De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
We zullen wel zien. Ik heb nu niet het gevoel dat ik uit paniek gehandeld heb. Ik heb in het weekend nagedacht en wat grafieken bestudeerd en gelezen. Apple gaat nu ook onder het 200 daags gemiddelde, net als IWDA en IUSN. Het zijn wat veel signalen tegelijk. De horde nieuwe beleggers van de FIRE-sekte en de Robin Hoods hebben allemaal nog geen serieuze daling meegemaakt die niet direct gestopt wordt door de centrale banken. Die gaan niet weten wat ze meemaken en.. gaan panikeren.
Misschien blijkt binnenkort dat ik fout zat. Dat is niet erg, dan kan ik dit teruglezen en denken wat een kieken ik geweest ben. En er hopelijk uit leren voor de toekomst.
Misschien blijkt binnenkort dat ik fout zat. Dat is niet erg, dan kan ik dit teruglezen en denken wat een kieken ik geweest ben. En er hopelijk uit leren voor de toekomst.
Ik blijf rustig mijn dividend toppers bijkopen. Zo kan mijn yield omhoog.
Hangt er vanaf waarom je naar de beurs gekomen bent. Indien je een portefeuille wil uitbouwen voor de LT lijkt me dit niet de goede strategie. We kunnen in principe gerust een daling krijgen van 60%, maar misschien ook niet.Barryke schreef: ↑9 mei 2022, 16:15 We zullen wel zien. Ik heb nu niet het gevoel dat ik uit paniek gehandeld heb. Ik heb in het weekend nagedacht en wat grafieken bestudeerd en gelezen. Apple gaat nu ook onder het 200 daags gemiddelde, net als IWDA en IUSN. Het zijn wat veel signalen tegelijk. De horde nieuwe beleggers van de FIRE-sekte en de Robin Hoods hebben allemaal nog geen serieuze daling meegemaakt die niet direct gestopt wordt door de centrale banken. Die gaan niet weten wat ze meemaken en.. gaan panikeren.
zijn er nog andere bakkers die hun topwinkel verkopen omdat de beurs daalt ?Barryke schreef: ↑9 mei 2022, 14:21
Ik heb vooral wat van de trackers verkocht maar ook mijn ene Lotusaandeel. Ik heb in het weekend nog eens naar de grafiek gekeken en het ziet er niet zo positief uit. Daarnaast heb ik de indruk, en dat is dan het fundamentele luik, dat elk duur aandeel hard geraakt wordt en niet enkel tech. Er kan gerust 50% af bij Lotus en dan heb je nog een mooie waardering in de buurt van andere (dure) consumer staples (pernod ricard bvb om er eentje te noemen).
Nee, ik panikeer niet, ik heb niet alles verkocht, gewoon wat afgebouwd nu het nog rustig kon.
We zullen zien wat de rest gaat doen in de komende weken. Veel succes iedereen! Het is hier rustig zonder Lop trouwens. Leuk.
Laatst gewijzigd door nickname op 9 mei 2022, 22:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Nu verkopen om dan weer beginnen aankopen als we richting ATH gaan?
Neenee, ik zal wel blijven zitten terwijl we worden geschoren. Ondertussen genieten van het mooie weer en nog wat CSPX bij op de stapel leggen
Neenee, ik zal wel blijven zitten terwijl we worden geschoren. Ondertussen genieten van het mooie weer en nog wat CSPX bij op de stapel leggen
Lop was de enige hier die namen noemde BMY staat al ruim 30% hoger intussen UNM al meer dan 40 % .Barryke schreef: ↑9 mei 2022, 14:21 Ik ben weer tegendraads en heb vanmorgen mijn beperkte aandelengedeelte nog verminderd met 25%. Het probleem is dat iedereen denkt zoals Yaris. En dat is geen verwijt. De laatste 10 jaar moest je elke dip kopen. Nu is het misschien anders. De FED kan niets meer doen door de hoge inflatie. Short gaan doe ik niet meer, dat is te moeilijk en daar krijg ik stress van.
Ik heb vooral wat van de trackers verkocht maar ook mijn ene Lotusaandeel. Ik heb in het weekend nog eens naar de grafiek gekeken en het ziet er niet zo positief uit. Daarnaast heb ik de indruk, en dat is dan het fundamentele luik, dat elk duur aandeel hard geraakt wordt en niet enkel tech. Er kan gerust 50% af bij Lotus en dan heb je nog een mooie waardering in de buurt van andere (dure) consumer staples (pernod ricard bvb om er eentje te noemen).
Nee, ik panikeer niet, ik heb niet alles verkocht, gewoon wat afgebouwd nu het nog rustig kon.
We zullen zien wat de rest gaat doen in de komende weken. Veel succes iedereen! Het is hier rustig zonder Lop trouwens. Leuk.
Maar BMY heeft hij uitdrukkelijk meerder malen naar voor geschoven .
En in de grafiek van de voorbeeld portefeuilles staat trouwens het rendement fout ook want het cash gedeelte werd niet meegeteld zit een verschil in van 7000€ .
Je kan zeggen wat je wil maar lop was de enige hier op spaargids die echt namen noemde en niet algemeen bleef .
De markten wat is dat
Niet alles daalt hij waarschuwde al sinds verleden jaar dat je tech moest verkopen .
Toch raar dat iedereen moet bashen op iemand die bijna alles prefect heeft voorspeld .
Zijn tips waren een echte meerwaarde , ik zou moeten hem zijn ik post hier nooit geen tips meer .
Zie je wel Don, ik ga wel tegen de stroom in Alleen maar reacties van mensen die het dom vinden en bijkopen.
Over die bakker: een goeie bakker zal wel wat geld uit zijn vennootschap halen als het goed gaat en sparen voor als er mindere tijden aankomen of investeringen gedaan moeten worden.
@Gudrun, uw post is juist. Klopt allemaal wat je zegt. Het enige wat ik wel kan voorspellen is dat de centrale banken niet gaan tussenkomen. Trends duren meestal langer dan je denkt.
Over die bakker: een goeie bakker zal wel wat geld uit zijn vennootschap halen als het goed gaat en sparen voor als er mindere tijden aankomen of investeringen gedaan moeten worden.
@Gudrun, uw post is juist. Klopt allemaal wat je zegt. Het enige wat ik wel kan voorspellen is dat de centrale banken niet gaan tussenkomen. Trends duren meestal langer dan je denkt.
Oei. Weer een slachtoffer.
Als er nu IETS is wat die Robinhood-beleggers deden dan is het wel kopen op de dip. En dan nog op een veel diepere dip.
HEt kan even goed zijn dat je JUIST zit. Dat zou dan WEL erg zijn, want dan denk je dat je door je handelen goed gedaan hebt. Terwijl het puur geluk is.
Bedankt allemaal voor jullie wijze inzichten. Ik ben niet nieuw op de beurs hoor. Mijn eerste aandelen waren Fortis. Toen ook de dip gekocht. Niet verkocht bij paniek maar bij wanhoop, aan 1 of 2 euro. Nu staat ageas op 4 euro (prijs voor de reverse split)
Ik denk vaak: dit wil ik niet nog eens meemaken. Maar ja, als je op de beurs zit moet je nu eenmaal risico’s nemen.
Ik ben door jullie weer (even?) tot inzicht gekomen en heb teruggekocht wat ik gisteren verkocht had (aan iets betere prijs (meer dan 1% korting!))Behalve mijn Lotus-aandeel, daar voelde ik me toch niet goed bij aan die waardering.
Misschien vinden jullie mij nu knettergek. Ik vind het juist goed en misschien moedig dat ik niet aan mijn eigen gelijk vasthoud en opensta voor ideeën en visies van anderen.
Fear & greed staat op extreme fear. Ik zie het ook op Twitter. Veel fear.
Ik ben jullie dankbaar voor de wijze dingen die hier gezegd worden. Echt.
Misschien crashen we verder, misschien niet. Wie zal het zeggen. Er is nog cash
Edit: ik heb zelfs iets bijgekocht! Een portie EMIM, daar zit het meeste fear heb ik de indruk met alle problemen rond China.
Ik denk vaak: dit wil ik niet nog eens meemaken. Maar ja, als je op de beurs zit moet je nu eenmaal risico’s nemen.
Ik ben door jullie weer (even?) tot inzicht gekomen en heb teruggekocht wat ik gisteren verkocht had (aan iets betere prijs (meer dan 1% korting!))Behalve mijn Lotus-aandeel, daar voelde ik me toch niet goed bij aan die waardering.
Misschien vinden jullie mij nu knettergek. Ik vind het juist goed en misschien moedig dat ik niet aan mijn eigen gelijk vasthoud en opensta voor ideeën en visies van anderen.
Edit: ik heb zelfs iets bijgekocht! Een portie EMIM, daar zit het meeste fear heb ik de indruk met alle problemen rond China.
Laatst gewijzigd door Barryke op 10 mei 2022, 12:44, 3 keer totaal gewijzigd.
Beurs is voor een groot deel emotie na angst komt er weer iets anders.no stress geduld hebben en alles op lange termijn zienBarryke schreef: ↑10 mei 2022, 11:25 Bedankt allemaal voor jullie wijze inzichten. Ik ben niet nieuw op de beurs hoor. Mijn eerste aandelen waren Fortis. Toen ook de dip gekocht. Niet verkocht bij paniek maar bij wanhoop, aan 1 of 2 euro. Nu staat ageas op 4 euro (prijs voor de reverse split)
Dit is een soort dotcom 2.0 maar minder hevig en meer gespreid in de tijd. Uit bepaalde techaandelen is de lucht al aan het lopen sinds midden 2021. Wanneer komt het einde, dat weet niemand. Ik heb een artikel gelezen van iemand die al decennia op de beurs aanwezig is en alle dalingen sinds 1980 ofzo al meegemaakt had, en die heeft gezegd dat er waarschijnlijk een einde komt aan de dalingen als we eens een dag gaan zien van -6 a 8%. Daar zit volgens mij een waarheid in.
Inflatie moet zeker in de gaten gehouden worden, maar ik zie toch veel tekenen dat we de piek naderen en misschien al wel gehad hebben. Van mij mag het wel blijven kwakkelen tot einde 2022 geen probleem, in een ideaal scenario blijft de S&P500 wel boven de 4000, dan is mijn winst maximaal en kan ik eindejaar lekker goedkoop inleggen inclusief mijn vakantiegeld en eindejaarspremie. De prijs van 4000 voor de S&P500 op het eindejaar vind ik een hele nette koopprijs mits geen extreme zaken gebeuren als COVID golf X enzo.
Op een gegeven moment zullen de commudities, olie voorop hard naar beneden gaan, niemand voorspeld wanneer maar wat zeker is, is dat dit niet blijvend is.
Inflatie moet zeker in de gaten gehouden worden, maar ik zie toch veel tekenen dat we de piek naderen en misschien al wel gehad hebben. Van mij mag het wel blijven kwakkelen tot einde 2022 geen probleem, in een ideaal scenario blijft de S&P500 wel boven de 4000, dan is mijn winst maximaal en kan ik eindejaar lekker goedkoop inleggen inclusief mijn vakantiegeld en eindejaarspremie. De prijs van 4000 voor de S&P500 op het eindejaar vind ik een hele nette koopprijs mits geen extreme zaken gebeuren als COVID golf X enzo.
Op een gegeven moment zullen de commudities, olie voorop hard naar beneden gaan, niemand voorspeld wanneer maar wat zeker is, is dat dit niet blijvend is.
Ah ja, want er komt een dag dat we plots een nieuwe aardbol gaan ontdekken?
Commodities zullen steeds zeldzamer worden, daar kan je nu eens echt niks aan doen op deze planeet...
Commodities (olie en gas voorop) zijn nog steeds schandalig goedkoop, als je er erover nadenkt dat ze eindig zijn...
Daarom dat ik er ook investeer, dat is even zeker dan dat de zon opkomt (en ik ook meer inzet op recyclage ervan)
Commodities zullen steeds zeldzamer worden, daar kan je nu eens echt niks aan doen op deze planeet...
Commodities (olie en gas voorop) zijn nog steeds schandalig goedkoop, als je er erover nadenkt dat ze eindig zijn...
Daarom dat ik er ook investeer, dat is even zeker dan dat de zon opkomt (en ik ook meer inzet op recyclage ervan)
Waarom al die negativiteit.
Crisissen en oorlogen zijn van alle tijden en na dal komt er herstel en terug heropleving en piek.
Crisissen en oorlogen zijn van alle tijden en na dal komt er herstel en terug heropleving en piek.
Inderdaad. Ja, er zal vast wel eens een recessie aankomen. En dan? Tijdens een recessie moet er ook gekookt worden.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."