DeGiro wordt flatexDegiro: wijzigt er iets aan de registratie bij NBB?
TIP
Re: DeGiro wordt flatexDegiro: wijzigt er iets aan de registratie bij NBB?
En dat kun je beter ook maar serieus nemen. Een jaar of 2-3 geleden heb ik een brief ontvangen omdat het zogezegd niet klopte. Ik moest de bewijzen doorsturen.
Ze weten het beter dan jij zelf, geloof me.
Ze weten het beter dan jij zelf, geloof me.
Wat ze weten over je buitenlandse rekeningen kan je zelf zien in MyMinFin onder "Documenten" met naam "CRS" + jaartal
Niet betaald neen, maar natuurlijk wel nog verschuldigd.
Ik heb inmiddels wel het antwoord op mijn vraag gevonden. Op de site van Lynx (die net als DeGiro ook geen Belgische RV afhoudt op buitenlandse dividenden) staat het helder uitgelegd:
https://service.lynx.be/account/vrijste ... daandelen/
Dus concreet, wie bij DeGiro, Lynx, etc. zit en enkel buitenlandse dividenden heeft:
- tem €800 (brutobedrag minus reeds afgehouden buitenlandse bronfheffing, bij DeGiro te vinden in Rapportages > Jaaropgave 2021): moet niet aangegeven worden aan de fiscus, de Belgische RV moet dus ook niet betaald worden
- meer dan €800: wat vermeld moet worden in vak 1444 is het bedrag aan dividenden (bruto minus bronheffing) verminderd met de vrijstelling van €800; op dat aangegeven bedrag zal de fiscus later dan 30% Belgische RV in rekening brengen
Aandelenportefeuille netto met 1290% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,4% (tem 22 nov '24)
Momenteel: 31% Rapid7, IVU, WTW; 69% cash
Momenteel: 31% Rapid7, IVU, WTW; 69% cash