Holdings
TIP
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: Holdings
IDI staat na een jaar idd op een mooie winst.laeka schreef: ↑22 april 2021, 15:10 Afgelopen dagen weer wat Camellia bijgekocht. Ook de positie in Prosus verder versterkt.
Tencent en Prosus stappen in BUX (bekend van hun reclame dat je daar gratis aandelen kunt kopen).
Een pakket IDI aangekocht (schitterende resultaten en dividend stijgt naar 2 euro).
En als kers op de taart een pakket Alibaba aangekocht.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Tsjonge, jonge wat zijt gij toch snel beledigd! Betreffende Brederode, Sofina ( inderdaad gezakt ) en Ackermans; allemaal degelijke aandelen. Dus als beginnende belegger raad ik aan deze te volgen en vooral te kopen wanneer ze nog méér zakken.laeka schreef: ↑25 april 2022, 08:37First pacific is dit jaar 7.64% gestegen. Op 1 jaar was dit 18%. Fairfax India staat dit jaar op licht verlies. Door figuren zoals u post ik nog nauwelijks of geen aan en verkopen meer want kritiek geven is gemakkelijk he als laeka aankopen opsomt en ze niet direct winst opleveren.Jozefien1969 schreef: ↑24 april 2022, 22:26
Wellicht heeft uw geen fijne ervaringen gehad met Sofina, Brederode en Ackermans van H. Nimmer hebt gij het eerder over Latour en Kinnevik gehad in dit forum, althans met opbouwende of negatieve kritiek. Wellicht zijn er inderdaad genoeg kwaliteitsholdings te vinden die ook handelen in private equity maar over uw voorstel betreffende Fairfax India en First Pacific hebben we nooit meer iets vernomen. Overigens er zijn nog een aantal aandelen. Maar uiteindelijk gaat het niet daarom; het gaat om bewust en eerlijk te zijn. En het delen is dan wel fijn!
Ik koop ze bij wanneer ze een beetje boven mijn GAK staan. ( Ter uwer info heb ze wel al 5 jaren ). Iedereen praat maar over de rente, inflatie, stagflatie en weet ik niet wat. Begrijp er minder dan de helft van. Meer moeite heb ik met de oorlog die gaande is. Volgens mij is er geen rente, inflatie, stagflatie of whatever tegen opgewassen.
En Laeka ik waardeer u echt; maar heb wel moeite met het opsommen van uw goede aandelen. Elke belegger heeft toch missers? Of ben ik de enige?
TINC vind ik ook een topper. Die hebben een stabiele trackrecord en bieden een prachtig dividend aan waar trouwens beperkt RV moet betaald worden. Ze betalen hun dividend grotendeels via kapitaalvermindering.
Plus het dividend stijgt ook ieder jaar. Het biedt een mooie manier om in groene energie te investeren.
Dus naast een goeie holding is het een prachtig dividend aandeel
Ondertussen mooie tussentijdse resultaten van D'Ieteren in het 1ste kwartaal en mooie vooruitzichten. Zo is het aandeel al grotendeels hersteld van de daling van een aantal weken terug.
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
U vergeet uw holding Kinnevik en ook geen woord over KKR en wat met Investor? En dan diegene die je wel vermeld!Jozefien1969 schreef: ↑27 april 2022, 21:50Tsjonge, jonge wat zijt gij toch snel beledigd! Betreffende Brederode, Sofina ( inderdaad gezakt ) en Ackermans; allemaal degelijke aandelen. Dus als beginnende belegger raad ik aan deze te volgen en vooral te kopen wanneer ze nog méér zakken.laeka schreef: ↑25 april 2022, 08:37
First pacific is dit jaar 7.64% gestegen. Op 1 jaar was dit 18%. Fairfax India staat dit jaar op licht verlies. Door figuren zoals u post ik nog nauwelijks of geen aan en verkopen meer want kritiek geven is gemakkelijk he als laeka aankopen opsomt en ze niet direct winst opleveren.
Ik koop ze bij wanneer ze een beetje boven mijn GAK staan. ( Ter uwer info heb ze wel al 5 jaren ). Iedereen praat maar over de rente, inflatie, stagflatie en weet ik niet wat. Begrijp er minder dan de helft van. Meer moeite heb ik met de oorlog die gaande is. Volgens mij is er geen rente, inflatie, stagflatie of whatever tegen opgewassen.
En Laeka ik waardeer u echt; maar heb wel moeite met het opsommen van uw goede aandelen. Elke belegger heeft toch missers? Of ben ik de enige?
Sofina staat nog redelijk duur alhoewel ze al verschrikkelijk gezakt zijn dit jaar, Brederode peperduur en Ackermans staat ook niet goedkoop!
GBL staat met een zeer mooie korting genoteerd maar eerst wil ik eens zien of ze iets of wat met meerwaarde kunnen verkopen in hun beursgenoteerde aandelen of hun private equity. Ik blijf het wel opvolgen van de zijkant.dreamy schreef: ↑27 april 2022, 13:04De familiale aandeelhouders zijn nog altijd bezig om via Pargesa hun controlerend belang verder uit te bouwen en hun controle te betonneren (d.m.v. dubbel stemrecht).
Als buy and hold belegger heb ik ze al een tijd in mijn bezit. Ik wacht dus al lang op de verhoopte opleving, maar dit jaar doen ze het vooralsnog alvast een stuk beter dan Sofina en vele andere holdings.
Deze vraag had ik nog eens gesteld maar liet je onbeantwoord.
Je stelt bijvoorbeeld dat Brederode peperduur staat.
Eén van de kritieken van de beleggers is dat Brederode naar hun toe niet open is.
Nergens in de verslagen lees je waarin bijvoorbeeld Brederode geïnvesteerd heeft.
Hoogstens PE partners, geografische locatie, enz...
Toch kunt u stellen dat Brederode peperduur is.
Dus waar haalt u uw info vandaan?
Beste,Georg schreef: ↑28 april 2022, 12:26Deze vraag had ik nog eens gesteld maar liet je onbeantwoord.
Je stelt bijvoorbeeld dat Brederode peperduur staat.
Eén van de kritieken van de beleggers is dat Brederode naar hun toe niet open is.
Nergens in de verslagen lees je waarin bijvoorbeeld Brederode geïnvesteerd heeft.
Hoogstens PE partners, geografische locatie, enz...
Toch kunt u stellen dat Brederode peperduur is.
Dus waar haalt u uw info vandaan?
Er bestaat zoiets als een NAV dat ze bekend maken. Bovendien heeft Brederode ook een genoteerde portefeuille die zal wel wat gezakt zijn zeker de afgelopen tijd en de private equity zal ook de nodige daling gekend hebben of dacht u dat de NAV van Brederode enkel verder gestegen is de afgelopen maanden terwijl de aandelenmarkten al goed gezakt zijn!
-
- Verbannen Gebruiker
puike wetenschappelijke en financiële analyse. Gebaseerd op feiten en cijfers, gekruid met diepe inzichtenlaeka schreef: ↑28 april 2022, 13:38Beste,
Er bestaat zoiets als een NAV dat ze bekend maken. Bovendien heeft Brederode ook een genoteerde portefeuille die zal wel wat gezakt zijn zeker de afgelopen tijd en de private equity zal ook de nodige daling gekend hebben of dacht u dat de NAV van Brederode enkel verder gestegen is de afgelopen maanden terwijl de aandelenmarkten al goed gezakt zijn!
Beginnend belegger zeker? Weet dan dat beginnersgeluk niet eeuwig duurt.
Waaruit bestaat die NAV??laeka schreef: ↑28 april 2022, 13:38
Beste,
Bijna 2/3 van het portfolio van Brederode zit in PE, en je kunt geen sikkepit raden hoe deze geëvolueerd is.
Enkel de verslagen zijn ijkpunten.
Je durf te stellen dat Brederode veel te duur is terwijl je niet eens weet waarin het overgrote gedeelte vermogen geïnvesteerd is.
De overige 1/3 kun je ongeveer berekenen, idem voor het overgrote deel van het vermogen van Investor AB
Zijn al die persoonlijke aanvallen op leden die gewoon hun mening geven echt nodig?
Laeka zit hier al jaren op het forum en heeft bij mij bijvoorbeeld Luxempart en Camellia holding op de radar gebracht. Ik heb, na opzoeking, zelf beslist om deze aan te kopen. Op mijn verantwoordelijkheid.
Nergens wordt er toch advies gegeven of gezegd dat forumleden moeten kopen? Ik vond het net leuk om hier nieuwe ideeën op te doen en namen te lezen die ik nog niet kende.
Meer en meer wordt het hele forum hier een kroeg topic. In aandelen-topics gaat het enkel nog over vandaag stijgt of zakt beurs/ fonds/ tracker X... Het is niet aan mij om de verdediging van andere forumleden op te nemen, maar leden zoals Piper, jens_dev, poldermol, zeezout en anderen posten hier niet meer of nauwelijks gewoon omdat het voor sommigen nodig is om tegen alles en iedereen in te gaan.
Een jammere evolutie...
Laeka zit hier al jaren op het forum en heeft bij mij bijvoorbeeld Luxempart en Camellia holding op de radar gebracht. Ik heb, na opzoeking, zelf beslist om deze aan te kopen. Op mijn verantwoordelijkheid.
Nergens wordt er toch advies gegeven of gezegd dat forumleden moeten kopen? Ik vond het net leuk om hier nieuwe ideeën op te doen en namen te lezen die ik nog niet kende.
Meer en meer wordt het hele forum hier een kroeg topic. In aandelen-topics gaat het enkel nog over vandaag stijgt of zakt beurs/ fonds/ tracker X... Het is niet aan mij om de verdediging van andere forumleden op te nemen, maar leden zoals Piper, jens_dev, poldermol, zeezout en anderen posten hier niet meer of nauwelijks gewoon omdat het voor sommigen nodig is om tegen alles en iedereen in te gaan.
Een jammere evolutie...
Laatst gewijzigd door Stijn227 op 28 april 2022, 15:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Inderdaad, jammer van die persoonlijke aanvallen. Ikzelf heb ook een aantal zaken gekocht op advies van LAEKA en dit is uiteraard mijn verantwoordelijkheid. Maar hier en daar zaten er toch holdings bij die ik anders nooit zou gekocht hebben.
Ik zou u aanraden van dan nog wat bij te kopen he!!! Mag ik eens wat vragen hoe beoordeeld u bvb andere holdings zoals Sofina en andere???Georg schreef: ↑28 april 2022, 15:16Waaruit bestaat die NAV??laeka schreef: ↑28 april 2022, 13:38
Beste,
Bijna 2/3 van het portfolio van Brederode zit in PE, en je kunt geen sikkepit raden hoe deze geëvolueerd is.
Enkel de verslagen zijn ijkpunten.
Je durf te stellen dat Brederode veel te duur is terwijl je niet eens weet waarin het overgrote gedeelte vermogen geïnvesteerd is.
De overige 1/3 kun je ongeveer berekenen, idem voor het overgrote deel van het vermogen van Investor AB
wat zijn uw tips eigenlijk of is het enkel om wat te stoken!huisjetuintjefiets schreef: ↑28 april 2022, 13:58puike wetenschappelijke en financiële analyse. Gebaseerd op feiten en cijfers, gekruid met diepe inzichtenlaeka schreef: ↑28 april 2022, 13:38
Beste,
-
- Verbannen Gebruiker
Jij komt hier vertellen dat een aandeel zwaar overgewaardeerd is. Als ze vragen waarop je je baseert, dan weet je niet meer te vertellen dan "hun participaties zullen wel gezakt zijn".laeka schreef: ↑28 april 2022, 15:28wat zijn uw tips eigenlijk of is het enkel om wat te stoken!huisjetuintjefiets schreef: ↑28 april 2022, 13:58
puike wetenschappelijke en financiële analyse. Gebaseerd op feiten en cijfers, gekruid met diepe inzichten
Wie is hier de stoker?
Jij hebt hier misschien 100 aandelen vernoemd. 5 ervan zijn gestegen. Jij dan: zie eens wat een fantastische belegger ik ben, 5 aandelen gestegen.
Een aap kan dat ook: geef een aap 100 vogelpikpijltjes, hij zal ook wel 5 aandelen raken die gestegen zijn in een dalende markt.
Verschil tussen jou en die aap: die aap denkt: normaal dat ik met die pijltjes ook 5 aandelen heb die het goed gedaan hebben.