Holdings
TIP
Re: Holdings
Soms is het heel snel duidelijk dat het geen zin heeft. Maar het kan inderdaad zijn dat wij niet dezelfde mening hebben over wat zinloos gelul precies is.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
STFU ipv oude en gewaardeerde forumleden weg te jagen!huisjetuintjefiets schreef: ↑28 april 2022, 16:33Laeka zegt dat een holding ferm overgewaardeerd is. Wanneer iemand vraagt waarop hij zich baseert, antwoordt hij: hun participaties zullen wel gezakt zijn.eddyl schreef: ↑28 april 2022, 16:26 @laeka Laat je zo niet op stang jagen door de newbies, stoken of kritiek geven doen ze altijd. Ik vraag mij steeds af waarom het altijd nieuwe accounts zijn die hun gal spuiten, zal wel iets te maken hebben met nijd of nood aan genoeg posters.
Ik apprecieer altijd je posts zoals vele van de echte accounts hier.
Denk je dat enkel newbies denken: die Laeka, dat is echt een oelewapper. Komt hier een beetje de kenner spelen?
Dat zijn objectieve feiten. Daarnaast het feit dat Laeka over zichzelf spreekt in de 3e persoon. De koning doet dat. Laeka ook. Ik weet het, ik mag mijn oordeel daarop niet baseren.
Een beetje bescheidenheid tov iemand die al 8 jaar lid is en weet waarover hij/zij praat is wel op zijn plaats.
En ja, Laeka kan wat betweterig overkomen.
Maar ik neem dat er graag bij, altijd leuk om mensen met kennis van zaken aan het woord te horen.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Bericht van fiets is gemeld.
Door dit kinderachtig getrol zouden we bijna over het hoofd zien dat Tencent +11% staat in Hong Kong, na beloofde steunmaatregelen door de Chinese regering
Dit zou eindelijk eens een mooie dag moeten zijn voor Prosus
Dit zou eindelijk eens een mooie dag moeten zijn voor Prosus
25%ACKB - BFIT - BREB - COFB - COLR - ONTEX - PRX - SOF - SOLB - SYENS - UNA - VGP - WDP - WKL
16%IMIE - 15%SWRD&IWDA - 13%CSPX - 4%EMIM
21%Bonds - 2%IEGA - 4%CASH Updated 01/11/2024
16%IMIE - 15%SWRD&IWDA - 13%CSPX - 4%EMIM
21%Bonds - 2%IEGA - 4%CASH Updated 01/11/2024
Mooie dagen voor Prosus waren er al eerder. Er is echter meer nodig om er nog een goed jaar van te maken. Maar goed, het moet ergens beginnen. Wat voor mij van tel is, is dat China niet de intentie lijkt te hebben om beleggers te belazeren. China wilt zich wel degelijk als een betrouwbare partner opstellen. In die optiek zie ik investeringen in Alibaba en Prosus dan ook als high potentials.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
AMAZON -12%. Interessant?
Morgen woon ik inderdaad de Berkshire meeting bij, zondag de Markel brunch. Vandaag al Tom Gayner van Markel mogen ontmoeten, ook Guy Spier en enkele andere bekende beleggers. Voor wie twijfelt of de trip naar Omaha de moeite waard is: de evenementen eromheen en de contacten die je op doet zijn het alleen al waard.
Re: Holdings”
Terzijde maar de podcast van “master in business” met stom Gayner vond ik echt heerlijk om naar te luisteren & “education of a value Investor” is een van mijn favoriete boeken.. best jaloers dus, enjoy!michael25 schreef: ↑30 april 2022, 01:16Morgen woon ik inderdaad de Berkshire meeting bij, zondag de Markel brunch. Vandaag al Tom Gayner van Markel mogen ontmoeten, ook Guy Spier en enkele andere bekende beleggers. Voor wie twijfelt of de trip naar Omaha de moeite waard is: de evenementen eromheen en de contacten die je op doet zijn het alleen al waard.
Bogleheadsportefeuille: IWDA (40%) - EMIM (40%) - AGGH (20%)
Vanguard portefeuille : VWCE (80%) - VAGE (20%)
Aandelenportefeuille: Combinatie van familiale holdings & Belgisch vastgoed
Vanguard portefeuille : VWCE (80%) - VAGE (20%)
Aandelenportefeuille: Combinatie van familiale holdings & Belgisch vastgoed
Succes! Indien mogelijk, deel met ons jouw indrukkenmichael25 schreef: ↑30 april 2022, 01:16
Morgen woon ik inderdaad de Berkshire meeting bij, zondag de Markel brunch. Vandaag al Tom Gayner van Markel mogen ontmoeten, ook Guy Spier en enkele andere bekende beleggers. Voor wie twijfelt of de trip naar Omaha de moeite waard is: de evenementen eromheen en de contacten die je op doet zijn het alleen al waard.
Met de recente dalingen kriebelt het meer en meer om de kooporder bij Brk.b door te voeren!
-
- Verbannen Gebruiker
Re: Holdings”
Welke belegger is daar niet jaloers op? De rest van ons stervelingen zal het maar doen met de jaarlijkse brief en youtube. Veel plezier ginder!r0477476 schreef: ↑30 april 2022, 07:38Terzijde maar de podcast van “master in business” met stom Gayner vond ik echt heerlijk om naar te luisteren & “education of a value Investor” is een van mijn favoriete boeken.. best jaloers dus, enjoy!michael25 schreef: ↑30 april 2022, 01:16
Government big enough to supply everything you need is big enough to take everything you have. Thomas Jefferson
When injustice becomes law, resistance becomes duty. Thomas Jefferson
When injustice becomes law, resistance becomes duty. Thomas Jefferson
-
- Newbie
- Contacteer:
d'ieteren is degelijke holding. Als je de cijfers, koers en de vooruitzichten bekijkt + massale insider aankopen + lopende eigen inkoop programma.
Floridienne heeft dit jaar positieve nieuwsflow gehad
(ihb instap Sofina in Biobest aan een waardering van zo maar eventjes 810 M€)
In de podcast van Inside Beleggen ging het over GBL. Blijkbaar noteren ze met een grote korting omdat ze voor het grootste stuk in aandelen zitten waar de gewone belegger ook aan kan. Dus GBL zou in de komende jaren meer wil inzetten op privat equity. Ze kijken wat naar Sofina en Brederode op dat vlak.
Ze willen dat 'privat equity' 40% van hun portfolio wordt. Dat zou de holding wel meer groeipotentieel geven en gezien ze momenteel een grote korting hebben zou dat wel eens interessant kunnen worden de komende jaren.
Ze willen dat 'privat equity' 40% van hun portfolio wordt. Dat zou de holding wel meer groeipotentieel geven en gezien ze momenteel een grote korting hebben zou dat wel eens interessant kunnen worden de komende jaren.
Twee insiders hebben de voorbije week redelijk wat Sofina gekocht. Ik heb toevallig ook wat stuks bijgekocht vrijdag. Never catch a falling knife pas ik niet toe bij holdings en trackers. We zijn al 34% verwijderd van de top. Tijdens de financiële crisis is het tot 50% gegaan. Time will tell.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Beste Laeka,laeka schreef: ↑28 april 2022, 09:55U vergeet uw holding Kinnevik en ook geen woord over KKR en wat met Investor? En dan diegene die je wel vermeld!Jozefien1969 schreef: ↑27 april 2022, 21:50
Tsjonge, jonge wat zijt gij toch snel beledigd! Betreffende Brederode, Sofina ( inderdaad gezakt ) en Ackermans; allemaal degelijke aandelen. Dus als beginnende belegger raad ik aan deze te volgen en vooral te kopen wanneer ze nog méér zakken.
Ik koop ze bij wanneer ze een beetje boven mijn GAK staan. ( Ter uwer info heb ze wel al 5 jaren ). Iedereen praat maar over de rente, inflatie, stagflatie en weet ik niet wat. Begrijp er minder dan de helft van. Meer moeite heb ik met de oorlog die gaande is. Volgens mij is er geen rente, inflatie, stagflatie of whatever tegen opgewassen.
En Laeka ik waardeer u echt; maar heb wel moeite met het opsommen van uw goede aandelen. Elke belegger heeft toch missers? Of ben ik de enige?
Sofina staat nog redelijk duur alhoewel ze al verschrikkelijk gezakt zijn dit jaar, Brederode peperduur en Ackermans staat ook niet goedkoop!
Kinnevik is inderdaad een misser; maar ik geloof nog steeds in het aandeel ( geloven is niet weten ). Betreffende KKR, heb inderdaad mijn GAK verhoogd; maar het is absoluut geen misser. Investor is gekocht 5 jaar geleden. Hoe dan ook een goed aandeel, niets mis mee. Sofina ook 5 jaar geleden gekocht en soms te duur bijgekocht; mijn GAK verhoogd. Dom of slim? Time wil tell. Brederode koop ik binnenkort weer bij. Ackermans rond 100-130 absoluut bijkopen, althans voor mij.
Maar ben geen belegger; weet er niets van, ben een zogenaamde autodidact. Waar ik me wel ernstig zorgen over maak - en daar weet ik wel iets meer van - is de oorlog .
Maar goed ieder zijn kennis.
Betreffende beleggen heb ik inderdaad geen kennis. Een balans lezen kan ik goed.