Meeneembaarheid registratierechten
TIP
Op zoek naar de laagste rente? Vergelijk alle aanbieders van kredieten
Meeneembaarheid registratierechten
Heeft iemand een idee of ik meeneembaarheid kan gebruiken om een derde woning aan te schaffen? (Eerste woning verkocht eind 2020)
Ik had meeneembaarheid maar heb toch gekozen voor 3% registratierechten voor mijn tweede woning, omdat dit quasi gelijk uitkwam.
Kan ik nu een derde woning kopen aan 12% met meeneembaarheid van mijn eerste woning?
Ik had meeneembaarheid maar heb toch gekozen voor 3% registratierechten voor mijn tweede woning, omdat dit quasi gelijk uitkwam.
Kan ik nu een derde woning kopen aan 12% met meeneembaarheid van mijn eerste woning?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Meeneembaarheid registratierechten
Misschien eerst de andere voorwaarden nakijken want misschien val je zo al uit de boot.
Om te genieten van meeneembaarheid moet de nieuwe woning ook vallen onder deze voorwaarde:
Om te genieten van meeneembaarheid moet de nieuwe woning ook vallen onder deze voorwaarde:
Wat zijn dus je plannen met deze derde woning? Als het niet is om zelf in te wonen mag je het al vergeten. Ga je er wel zelf in wonen, dan is het de moeite waard om even bij de notaris te vragen. Ik zou gokken dat het wel zal lukken, maar ik ben geen notaris (gewoon vanuit pure logisch bekeken).De koper moet er zijn hoofdverblijfplaats vestigen binnen de 2 jaar (woning) of 5 jaar (bouwgrond) te rekenen vanaf datum registratie van de authentieke akte.
https://www.vlaanderen.be/meeneembaarhe ... rkooprecht