De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Rob Vinal over Wix.com & Shopify. (dateert wel van begin 2020)
https://www.youtube.com/watch?v=IO1_br4lBzk
https://www.youtube.com/watch?v=IO1_br4lBzk
Een onderbouwde mening, mooi!Galactic schreef: ↑22 april 2022, 08:29 Als ik niet wist dat shorten ook ontzettend fout kan gaan zou ik nu nvidia shorten.
Veel neerwaards potentieel:
- Te hoge P/E ten opzichte van de korte en middellange verwachtingen (niet in verhouding met realiteit)
- Vraagdestructie gedaan door hard te profiteren van de huidige situatie, hierdoor schade aan merk/naam aangebracht.
- GPU mining wat een zeer grote groeimotor was, is al, en gaat ook nog sterk verminderen.
- Gigantische 2dehands stock komt mogelijk op de markt.
- Overname ARM mislukt (en terecht).
- AMD Radeon GPU zullen veel beter concurrentie aankunnen, AMD heeft ook meer volumes ingeboekt.
- Men is in 2 maanden van weinig/geen stock naar veel stock gegaan, omdat miners niet meer kopen.
Er kan zomaar 30-40% af in een paar weken als het wat tegen zit, het opwaards potentieel is naar mijn mening beperkt. Je ziet nu al meer uitgaven naar real life zaken, zoals reizen, vluchten, hotels, uit eten, cafe, bioscoop...en natuurlijk de verplichte snel stijgende kosten zoals energie en voeding. Er zijn er genoeg die het zat zijn om binnen te zitten, en bovendien begint dan in Europa en US ook nog eens de zomer, en dan is de vraag naar GPU's historisch al iets lager.
Zou wel beter tot zijn recht komen in aparte thread of er nvidia
Hard profiteren van huidige situatie, dat klinkt eerder als "het ijzer smeden als het heet is"
Hoe kijk je naar hun datacenter business?
Wat is het hier stil. Ik mis VLblokpate met zijn updates van de Amerikaanse rente.
Wall Street beleeft vandaag zijn slechtste dag van het jaar tot nu toe. Gisteren was er nog euforie na het rentebesluit van de Fed.
Wall Street beleeft vandaag zijn slechtste dag van het jaar tot nu toe. Gisteren was er nog euforie na het rentebesluit van de Fed.
Al bij al valt Wall Street bij mij nog mee. AMG is bij mij echt wel het kneusje van de dag.
Jij bent waarschijnlijk de enige die paté mist.
Jij bent waarschijnlijk de enige die paté mist.
Ik heb vanmorgen voor een klein bedrag orders geplaatst. Het zal waarschijnlijk nog verder dalen maar ik moest profiteren van de grote daling gisteren. Ik wacht niet op de grote crash. Ik ga niet meer dezelfde fout maken van in maart 2020 en de correctie laten voorbijgaan.
Ik blijf ook bijkopen, weliswaar met inderdaad kleine orders hier en daar.
Hier ook kleine aankopen naarmate het verder zakt.
Vorige week UBUX ETF bijgekocht. Vandaag SWRD.
Zo blijft mijn sig ook correct
Vorige week UBUX ETF bijgekocht. Vandaag SWRD.
Zo blijft mijn sig ook correct
75% aandelen, 16% obligaties, 9% cash
Ik heb beter advies: zorg dat het niet zakt
mijn portefeuille zit al een halve maand tegen een ATH, dus het is emotioneel lastig om bij te kopen
Misschien kan ik nog wat verder profiteren van een herstel van de algemene markt
in mijn ogen zal de dollar terug zakken als de zaken geopolitiek normaliseren, dus ik weet niet of die algemene trackers echt the place to be zijn momenteel...
mijn portefeuille zit al een halve maand tegen een ATH, dus het is emotioneel lastig om bij te kopen
Misschien kan ik nog wat verder profiteren van een herstel van de algemene markt
in mijn ogen zal de dollar terug zakken als de zaken geopolitiek normaliseren, dus ik weet niet of die algemene trackers echt the place to be zijn momenteel...
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik blijf voorlopig wat aan de zijlijn:
- Ik zie het aantal aanvragen bij werkgever teruglopen (kleine niche weliswaar), daarnaast zie ik ook meer kandidaten voor openstaande vacatures
- Bij grote leveranciers van staal en RVS vang ik signalen op van dalende verkoop, toch al iets ruimer maar nog steeds niet representatief voor de economie
- aanhoudend hoge energieprijzen vreten aan vrij te besteden bedrag consument + negatief consumentenvertrouwen
- stijging voedingsprijzen in EU moet nog echt starten, ook dat zal zo goed als iedereen treffen
- een hoop renteverhogingen in het verschiet, me wat ingelezen en ook vastgesteld dat de inflatie ook in de VS heel hoog is maar wel een andere oorsprong heeft dan deze in Europa
- Covid politiek in China
- Beresterke dollar bovenop hoge olieprijzen/energieprijzen
- te kort aan schepen, vrachtwagens, treinen .... you name it, logistieke puinhoop met hoge kosten
Ben er niet helemaal gerust in, ik heb quasi geen aandelen op de Nasdaq maar zou wel graag een eerste instap doen als deze nog +/-10% naar beneden gaat.
Wat je nu ziet is de lucht eruit, in April had ik gezegd dat ik nog 2-3 maanden ga wachten, nu nog 1 a 2 maanden. Dan gaat inflatie vooruitzich duidelijker zijn zowel in VS als in Europa. Ondertussen nog wat cash bij sprokkelen ik zou nu enkel kopen bij een plotse harde daling.
Dat tech aan het herprijzen is, is totaal binnen mijn eigen verwachtingen. Die waarderingen (en zijn soms nog) waren echt te hoog (met van die totaal absurde waarderingen voor bedijven zoals ZOOM). Maar de onderliggende vooruitzichten voor de techbedrijven veranderen niet. Er zijn nog een pak techjuwelen met mooie groei op langere termijn. Amazon en Tesla vind ik nu nog altijd vrij duur, zelfs na herprijzing. Apple ook maar al beter. Terwijl Google en Microsoft voor mij al dicht bij koopwaardige prijs zitten.
Mijn eigen verwachting is dat we de bodem nog niet gezien hebben, maar ook dat die bodem niet ver weg meer is! Maar ik maak zelf maar inschattingen voor mezelf die ook regelmatig bijgesteld moeten worden. Ik luister altijd met aandacht naar verschillende visies van Economen , maar heb zelf de mijne. Met Analysten heb ik minder, daar hecht ik weinig tot geen belang aan, die zitten er 50% kans op of 50% kans naast...
Dat tech aan het herprijzen is, is totaal binnen mijn eigen verwachtingen. Die waarderingen (en zijn soms nog) waren echt te hoog (met van die totaal absurde waarderingen voor bedijven zoals ZOOM). Maar de onderliggende vooruitzichten voor de techbedrijven veranderen niet. Er zijn nog een pak techjuwelen met mooie groei op langere termijn. Amazon en Tesla vind ik nu nog altijd vrij duur, zelfs na herprijzing. Apple ook maar al beter. Terwijl Google en Microsoft voor mij al dicht bij koopwaardige prijs zitten.
Mijn eigen verwachting is dat we de bodem nog niet gezien hebben, maar ook dat die bodem niet ver weg meer is! Maar ik maak zelf maar inschattingen voor mezelf die ook regelmatig bijgesteld moeten worden. Ik luister altijd met aandacht naar verschillende visies van Economen , maar heb zelf de mijne. Met Analysten heb ik minder, daar hecht ik weinig tot geen belang aan, die zitten er 50% kans op of 50% kans naast...
-
- Hero Member
- Contacteer:
Mijn inschatting is dat we nog ver boven de bodem zitten. Centraal banken gaan de economie immers nog veel meer moeten afremmen om de inflatie terug omlaag te krijgen. Probleem is dat de inflatie vooral gedreven wordt door tekorten, rente verhogingen en QT gaan daar maar traag effect op hebben, vrees een beetje dat het uitgesteld effect van koopkracht verlies door hoge inflatie (afname vraag) en QT gaan samenkomen in een golf die de economie te fors zal doen vertragen.
Ik dacht dat de grootste effecten van de verhoogde rente zich maar pas gingen laten voelen eind '22 en begin '23.
Als dat zo zou zijn dan is de bodem misschien nog niet in zicht. De grootste koopjes moeten nog komen denk ik dan?
Maar sowieso blijf ik voorstander van maandelijks bijkopen als je dat kan.
Als dat zo zou zijn dan is de bodem misschien nog niet in zicht. De grootste koopjes moeten nog komen denk ik dan?
De beurs kijkt altijd vooruit.Tarbo schreef: ↑6 mei 2022, 22:22 Ik dacht dat de grootste effecten van de verhoogde rente zich maar pas gingen laten voelen eind '22 en begin '23.
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)