ben er zeker van dat het een stuk minder zal zijn dan met de accumulatievuren.
Ook naar comfort hoop ik dat de temperatuur constanter te houden is dan nu.
Ook wat het gemiddeld vermogen is bij deellast ben ik benieuwd naar maar op de kinderkamer boven zie ik dat die niet zoveel watt verbruikt.
Maar ik ben er zeker van dat het een stuk minder zal zijn dan met de accumulatievuren.
Ook naar comfort hoop ik dat de temperatuur constanter te houden is dan nu.
Als warmtevraag gemiddeld in woning 5 kwh is plaats dan één van 7,5 kwh die je kan laten draaien in deellast. Verbruikt die gemiddeld 2,5 kwh primair met hoog COP omdat koelgas niet diep afkoeld.
Wet carnot.