Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Maar nee, hij geeft geen gelijk, België, Nederland, Spanje en Italië scoorden tijdens de eerste golf effectief het hoogste aantal corona doden per inwoner aantal wereldwijd (zowel in gerapporteerde cijfers als in achteraf gepubliceerde oversterfte). Pas nadat de vaccinatiecampagne zijn effect had, zijn we in de lijstjes voorbij gestoken door landen die veel beperktere toegang hadden tot vaccins (en sommigen nog steeds hebben) of door landen waar er een veel lagere vaccinatie graad is. Dat sommige (virologen) nu triomferen over de positie van België op die dodenlijst is ronduit schandalig, ze zijn de situatie in rusthuizen en ziekenhuizen tijdens die eerste golf blijkbaar al vergeten.
Zo is dat. Welke uitleg men er met veel rechtse en linkse scherpe bochten ook aan geeft.Gebruikersnaam2 schreef: ↑7 mei 2022, 21:57Gebeurt vaak, je hebt gelijk, niemand ziet het of wil het niet zien, en als zoveel tijd later blijkt dat je toch gelijk hebt, dan is het maar een voetnoot. De enige die er nog enig plezier aan beleeft is de persoon in kwestie die zijn gelijk bewezen ziet maar intussen heeft die in het verleden al de shit over zich heen gekregen. Typisch !
En ondertussen verscheen er nog dit over :
https://www.hln.be/binnenland/who-stuur ... ~ae21c0f5/
Dat van die rusthuizen : zelfde probleem alleszins in NL en FR... Niets om als land hier apart beschaamd om te zijn. Maar wel iets dat zegt dat dat geblaat zonder veel wol van 'Belgie doet alles slechter' maar een hoop stemmingmakerij was. En wat zelfverklaarde overintelligentie van sommigen hier te betekenen heeft.
Past in het rechtse discourt dat niet per se ontworpen is om enige wijsheid in zich te hebben. En het werkt, want zo is er hier al een partij de grootste geworden. Wat zegt dat over ons volk... ? Of over willekeurige stemmen op een forum. Het goed kunnen uitleggen maar met een verhaal komen dat geen steek houdt is nog altijd wat het altijd geweest is.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 8 mei 2022, 10:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Daar is niets schandaligs aan. In alle landen zijn doden gevallen, in rusthuizen of elders. Ze mogen nu gerust eens triomferen na alle bagger die ze destijds over zich gekregen hebben. België is dus niet het slechtste land ter wereld om in te wonen.
Triomferen is ook weer een bewuste overdrijving.
ALs er altijd gezegd werd dat Belgie het slechter deed dan alle anderen en dat blijkt nu niet het geval te zijn, mag dat simpelweg bevestigd en besproken worden.
Dat met een dosis overdrijving daar de naam 'triomferen' aan wordt gegeven is een bewust bijkleuren van de werkelijkheid die op zich een bapaalde voorkeur of sentiment uitdrukt of een verklaring is van welke kant de schrijver kiest.
Meer is dat niet.
ALs er altijd gezegd werd dat Belgie het slechter deed dan alle anderen en dat blijkt nu niet het geval te zijn, mag dat simpelweg bevestigd en besproken worden.
Dat met een dosis overdrijving daar de naam 'triomferen' aan wordt gegeven is een bewust bijkleuren van de werkelijkheid die op zich een bapaalde voorkeur of sentiment uitdrukt of een verklaring is van welke kant de schrijver kiest.
Meer is dat niet.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Na de volgende verkiezingen gaan ze misschien eens moeten bewijzen hoe ze hun "discourt" in de praktijk zullen brengen. Uiteraard zullen ze het zo veel beter doen dan de huidige politieke machthebbers. Ik kijk persoonlijk al uit naar de politieke en intellectuele prestaties van Driesje VL. De toekomst oogt mooi voor ons land (of landsdeel ?). (voor de slechte verstaanders : lees met de/het nodige ironie/sarcasme)haelewyn schreef: ↑8 mei 2022, 10:00 Past in het rechtse discourt dat niet per se ontworpen is om enige wijsheid in zich te hebben. En het werkt, want zo is er hier al een partij de grootste geworden. Wat zegt dat over ons volk... ? Of over willekeurige stemmen op een forum. Het goed kunnen uitleggen maar met een verhaal komen dat geen steek houdt is nog altijd wat het altijd geweest is.
-
- Verbannen Gebruiker
Deze eens recycleren (als dat not done is, laat je het me maar weten, dan zal ik het verwijderen en dat in de toekomst laten):
corona-en-de-t28425-750.html#p459176
Maar totaal niet schandalig volgens sommigen.
Totaal niet schandalig dat er nog steeds geen koppen gerold zijn voor dit meer dan schuldig verzuim.
Totaal niet schandalig dat 'onze' rechterlijke macht nog altijd op haar buiten-proportionele vette reet blijft zitten ipv haar werk te doen en alle misbruiken, dankzij de 'corona-crisis' gepleegd, op een manier aan te pakken die een rechtstaat waardig is.
Totaal niet schandalig?!
Wel, daar heb ik maar 1 woord voor: SCHANDALIG! En wel van A tot Z.
corona-en-de-t28425-750.html#p459176
Carpenoctem schreef: ↑8 augustus 2020, 23:08 Voor diegene die niet weten waar onze eerste plaats vandaan komt:
WHEN COVID-19 HIT, MANY ELDERLY WERE LEFT TO DIE
WHEN COVID-19 HIT, MANY ELDERLY WERE LEFT TO DIE
Totaal niet schandalig dat er nog steeds geen koppen gerold zijn voor dit meer dan schuldig verzuim.
Totaal niet schandalig dat 'onze' rechterlijke macht nog altijd op haar buiten-proportionele vette reet blijft zitten ipv haar werk te doen en alle misbruiken, dankzij de 'corona-crisis' gepleegd, op een manier aan te pakken die een rechtstaat waardig is.
Totaal niet schandalig?!
Government big enough to supply everything you need is big enough to take everything you have. Thomas Jefferson
When injustice becomes law, resistance becomes duty. Thomas Jefferson
"""Many elderly were left to die""" :
Als het not done is dat ik even herhaal dat dat het geval was in Italië, Frankrijk, Nederland, Spanje, waarschijnlijk in heel Europa moet je het maar zeggen hoor.
Dat is nu eenmaal een onderdeel van rampengeneeskunde :
Daarin beperk je je tot het zo goed mogelijk helpen van diegene die nog de langste levensverwachting heeft of diegene wiens letsels best behandelbaar zijn met de best mogelijke uitkomst.
Onze eerste plaats... die geen eerste plaats was ? En die ga je zeker nog eens recycleren ?
Ik zou het in jouw plaats niet doen want het helpt je zaak niet meer. :-)
Er zijn hier leden die zeggen dat ze vele vormen van geneeskunde hebben gestudeerd (raar : ze noemen meestal niches op).. die gaan dat kunnen bevestigen.
Er is ook nog het element dat je, om die oudere populatie te behandelen, een passend geneesmiddel had moeten hebben tegen de kwaal (was er niet) of voldoende (duizenden meer) bedden op intensieve zorgen ter beschikking (was er ook niet).
Ze pro forma op de gang van een ziekenhuis op een legerbrancard leggen en het resultaat afwachten had niet veel verschil gemaakt.
Allee mannen.. ik ga jullie nog een overwinningsrede laten doen en ik ben er mee weg.
Voor er weer iemand gaat zagen bij de mod dat haelewyn weer aan het niet politiek correct doen is.. dan komt er nog een ban van.
Cheerio en een prettige zondag nog !
Edit : https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220507_96981565
Als het not done is dat ik even herhaal dat dat het geval was in Italië, Frankrijk, Nederland, Spanje, waarschijnlijk in heel Europa moet je het maar zeggen hoor.
Dat is nu eenmaal een onderdeel van rampengeneeskunde :
Daarin beperk je je tot het zo goed mogelijk helpen van diegene die nog de langste levensverwachting heeft of diegene wiens letsels best behandelbaar zijn met de best mogelijke uitkomst.
Onze eerste plaats... die geen eerste plaats was ? En die ga je zeker nog eens recycleren ?
Ik zou het in jouw plaats niet doen want het helpt je zaak niet meer. :-)
Er zijn hier leden die zeggen dat ze vele vormen van geneeskunde hebben gestudeerd (raar : ze noemen meestal niches op).. die gaan dat kunnen bevestigen.
Er is ook nog het element dat je, om die oudere populatie te behandelen, een passend geneesmiddel had moeten hebben tegen de kwaal (was er niet) of voldoende (duizenden meer) bedden op intensieve zorgen ter beschikking (was er ook niet).
Ze pro forma op de gang van een ziekenhuis op een legerbrancard leggen en het resultaat afwachten had niet veel verschil gemaakt.
Allee mannen.. ik ga jullie nog een overwinningsrede laten doen en ik ben er mee weg.
Voor er weer iemand gaat zagen bij de mod dat haelewyn weer aan het niet politiek correct doen is.. dan komt er nog een ban van.
Cheerio en een prettige zondag nog !
Edit : https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220507_96981565
Laatst gewijzigd door haelewyn op 8 mei 2022, 12:38, 1 keer totaal gewijzigd.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Hahaaaa, haelewyn probeert hier een dood lijk (pleonasme-alert) tot leven te wekken
Idd, en desondanks staan we nog steeds heel hoog in de rangschikking (plaats 27 op 228!)
De slimmere van die TV-virologen zijn ondertussen low profile gegaan. Ze weten maar al te goed welke onwetenschappelijke onzin ze allemaal uitgekraamd hebben.
Integendeel, doe maar. Werken met citaten is de manier om zindelijk te discussiëren.achterdeur schreef: ↑8 mei 2022, 11:21 Deze eens recycleren (als dat not done is, laat je het me maar weten, dan zal ik het verwijderen en dat in de toekomst laten)
Onze politiekers hoeven niets te vrezen, de media eten uit hun hand en de Vlaming/Belg is een lamme goedzak die al wat de TV orakelt blindelings gelooft.achterdeur schreef: ↑8 mei 2022, 11:21WHEN COVID-19 HIT, MANY ELDERLY WERE LEFT TO DIE
Totaal niet schandalig?!
We're doomed.
't Amusement
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
-
- Verbannen Gebruiker
Top!CarpeNoctem schreef: ↑8 mei 2022, 12:27 Integendeel, doe maar. Werken met citaten is de manier om zindelijk te discussiëren.
Uiteraard. En we maken ons ook geen illusies. Maar volgens de belgische grondwet mogen we nog altijd op alle mogelijke manieren, en dat zelfs onbeleefd, communiceren wat wij daarvan vinden. Wanneer dat niet meer kan, rest enkel een geel hesje en de schade die daarmee gepaard gaat.CarpeNoctem schreef: ↑8 mei 2022, 12:27 Onze politiekers hoeven niets te vrezen, de media eten uit hun hand en de Vlaming/Belg is een lamme goedzak die al wat de TV orakelt blindelings gelooft.
We're doomed.
Government big enough to supply everything you need is big enough to take everything you have. Thomas Jefferson
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Goh ja, de eerste golf telden wij alle overlijdens in rusthuizen als Covid, ook al was het een terminale 95-jarige die al bijna dood was zonder Covid. We waren té eerlijk. In andere landen werden deze mensen niet meegeteld, en zo beland je natuurlijk aan de top van het klassement.
Uit de oversterftecijfers bleek dat we het gemiddeld gedaan hebben, helemaal niet zo slecht dus.
Iets anders, wanneer gaat eindelijk dat masker op de bus en in ziekenhuizen/rusthuizen afgeschaft worden ? Gans de maatschappij is open, het heeft weinig zin om op die plaatsen nog mondmaskers te behouden.
En wie ongerust is omdat hij/zij zich als risicopatient beschouwt, kan nog altijd een masker dragen.
Uit de oversterftecijfers bleek dat we het gemiddeld gedaan hebben, helemaal niet zo slecht dus.
Iets anders, wanneer gaat eindelijk dat masker op de bus en in ziekenhuizen/rusthuizen afgeschaft worden ? Gans de maatschappij is open, het heeft weinig zin om op die plaatsen nog mondmaskers te behouden.
En wie ongerust is omdat hij/zij zich als risicopatient beschouwt, kan nog altijd een masker dragen.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Nee zenne, weg met dat demonische masker:Charlesvdw schreef: ↑9 mei 2022, 18:44 ...
https://archive.org/details/OnibabaDemonWoman
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Ik heb er geen bezwaar tegen om op bepaalde plekken een mondmasker te dragen. Er zijn erger dingen....
Nee, ik ben tegen:
https://www.youtube.com/watch?v=t9MxNVnj9BA
https://www.youtube.com/watch?v=t9MxNVnj9BA
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Dat is ook overdreven, er zijn problematischere trends in de maatschappij om naar een dictatuur te gaan dan dit.
Ik draag nog altijd mondmasker op het openbaar vervoer, maar met tegenzin, maar ik doe het wel, omdat het nu eenmaal nog verplicht is.
Als het van mij afhing stopten we daar vandaag nog mee, maarja...
Ondertussen is het aantal mensen dat een mondmasker draagt op de bus gedaald naar 50% ongeveer.
Ik draag nog altijd mondmasker op het openbaar vervoer, maar met tegenzin, maar ik doe het wel, omdat het nu eenmaal nog verplicht is.
Als het van mij afhing stopten we daar vandaag nog mee, maarja...
Ondertussen is het aantal mensen dat een mondmasker draagt op de bus gedaald naar 50% ongeveer.