Oekraïne en het conflict tussen Rusland en het Westen
Re: Oekraïne en het conflict tussen Rusland en het Westen
Dat was allemaal in 2019 al zo.dhalluinR schreef: ↑29 april 2022, 06:59Verdraaien van woorden is al erg genoeg maar het kwaadwillig toedichten van gedachten, meningen, sympathieen enz. .........
Op die wijze krijg je een stigma aangesmeerd dat je mogelijkerwijze kan blijven achtervolgen!
Ook ergerlijk is dat de moderatie maar laat begaan en slechts zeer laattijdig hiertegen optreedt.
Ik heb het nog gezegd; dit forum glijdt steeds dieper af naar een staat van irrelevantie!
Staat van irrelevante : nog vroeger
Dat een trol mij een etiket op kleeft, tot daar aan toe. Ik sta dus ook in die colonne...
De opkomst van de trollen is idd niet van dit jaar. Maar het is wel dé ziekte van het jaar op dit forum. Enfin, hopelijk kan het nog gecatalogeerd worden naar 'voorjaar'.
On topic: het is precies een stilte voor de storm aan het front. Putin wil een 'prijs' halen begin mei en de Oekraïners krijgen meer en betere wapens en soldaten toegestopt van het Westen. De tijd speelt in het nadeel van Moskou ( en alle oorlogsslachtoffers natuurlijk).
De opkomst van de trollen is idd niet van dit jaar. Maar het is wel dé ziekte van het jaar op dit forum. Enfin, hopelijk kan het nog gecatalogeerd worden naar 'voorjaar'.
On topic: het is precies een stilte voor de storm aan het front. Putin wil een 'prijs' halen begin mei en de Oekraïners krijgen meer en betere wapens en soldaten toegestopt van het Westen. De tijd speelt in het nadeel van Moskou ( en alle oorlogsslachtoffers natuurlijk).
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ik denk dat er niet meer trollen zijn dan vroeger. Maar er zijn wel heel wat medeposters met de noorderzon verdwenen, daardoor lijkt het alsof er meer trollen zijn.
Ik help je het hopen maar ik vrees ervoor
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Dat kan natuurlijk ook, maar ik kleef nogal snel het etiket 'trol' !CarpeNoctem schreef: ↑29 april 2022, 12:53Ik denk dat er niet meer trollen zijn dan vroeger. Maar er zijn wel heel wat medeposters met de noorderzon verdwenen, daardoor lijkt het alsof er meer trollen zijn.
Geen idee waarom er door mijn post commotie is ontstaan
Ik stel gewoon een vraag, maar noteer dat volgens pukkie007 de lokale moderator dus geen dikke vette opgeblazen lul is!
Ik stel gewoon een vraag, maar noteer dat volgens pukkie007 de lokale moderator dus geen dikke vette opgeblazen lul is!
Er wordt een heel gevaarlijk spel gespeeld, langs de ene kant blijft de in het nauw gedreven Poetin zijn dreigementen opvoeren en ook wel ten uitvoer brengen (gas kraan dicht zetten) terwijl er langs de andere kant olie op het vuur gegoten wordt (opvoeren wapenleveringen). Dat de Russische media hun bevolking aan de uiteindelijk onvermijdelijke inzet van nucleaire wapens aan het gewennen zijn, beloofd alvast niet veel goeds. Kan niet anders dat de NAVO en het Pentagon dit risico hoog inschatten, de vraag kan dan gesteld worden of ze die nucleaire escalatie aan het uitlokken zijnpukkie007 schreef: ↑29 april 2022, 12:41 On topic: het is precies een stilte voor de storm aan het front. Putin wil een 'prijs' halen begin mei en de Oekraïners krijgen meer en betere wapens en soldaten toegestopt van het Westen. De tijd speelt in het nadeel van Moskou ( en alle oorlogsslachtoffers natuurlijk).
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Natuurlijk zijn die zelf aan het uitlokken. Men ging zich in eerste instantie niet bemoeien met die oorlog, intussen zijn ze lustig wapens aan het leveren. Biden stookt zoveel hij kan, Von der Leyen gaat een beetje gaan zwaaien met de toetredingsformulieren voor de EU in Oekraïne, de Duitsers beloven krachtige wapens, Finland en Zweden mogen als het ware morgen toetreden tot de NAVO ...
Uiteraard werd de eerste stap gezet door Putin maar de de-escalatie vanuit het "Westen" is er ook nooit gekomen om niet te zeggen het omgekeerde.
Intussen betaalt de Westerse consument zich blauw aan energie, gestegen prijzen, ... zal de middenklasse in een paar jaar tijd volledig verdwenen zijn, allen naar de bedelstaf terwijl een paar megalomane superrijken niet weten waarmee eerst gespeeld. Explosief is het minste wat je kan zeggen. De mensheid leert nooit of te nimmer uit het verleden, we zouden het nochtans allemaal goed kunnen hebben.
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Ik begin stilletjesaan schrik te krijgen dat we aan de vooravond staan van een uitbreiding van dit conflict!
Als non-member van Poetin's 5de colonne, vrees ik dat de oorlog zal escaleren en zich verder zal uitbreiden tot West-Europees grondgebied.
De blijvende inmenging van leiders (?) zoals oorlogsstoker Biden en een zich als harde tante profilerende Ursula kan Poetin nopen tot aanvallen op Nato (Shape) en Eu. Beide met hoofdkwartier in het Brusselse. De 800.000.000 (die Belgie niet heeft) aangeboden door big spender (van andermans geld) alexander dc zal des te meer Poetin's aandacht trekken naar ons non-landje.
Een in het nauw gedreven kat maakt immers rare sprongen!
Als non-member van Poetin's 5de colonne, vrees ik dat de oorlog zal escaleren en zich verder zal uitbreiden tot West-Europees grondgebied.
De blijvende inmenging van leiders (?) zoals oorlogsstoker Biden en een zich als harde tante profilerende Ursula kan Poetin nopen tot aanvallen op Nato (Shape) en Eu. Beide met hoofdkwartier in het Brusselse. De 800.000.000 (die Belgie niet heeft) aangeboden door big spender (van andermans geld) alexander dc zal des te meer Poetin's aandacht trekken naar ons non-landje.
Het kan de EU noch de VS totaal niet schelen dat er in Oekraïne mensen worden afgeslacht. De wapenindustrie doet gouden zaken. De EU en de VS willen dat deze oorlog zo lang mogelijk blijft duren.
The true terrorists of our world do not meet at the docks at midnight, or scream "Allahu Akbar" before some violent action. The true terrorists of our world wear 5000 dollar suits and work in the highest positions of finance, government and business.
Ik zie de hot war nog niet onmiddellijk naar de EU overwaaien, maar ik zie onze welvaart, sociale zekerheid, onze economie, ... wel in een slagveld veranderen. Zelfs moest de oorlog nu stoppen, wat zeker het geval niet zal zijn.dhalluinR schreef: ↑1 mei 2022, 11:09 Ik begin stilletjesaan schrik te krijgen dat we aan de vooravond staan van een uitbreiding van dit conflict!
Ik denk niet dat Biden de krijtlijnen van het beleid uitzet. Zal eerder Blinken, Nuland en Co zijn.
+1cpnx schreef: ↑2 mei 2022, 20:48Ik zie de hot war nog niet onmiddellijk naar de EU overwaaien, maar ik zie onze welvaart, sociale zekerheid, onze economie, ... wel in een slagveld veranderen. Zelfs moest de oorlog nu stoppen, wat zeker het geval niet zal zijn.dhalluinR schreef: ↑1 mei 2022, 11:09 Ik begin stilletjesaan schrik te krijgen dat we aan de vooravond staan van een uitbreiding van dit conflict!
Ik denk niet dat Biden de krijtlijnen van het beleid uitzet. Zal eerder Blinken, Nuland en Co zijn.
The true terrorists of our world do not meet at the docks at midnight, or scream "Allahu Akbar" before some violent action. The true terrorists of our world wear 5000 dollar suits and work in the highest positions of finance, government and business.
Een zeer spijtige zaak. Is voor mij ook de reden dat ik deze situatie met lede ogen aankijk. Ik steun de invasie van Poetin niet, verre van maar Oekraïne steunen is steun geven aan:
Neoconservatieve én oorlogszuchtige havikken die stelselmatig onze verworden rechten en vrijheden willen afbouwen.
Het is zeer onrustwekkend dat Europa anno 2022 klakkeloos wordt beïnvloedt door de neoconservatieven.
Neoconservatieve én oorlogszuchtige havikken die stelselmatig onze verworden rechten en vrijheden willen afbouwen.
Het is zeer onrustwekkend dat Europa anno 2022 klakkeloos wordt beïnvloedt door de neoconservatieven.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Het is natuurlijk idioot dat Europa de schuld krijgt omdat één iemand: de Tsaar met consorten de 'special operation' lees oorlog is begonnen. En volgens de laatste vijf gelezen berichten op dit forum zouden wij nu allemaal moeten buigen voor de Tsaar. Nog gekker is dat Amerika ( wat zouden wij zonder hen zijn; wij hebben immers geen defensie opgebouwd, eerder afgebouwd ) er aan verdiend. Zonder the USA waren we ook overlopen. Hetgeen betekent dat u vanaf dat moment niet meer uw eigen mening mag schrijven op dit forum. De volgende dag bent u er waarschijnlijk niet meer. Stel voor dat diegene verhuizen richting Rusland.