Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Ik denk eerder dat een dictatuur begint en voortleeft met mensen die andere mensen willen vertellen hoe ze moeten leven, wat ze moeten doen, wat ze mogen (!) dragen, of nog erger : wat ze niet mogen doen, zeggen, dragen.
Zo hebben we er hier wel weer meer gezien de laatste tijd.
Waarom moet het mondmasker nog op openbaar vervoer terwijl het in winkels,discotheken,concerten etc niet meer moet.Aerolla schreef: ↑10 mei 2022, 08:34 Dat is ook overdreven, er zijn problematischere trends in de maatschappij om naar een dictatuur te gaan dan dit.
Ik draag nog altijd mondmasker op het openbaar vervoer, maar met tegenzin, maar ik doe het wel, omdat het nu eenmaal nog verplicht is.
Als het van mij afhing stopten we daar vandaag nog mee, maarja...
Ondertussen is het aantal mensen dat een mondmasker draagt op de bus gedaald naar 50% ongeveer.
Dit heeft te maken met energie en gezag.
Men heeft schrik om controleverlies op de mens
Bwa ja... en nee, as said: het is totaal belachelijk dat je een mondmasker moet dragen daar, totaal zinloos, en we moeten daar ASAP vanaf. (eigenlijk liefst vandaag)
Maar of men daarmee controle wilt uitoefenen op mensen, ik betwijfel het.
Ik denk dat onze politici gewoon een beetje wereldvreemd zijn, omdat ze in hun Mercedes met chauffeur geen mondmasker meer moeten dragen.
Maar of men daarmee controle wilt uitoefenen op mensen, ik betwijfel het.
Ik denk dat onze politici gewoon een beetje wereldvreemd zijn, omdat ze in hun Mercedes met chauffeur geen mondmasker meer moeten dragen.
Daar is een heel simpel antwoord op. Het verbaast mij dat je dat nog niet weet. Een discotheek bezoek je vrijwillig. Het openbaar vervoer is een noodzaak voor sommigen. In een winkel is er afstand, op het openbaar vervoer niet.
Los hiervan, mag voor mij het mondmasker overal weggelaten worden (i.e. vrijwillig gedragen worden). Er bestaat immers een kans dat corona terug oplaait. En daarom vind ik dat mondmaskers alleen verplicht moeten worden wanneer het ook ECHT noodzakelijk is.
Geef iedereen de vrije keuze van dat masker de dag van vandaag ipv het constant rondbazuinen in stations en op treinen dat het mondmaker de neus en mond volledig moet bedekkensintorama schreef: ↑10 mei 2022, 15:22Daar is een heel simpel antwoord op. Het verbaast mij dat je dat nog niet weet. Een discotheek bezoek je vrijwillig. Het openbaar vervoer is een noodzaak voor sommigen. In een winkel is er afstand, op het openbaar vervoer niet.
Los hiervan, mag voor mij het mondmasker overal weggelaten worden (i.e. vrijwillig gedragen worden). Er bestaat immers een kans dat corona terug oplaait. En daarom vind ik dat mondmaskers alleen verplicht moeten worden wanneer het ook ECHT noodzakelijk is.
Ik ben nog nooit in een station geweest dus ik zou het niet weten. Ik vind openbaar vervoer sowieso iets voor mensen die niet weten uit welk hout pijlen te maken. Alle andere mensen zorgen voor hun eigen vervoer.
Dé post teveel vandaag, me thinks. Hier moet geen tekening, laat staan een uitleg van een expert, bij.
Je mag mijn donkere humor met een korreltje zout nemen hoor. Natuurlijk zijn er ook mensen op de trein die wel weten van welk hout pijlen te maken. Machinisten noemen ze die
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Euh, i agree to disagree. Deze hieronder van dezelfde laureaat wint toch met de vingers in de neus?
Sintorama: proficiat met je knoert van een ivoren toren
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Het leuke is dat je met enig gezond verstand het wel beter weet dan de meeste zelfverklaarde experten ( de MSM experten dus). Ik herinner me een expert die zei "deze epidemie zal zo'n 10 weken duren"
Ze lullen maar wat in de hoop geloofwaardig over te komen. Het is natuurlijk moeilijk om als zelfverklaarde expert gewoon te zeggen dat je het eigenlijk ook niet goed weet en dat de tijd het zal moeten uitwijzen. Nochtans zouden dergelijke reflecties hen net geloofwaardiger maken.
Ze lullen maar wat in de hoop geloofwaardig over te komen. Het is natuurlijk moeilijk om als zelfverklaarde expert gewoon te zeggen dat je het eigenlijk ook niet goed weet en dat de tijd het zal moeten uitwijzen. Nochtans zouden dergelijke reflecties hen net geloofwaardiger maken.
Ik heb er een minuutje over nagedacht, Carpe. Ik besluit dat beide uitspraken op de finishfoto staan.
- De nachttrein naar Brig.
- De metro van Berlijn.
- De laatste bus van Antwerpen naar Turnhout op zaterdagavond.
- De bus van Liverpool One naar Aintree op Lady's day.
- ...
Ik wist idd niet van welk hout pijlen maken. Duh!
- De nachttrein naar Brig.
- De metro van Berlijn.
- De laatste bus van Antwerpen naar Turnhout op zaterdagavond.
- De bus van Liverpool One naar Aintree op Lady's day.
- ...
Ik wist idd niet van welk hout pijlen maken. Duh!
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Twitter lacht zich natuurlijk weer een breuk.
Een bloemlezing:
Het woord 'expert' is vanaf nu toch een scheldwoord mag ik hopen. Gij se vuile expert. Klinkt goed.
Doe maar goe uw best op school, anders eindigt ge nog als expert
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Als je, al dan niet dagelijks en uit noodzaak, in centrum Brussel of Antwerpen moet zijn, is openbaar vervoer niet weg te denken.
Voor iemand anders dat antwoord verzint: neem het aan van iemand die van geen hout pijlen weet te maken !
Voor iemand anders dat antwoord verzint: neem het aan van iemand die van geen hout pijlen weet te maken !
Regelmatig gebruik van openbaar vervoer heeft blijkbaar een negatieve invloed op het gevoel voor humor.
Centrum van Antwerpen doe ik trouwens met de e-fiets. Deze "stad" is niet veel groter dan een zakdoek, dus voor iedereen met 2 benen is de fiets het ideale vervoermiddel in Antwerpen.
Wat Brussel betreft: niemand MOET in Brussel zijn. Wanneer je jezelf in Brussel vindt, weet dan dat je dit jezelf hebt aangedaan.
(voor de zuurpuimen die zich weer op hun tenen getrapt voelen: ook dit is maar om te lachen he zeg. Tip: doe een laagje suiker op je maandverband).
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik ga 2x per week naar centrum brussel omdat ik verplicht ben