jaarafrekening energie
Re: jaarafrekening energie
Bij mij was de meteropname op 04/03/2020.
Periode voor de afrekening : 1 mei 2019 tot en met 4 maart 2020.
De voorschotfacturen van maart 2020 en april 2020 zullen ze dan gebruiken bij de volgende afrekening, gezien deze niet echt in de periode van de huidige afrekening liggen.
Periode voor de afrekening : 1 mei 2019 tot en met 4 maart 2020.
De voorschotfacturen van maart 2020 en april 2020 zullen ze dan gebruiken bij de volgende afrekening, gezien deze niet echt in de periode van de huidige afrekening liggen.
Laatst gewijzigd door TomD1 op 8 april 2020, 15:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Uiteindelijk wel ja. Dood gaan we toch :p
Vindt ik juist wel logisch, omdat je verschillende leveranciers kan hebben van gas of elec..Nightwolf schreef: ↑8 april 2020, 14:04 Ik ben vorig jaar van leverancier veranderd dus het gaat maar over ongeveer een half jaar.
Maar bij mijn vorige leverancier werden alle voorschotten meegerekend tot de maand dat de jaarafrekening kwam en die maand kreeg je 1 factuur waarin alles verrekend was.
Bij de VEL betaal ik nu deze maand apart een voorschotfactuur, een afrekening van gas waar ik moet bijbetalen en krijg ik terug voor elektriciteit en dat storten ze terug. Nuja, niet onoverkomelijk maar toch niet de meest logische manier van werken.
Hun systeem zal zo in elkaar zitten dat ze elk dan ook afzonderlijk afrekenen,zowel in min als in plus,,, en niet in hun systeem gaan nakijken of je zowel gas en electriciteit bij hun hebt..
Op 8 maart werd hier onze meterstand opgenomen door Fluvius en tot op heden nog geen afrekening ontvangen van Eneco.
Ik krijg van Eneco zelfs geen antwoord op mijn mail met vraag naar hoever het staat.
Is dit normaal ?
Ik krijg van Eneco zelfs geen antwoord op mijn mail met vraag naar hoever het staat.
Is dit normaal ?
Nee dat is niet normaal. Maar Eneco is al maanden heel moeilijk te bereiken en zit hopeloos achter met hun afrekeningen.
Dit is geen grap maar je moet muziekje 20 min laten lopen.
Ik ben er klant en weet dat je zolang moet wachten.
Tussen de 20 en 25 min word er afgenomen.
Is de politiek daar van mensen zolang te laten wachten.
Ik ben 4 maanden klant geweest bij Eneco en in die 4 maanden waren ze er nog altijd niet in geslaagd om er voor te zorgen dat ik in de webomgeving mijn contracten zag, laat staan dat ik aanpassingen kon doen aan voorschotten, dus niet echt een positieve ervaring, maar hun eindafrekening was dan wel weer op tijd.
22/4 nieuwe digitale meter geïnstalleerd in opdracht van Fluvius, op 28/4 stevige jaarafrekening gekregen van Eneco, voorschot van maart natuurlijk niet meegerekend, om te ontvangen zijn ze in elk geval wel snel
Bijna een maand na de meteropname, is ook hier de jaarafrekening gekomen. We hebben 20% minder verbruikt om ongeveer hetzelfde te moeten betalen als in 2020. 2022 zou dan weer 50% duurder worden bij eenzelfde verbruik. Een goedkopere leverancier vinden of nog eens 20% minder verbruiken is dus de boodschap. ( Momenteel bij Octa+, maar niet voor lang, hoop ik.)
Heb op menige forums gewaarschuwd, hou uw vakantiegeld bij of er zullen veel mensen een oog uitwenen op einde van jaar.
Gelukkig Nieuwjaar 2023 zou ik zeggen.
OCMW en ombudsdienst zullen veel dossiers opbouwen.
Horeca en winkels eerst, een visuele cirkel van economische verval met als bron energie kost
Erg, zeer erg maar is al niet meer te stoppen, overheid is hierin een struisvogel.
De echte inflatie komt begin 2023.
Regering ze maar te dobben op koop kracht wat verkeerd is, over winsten van energie producenten moeten ze aanpakken, als energie stabiliseerd zal koop kracht wel terug komen.
Geld uitdelen is niet de juiste keuze, geld afnemen van overwoeker winsten bij energieproducenten wel.
Gelukkig Nieuwjaar 2023 zou ik zeggen.
OCMW en ombudsdienst zullen veel dossiers opbouwen.
Horeca en winkels eerst, een visuele cirkel van economische verval met als bron energie kost
Erg, zeer erg maar is al niet meer te stoppen, overheid is hierin een struisvogel.
De echte inflatie komt begin 2023.
Regering ze maar te dobben op koop kracht wat verkeerd is, over winsten van energie producenten moeten ze aanpakken, als energie stabiliseerd zal koop kracht wel terug komen.
Geld uitdelen is niet de juiste keuze, geld afnemen van overwoeker winsten bij energieproducenten wel.
De wapenindustrie draait op volle toeren, dat is het enige wat onze heren en dames politici interesseert.
Alles duurder laten worden en dat is ALLEMAAL te wijten aan de Russische invasie van Oekraïne
Alles duurder laten worden en dat is ALLEMAAL te wijten aan de Russische invasie van Oekraïne
The true terrorists of our world do not meet at the docks at midnight, or scream "Allahu Akbar" before some violent action. The true terrorists of our world wear 5000 dollar suits and work in the highest positions of finance, government and business.
Ik wist echt niet dat alles wat we consumeren uit Oekraïne en Rusland komt. Auto's, tarwe, gsm's, olie, bakstenen, lood en andere metalen, enz, enz. Eigenlijk best straf voor twee armere landen.
Eerst was het de schuld door Corona, dan de energieprijzen, nu de oorlog.
Volgens mij willen ze door de hoge inflatie overheidsschulden laten verdampen en de particulieren hun geld laten verdampen.
Volgens mij willen ze door de hoge inflatie overheidsschulden laten verdampen en de particulieren hun geld laten verdampen.