Rabobank.be stopt er (bijna) mee
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Rabobank.be stopt er (bijna) mee
Ik heb met plezier een groot deel getrouwheidspremie laten vallen. De intrest die ik toen kon krijgen bij de MeDirect Maandsparen enerzijds, en een andere opportuniteit anderzijds, hebben me geen moment doen twijfelen.
Maar ieder zijn keuze...
Een paar dagen geleden aangetekend schrijven van rabobank ontvangen omdat ik er mijn rekeningen nog niet afgesloten heb.
Als ik dan lees (https://www.spaargids.be/sparen/raboban ... e7902d7cef) dat er nog meer dan 80000 rabobank-klanten in dat geval zijn en aan 6 à 7 euro per aangetekend schrijven, dan stel ik vast dat rabobank de kas van bpost spijst met zo maar eventjes een half miljoen euro ongeveer.
Als ik dan lees (https://www.spaargids.be/sparen/raboban ... e7902d7cef) dat er nog meer dan 80000 rabobank-klanten in dat geval zijn en aan 6 à 7 euro per aangetekend schrijven, dan stel ik vast dat rabobank de kas van bpost spijst met zo maar eventjes een half miljoen euro ongeveer.
Het wordt stilaan tijd. Tegen 1 juli moeten alle rekeningen afgesloten zijn.
Ik begrijp niet dat er nog zoveel klanten zijn bij Rabobank.
Mijn redenering was eenvoudig : Bij Rabo kreeg ik minder dan op de Maandsparen van MeDirect. Dus zo snel als mogelijk heb ik alles overgeschreven. Een deel is ook naar andere opportuniteiten gegaan, waaronder 2 obligaties (à 3.15% netto) die ik tot de vervaldag bij ga houden.
Dat ik daardoor +/- 25 euro aan getrouwheidspremie verlies, is in verhouding peanuts.
Alleen jammer dat ondertussen ook de Maandsparen zijn instrest ondertussen gevoelig heeft laten zakken, maar zo kan ik er toch nog 1 jaar van genieten.
Mijn redenering was eenvoudig : Bij Rabo kreeg ik minder dan op de Maandsparen van MeDirect. Dus zo snel als mogelijk heb ik alles overgeschreven. Een deel is ook naar andere opportuniteiten gegaan, waaronder 2 obligaties (à 3.15% netto) die ik tot de vervaldag bij ga houden.
Dat ik daardoor +/- 25 euro aan getrouwheidspremie verlies, is in verhouding peanuts.
Alleen jammer dat ondertussen ook de Maandsparen zijn instrest ondertussen gevoelig heeft laten zakken, maar zo kan ik er toch nog 1 jaar van genieten.
Zoals met zoveel andere zaken is er altijd een (grote) groep die wacht tot het laatste moment.
Bv.
Rekeningen betalen (vroeger kan je geld nog wat opbrengen op je spaarboek, maar die vlieger gaat nu niet meer op)
Belastingaangifte invullen
Gaan tanken
Rekeningen afsluiten bij Rabobank
...
Bv.
Rekeningen betalen (vroeger kan je geld nog wat opbrengen op je spaarboek, maar die vlieger gaat nu niet meer op)
Belastingaangifte invullen
Gaan tanken
Rekeningen afsluiten bij Rabobank
...
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Maar nee gij.
Men kan zelfs nog een getrouwheidsperiode hebben lopen tot 1 juli.
Indien je zelf geen actie onderneemt om je rekening af te sluiten, dan:
- op 1 juli worden alle spaarrekeningen afgesloten, eventueel resterend saldo wordt op zichtrekening gezet.
- op 1 september worden alle zichtrekeningen afgesloten, eventueel resterend saldo wordt opgedragen naar DCK.
Geld wegsmijten kunnen ze dus als de beste... Waarom wachten ze niet een extra maand (of zelfs anderhalve) om zo'n actie te ondernemen?
Omdat die 80.000 klanten er de komende anderhalve maand heus niet uit zichzelf aan gaan denken dat ze nog een rekening bij Rabobank moeten afsluiten en omdat tegen 1 juli velen de handen vol zullen hebben met de voorbereiding van hun reis of al vertrokken zijn.
Waarom is dat geld wegsmijten? Alle banken en bedrijven sturen brieven, al dan niet aangetekend. Een aangetekende brief geeft de ontvanger een sense of urgency. Waar jullie je aan storen.
Waarom is dat geld wegsmijten? Alle banken en bedrijven sturen brieven, al dan niet aangetekend. Een aangetekende brief geeft de ontvanger een sense of urgency. Waar jullie je aan storen.
En in die brief worden 2 manieren aangeboden om de rekeningen af te sluiten. Echter, beide manieren vereisen inloggen via de digipass. De batterij van mijn digipass is uiteraard leeg, dus moet ik eerst nog een nieuwe digipass aanvragen. En dat allemaal voor een rekening waar wellicht 0 euro op staat.jeff schreef: ↑12 mei 2022, 11:24 Een paar dagen geleden aangetekend schrijven van rabobank ontvangen omdat ik er mijn rekeningen nog niet afgesloten heb.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Voila. Stel je de chaos eens voor als Rabobank pas op 30 juni een aangetekende brief gestuurd zou hebben.
Het is nu niet dat je pas sinds deze maand wist dat je de rekening diende af te sluiten.
Rabobank heeft lang genoeg op voorhand laten weten hoe we konden te werk gaan en welke de uiterste datums waren voor de eventueel te nemen stappen.
Als gewezen propagandiste van Rabobank.be weet yaris daar ongetwijfeld raad mee!Gudrun schreef: ↑16 mei 2022, 08:09
En in die brief worden 2 manieren aangeboden om de rekeningen af te sluiten. Echter, beide manieren vereisen inloggen via de digipass. De batterij van mijn digipass is uiteraard leeg, dus moet ik eerst nog een nieuwe digipass aanvragen. En dat allemaal voor een rekening waar wellicht 0 euro op staat.
Tiens, dhalluinR is onze trol uit Thailand. Dat is lang geleden. Ik vroeg me al af: waar is ie gebleven?
On topic: jullie weten al meer dan een jaar dat Rabobank ermee stopt en wat jullie moeten doen. Wie zijn rekeningen nu nog moet afsluiten en moeilijkheden ondervindt heeft dat aan zichzelf te wijten.
On topic: jullie weten al meer dan een jaar dat Rabobank ermee stopt en wat jullie moeten doen. Wie zijn rekeningen nu nog moet afsluiten en moeilijkheden ondervindt heeft dat aan zichzelf te wijten.
Laatst gewijzigd door Yaris op 16 mei 2022, 10:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Jamaar, een jaar geleden stelden die problemen zich ook. Die digipass ligt al jaren in de kast te rotten met lege batterij. Bovendien, ze sturen een standaard brief naar iedereen getiteld "U heeft nog spaargeld bij Rabobank" terwijl dat niet waar is. Ik heb een spaarREKENING bij Rabobank, maar geen spaarGELD.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Ik heb nog getrouwheid intresten lopen tot eind juni, zou wel gek zijn om die periode niet uit te doen. Trouwens je hoeft zelf geen rekeningen te sluiten, een tegen rekening opgeven volstaat, som en intresten zullen dan naar daar overgeschreven worden. Er is overigens nog tijd zat, op 30/6 sluit Rabo de spaarrekening af en stort het bedrag op de tegenrekening of indien geen opgegeven op de Rabo zichtrekening. Je hebt dan nog tot 29 augustus om de Rabo zichtrekening leeg te halen. Een nieuwe digipas kan aangevraagd worden tot 12 augustus.