Energie transitie en AMG ; Een blik richting 2030
TIP
Re: Energie transitie en AMG ; Een blik richting 2030
Sommigen zijn zeer aktief met plaatsen van berichten wanneer een aandeel stijgend is, bij dalingen blijft het doorgaans muisstil.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Niet correct, lanciared en ik hebben vooral gepost toen de koers stabiel bleef.
Laatst gewijzigd door Charlesvdw op 9 mei 2022, 18:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Ik heb nu al drie keer een mooie winst zien verdampen door dit zeer volatiele aandeel te houden. Uiteraard is het nu te laat om ze weer buiten te gooien. Bij dit aandeel ga ik dus wat veranderen van strategie en wat meer swingen.
Tot die handelswijze ben ik met dit aandeel al langer bezig. Bij winst onverbiddelijk buiten.
Moet het niet persoonlijk nemen, komt ook bij andere aandelen voor en op andere fora. Men bespreekt amg hier al langer dan in het huidige item. Bij stijging van een aandeel komen er altijd believers naar boven met allerhande berichten, Bij dalende koersen kiezen ze doorgaans het hazepad en zijn ze in geen velden meer te bespeuren.Charlesvdw schreef: ↑9 mei 2022, 12:30 Niet correct, lanciared en ik hebben vooral gepost toen het aantal stabiel bleef.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Lees de thread eens goed. Wie zijn de believers behalve ik en lanciared ? Vooral deze laatste heeft veel gepost, en we verbaasden er ons over dat de koers niet steeg.
Met je opmerking dat er vooral believers zijn bij stijgende koersen ben ik het eens; maar voor dit draadje geldt dat niet echt.
Met je opmerking dat er vooral believers zijn bij stijgende koersen ben ik het eens; maar voor dit draadje geldt dat niet echt.
Zit erin aan 17€.
Blijf rustig stilzitten. Ben geleerd van de voorbije jaren. Koop ook nog niet bij. Veel te vroeg. Laten we maar eens eerst een akkoord vinden wat betreft de oorlog. Daags nadien al de opgebouwde munitie afschieten.
Blijf rustig stilzitten. Ben geleerd van de voorbije jaren. Koop ook nog niet bij. Veel te vroeg. Laten we maar eens eerst een akkoord vinden wat betreft de oorlog. Daags nadien al de opgebouwde munitie afschieten.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC Ancora - Montea - Shell - Shurgard - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Neen, Agnetha, niet weg , niet vedrdwenen met de Noorderzon. Niet het hazepad gekozen.
( Waarvoor zou ik , eignlijk ? )
Had een erg lang artikel geschreven, maar iets verkeerds gegaan met PC.
Bericht verdwenen. Niet geplaatst. Deze avond wat meer.
Effe eerst hier iets plaatsen , vandaag bij IEX Profs :
Must read: torenhoge grondstofprijzen ; 03.06.2022
Bijna alle grondstoffen zijn duurder, behalve bijvoorbeeld hout.
Hier het lijstje, er onder geplaatst :
Commodity price changes over the last year...
Natural Gas: +176%
Heating Oil: +100%
Gasoline: +91%
WTI Crude: +70%
Cotton: +66%
Brent Crude +65%
Nickel: +55%
Wheat: +54%
Coffee: +48%
Soybeans: +11%
Sugar: +9%
US CPI: +8.3%
Corn: +8%
Copper: -1%
Gold: -2%
Silver: -21%
Lumber: -55%
En dan ..... website van lithium prijzen : ( Lithiumcarbonaat )
https://tradingeconomics.com/commodity/lithium
Grafiek van Lithiumcarbonaat, met eronder de data van 7 verschillende grondstoffen , waarvan lithium ,
Prijsstijging Lithium : + 426,40 %
- 4 mei 2022 , Q1 resultaten AMG : waren " goed "
Kom er later op terug.
En, neen, ben niet weg. Beslist niet.Niet het hazepad gekozen.
( Wel : belang uitgebreid. Resultaten waren zeer goed. Oulook verhoging voor de 3e maal, sinds midden december.
- xxxx- : Wie doet het hun na ? ( En zelf zegt de Ceo, en bestuur dat ze zeer conservatieve " people " zijn.
...... Na al, wat ik voordien geschreven had hier, kon je toch al zo vermoeden, dat dit een aandeel is waar je kan inzitten, en rustig kan blijven inzitten tot ..... 2030.
Energietransitie is een thema, dat de media gaat blijven beheersen, de eerstkomende 10 jaar.
Nummer 1 , wat de gehele wereld bezig houdt.
Electrische mobiliteit, die de gehele mobiliteitsketen radicaal omgooit , is nog maar pas gaande. Zovele modellen van alle constructeurs komen er aan.
Batterijen, waarvan Ltihium een essentieel onderdeel van is, en .... waarvan er tekort van is, dat allleen al maar toeneemt in de loop van 2022, zijn een cruciaal onderdeel ervan.
( Waarvoor zou ik , eignlijk ? )
Had een erg lang artikel geschreven, maar iets verkeerds gegaan met PC.
Bericht verdwenen. Niet geplaatst. Deze avond wat meer.
Effe eerst hier iets plaatsen , vandaag bij IEX Profs :
Must read: torenhoge grondstofprijzen ; 03.06.2022
Bijna alle grondstoffen zijn duurder, behalve bijvoorbeeld hout.
Hier het lijstje, er onder geplaatst :
Commodity price changes over the last year...
Natural Gas: +176%
Heating Oil: +100%
Gasoline: +91%
WTI Crude: +70%
Cotton: +66%
Brent Crude +65%
Nickel: +55%
Wheat: +54%
Coffee: +48%
Soybeans: +11%
Sugar: +9%
US CPI: +8.3%
Corn: +8%
Copper: -1%
Gold: -2%
Silver: -21%
Lumber: -55%
En dan ..... website van lithium prijzen : ( Lithiumcarbonaat )
https://tradingeconomics.com/commodity/lithium
Grafiek van Lithiumcarbonaat, met eronder de data van 7 verschillende grondstoffen , waarvan lithium ,
Prijsstijging Lithium : + 426,40 %
- 4 mei 2022 , Q1 resultaten AMG : waren " goed "
Kom er later op terug.
En, neen, ben niet weg. Beslist niet.Niet het hazepad gekozen.
( Wel : belang uitgebreid. Resultaten waren zeer goed. Oulook verhoging voor de 3e maal, sinds midden december.
- xxxx- : Wie doet het hun na ? ( En zelf zegt de Ceo, en bestuur dat ze zeer conservatieve " people " zijn.
...... Na al, wat ik voordien geschreven had hier, kon je toch al zo vermoeden, dat dit een aandeel is waar je kan inzitten, en rustig kan blijven inzitten tot ..... 2030.
Energietransitie is een thema, dat de media gaat blijven beheersen, de eerstkomende 10 jaar.
Nummer 1 , wat de gehele wereld bezig houdt.
Electrische mobiliteit, die de gehele mobiliteitsketen radicaal omgooit , is nog maar pas gaande. Zovele modellen van alle constructeurs komen er aan.
Batterijen, waarvan Ltihium een essentieel onderdeel van is, en .... waarvan er tekort van is, dat allleen al maar toeneemt in de loop van 2022, zijn een cruciaal onderdeel ervan.
Nog even iets voor Agnetha, en alle anderen ; Mijn gemeende excuses dat ik niet " constant " berichten postte, afgelopen periode.
Ging er inderdaad van uit, dat jullie ook wel alle info wist te vinden, omtrent resultaten en vooruitzichten van dit bedrijf.
Ik heb geen contract met Spaargids, wordt niet betaald door Spaargids, en had dus ook geen verplichting om op vaste tijdstippen artikels door te zenden.
Info uiteraard te vinden op de website van AMG : www.amg-nv.com
Ook heel veel info te vinden op : www.iex.nl - ga vervolgens naar forum, en bekijk artikels onder het AMG draadje.
Hoef hier niet alles terug te plaatsen.
- Kurt Van Steelandt ( hoofdredacteur bij de krant de Tijd) noemde dit bedrijf, afgelopen voorjaar 2021 , één van de meest interessante aandelen van de Amsterdamse Beurs.
Wie ben ik dan om hem tegen te spreken.
En wie ben ik dan , om stiekem met de Noorderzon te vertrekken. Neen toch, heb nog geen weet van betere alternatieven.
Op de site van AMG , onder topic : media zijn uiteraard de Q1 2022 resultaten te lezen ( deze staan bij Investors Relations dacht ik) , maar onder media is de Conference Call, aansluitend bij de Q1 resultaten te horen ( 19.00 - 4 mei 2022) , ook neergeschreven te lezen. ( met inbegrip van alle vragen, gesteld door de aanwezige analisten, die het aandeel volgen).
Hier o.a. te horen, gezegd door de Ceo dat de Lithium tak alleen veel meer waard is, dan de gehele marktkapitalisatie van AMG op de beurs. IPO ervan is uitgesteld, wegens het onzekere beursklimaat. Werden geadviseerd om deze uit te stellen.
( Afzonderlijke entiteit, maar nu nog beschreven onder Clean energy materials / andere onderdelen : Critical materials, en Technologie tak, waaronder de vacuum ovens, en allerhande Aluminium / Titaan legeringen, voornamelijk bestemd voor de lucht en ruimtevaart ) .
Te vinden, te lezen, of te beluisteren dus bij de site van AMG : www.amg-nv.com
Blijft natuurlijk nog de vaststelling dat dit bedrijf AMG, dit aandeel nog heel erg ongekend en onbekend is bij zovele analisten / banken / beleggingsboekjes, hier bij ons in Vlaanderen.
In Wallonie zal het beslist niet anders zijn.
( Hier draait ieder dol van .....o.a. Sofina, beurskoers was gebaseerd op een veel te hoge waardering van hun " obscure " Private Equity belangen, die torenhoog gewaardeeerd werden. En ja, ik noem Gorilla"s best wel obscuur. The Hut Group : idem.
Die Indiase leer app : idem : Ik las de waardering ervoor : 22,3 miljard dollar. Op een site bij IEX las ik dat er ..... beslist een komma verkeerd moest geplaatst zijn. Waardering eerder iets van een 2,3 miljard dus ipv 22,3 miljard dollar )
- .... En één ieder draait dol o.a. ook van Colruyt nu , prima bedrijf natuurlijk, maar hebben wel een sterk lagere winst voor dit halfjaar aangekondigt.....Weet niet dat je er dan nu moet inzitten, .... Waardering van 40 euro of meer was natuurlijk ook te hoog.
Maar met 30.000 personeelsleden en met een loonsinflatie van meer dan 8 % - weet niet dat je er nu moet inzitten - want kunnen hun prijzen in de winkel niet verhogen ! )
LR
Ging er inderdaad van uit, dat jullie ook wel alle info wist te vinden, omtrent resultaten en vooruitzichten van dit bedrijf.
Ik heb geen contract met Spaargids, wordt niet betaald door Spaargids, en had dus ook geen verplichting om op vaste tijdstippen artikels door te zenden.
Info uiteraard te vinden op de website van AMG : www.amg-nv.com
Ook heel veel info te vinden op : www.iex.nl - ga vervolgens naar forum, en bekijk artikels onder het AMG draadje.
Hoef hier niet alles terug te plaatsen.
- Kurt Van Steelandt ( hoofdredacteur bij de krant de Tijd) noemde dit bedrijf, afgelopen voorjaar 2021 , één van de meest interessante aandelen van de Amsterdamse Beurs.
Wie ben ik dan om hem tegen te spreken.
En wie ben ik dan , om stiekem met de Noorderzon te vertrekken. Neen toch, heb nog geen weet van betere alternatieven.
Op de site van AMG , onder topic : media zijn uiteraard de Q1 2022 resultaten te lezen ( deze staan bij Investors Relations dacht ik) , maar onder media is de Conference Call, aansluitend bij de Q1 resultaten te horen ( 19.00 - 4 mei 2022) , ook neergeschreven te lezen. ( met inbegrip van alle vragen, gesteld door de aanwezige analisten, die het aandeel volgen).
Hier o.a. te horen, gezegd door de Ceo dat de Lithium tak alleen veel meer waard is, dan de gehele marktkapitalisatie van AMG op de beurs. IPO ervan is uitgesteld, wegens het onzekere beursklimaat. Werden geadviseerd om deze uit te stellen.
( Afzonderlijke entiteit, maar nu nog beschreven onder Clean energy materials / andere onderdelen : Critical materials, en Technologie tak, waaronder de vacuum ovens, en allerhande Aluminium / Titaan legeringen, voornamelijk bestemd voor de lucht en ruimtevaart ) .
Te vinden, te lezen, of te beluisteren dus bij de site van AMG : www.amg-nv.com
Blijft natuurlijk nog de vaststelling dat dit bedrijf AMG, dit aandeel nog heel erg ongekend en onbekend is bij zovele analisten / banken / beleggingsboekjes, hier bij ons in Vlaanderen.
In Wallonie zal het beslist niet anders zijn.
( Hier draait ieder dol van .....o.a. Sofina, beurskoers was gebaseerd op een veel te hoge waardering van hun " obscure " Private Equity belangen, die torenhoog gewaardeeerd werden. En ja, ik noem Gorilla"s best wel obscuur. The Hut Group : idem.
Die Indiase leer app : idem : Ik las de waardering ervoor : 22,3 miljard dollar. Op een site bij IEX las ik dat er ..... beslist een komma verkeerd moest geplaatst zijn. Waardering eerder iets van een 2,3 miljard dus ipv 22,3 miljard dollar )
- .... En één ieder draait dol o.a. ook van Colruyt nu , prima bedrijf natuurlijk, maar hebben wel een sterk lagere winst voor dit halfjaar aangekondigt.....Weet niet dat je er dan nu moet inzitten, .... Waardering van 40 euro of meer was natuurlijk ook te hoog.
Maar met 30.000 personeelsleden en met een loonsinflatie van meer dan 8 % - weet niet dat je er nu moet inzitten - want kunnen hun prijzen in de winkel niet verhogen ! )
LR
Heb nergens geschreven dat de zich geviseerde voelende sschrijver met de noorderzon is verdwenen of het hazepad heeft genomen. Van de meeste aanbrengers waardeer ik hun inzet om hier iets te posten, incluis van de zich geviseerde voelende.
Ik stel alleen vast dat sommigen vooral aktief berichten spuien wanneer de koers van een aandeel stijgend is. Wanneer de koers van hetzelfde aandeel sputtert verdwijnen die veelbijdragers vaak naar de achtergrond. Toevallig heb ik het zinnetje geplaatst onder het item omtrent AMG. Kon het evengoed geplaast hebben onder VGP, Prosus, ... Onder Alibaba, ..., toen Alibaba op een hoge koers noteerde werd hier geschreven dat je er slapend rijk mee werd. Kan zijn, maar toch niet voor het moment. Bij ontex waren de believers die hier kwamen aandraven met de boekwaarde die veel hoger was dan de beurkoers.
Verwijt de schrijvers weinig,alleen een tikkeltje spijtig als de koers helemaal de andere richting uitgaat ze muisstil worden.
Tussen al het enthousiasme door blijf ik doorgaans voor mezelf wel kritisch genoeg en huil ik niet mee met de kudde wolven.
Handel al meer dan dertig jaar in aandelen. Wees gerust dat ik zelf nog in staat ben info op te zoeken omtrent aandelen die mij interesseren. En ja ik weet dat er info is te vinden op iex.nl omtrent AMG en veel andere aandelen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik heb het al gezegd, je reactie is misplaatst in dit topic. Lanciared is de voornaamste poster, en hij postte vooral wanneer de koers stabiel bleef.
De Iraanse Revolutionaire Garde is weer op pad en gaat bepalen wie, wat, hoe en wanneer er iets mag of niet mag gepost worden.Charlesvdw schreef: ↑9 juni 2022, 19:30 Ik heb het al gezegd, je reactie is misplaatst in dit topic. Lanciared is de voornaamste poster, en hij postte vooral wanneer de koers stabiel bleef.
Vraag mij af over welke periode de koers van AMG stabiel was. Ik zie een volatiele curve op en neer gedurende langere tijd.Charlesvdw schreef: ↑9 juni 2022, 19:30 Ik heb het al gezegd, je reactie is misplaatst in dit topic. Lanciared is de voornaamste poster, en hij postte vooral wanneer de koers stabiel bleef.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Slechts een beperkte periode met duidelijk stijgende curve dus. En je zal zien dat er in de periode van koersstijging niet meer gepost is.
Dus de conclusie blijft dat jouw opmerking (althans wat dit specifieke topic betreft) niet correct was.
Gelieve wel constructief te blijven, zowel in dit topic als in privéberichten.
Dus de conclusie blijft dat jouw opmerking (althans wat dit specifieke topic betreft) niet correct was.
Gelieve wel constructief te blijven, zowel in dit topic als in privéberichten.