Rabobank.be stopt er (bijna) mee
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Re: Rabobank.be stopt er (bijna) mee
Dan zou ik er mij niet veel van aantrekken. Als je zeker weet dat er geen geld meer op staat dan hoef je toch niks te doen. De rekening wordt automatisch afgesloten op 1 juli en mocht er nog geld opstaan dan gaat die in september naar de kas van slapende rekeningen (of wat de naam ook moge wezen).Gudrun schreef: ↑16 mei 2022, 10:45Jamaar, een jaar geleden stelden die problemen zich ook. Die digipass ligt al jaren in de kast te rotten met lege batterij. Bovendien, ze sturen een standaard brief naar iedereen getiteld "U heeft nog spaargeld bij Rabobank" terwijl dat niet waar is. Ik heb een spaarREKENING bij Rabobank, maar geen spaarGELD.
Ik kon vorig jaar ook een bepaald moment niet meer op mijn rekening wegens batterij plat, ik heb via de klantendienst een nieuwe aangevraagd en gekregen.
Ik trekt het mij ook niet aan, het is rabobank die een aangetekend schrijven richt, en dus nodeloze kosten doet.Gebruikersnaam2 schreef: ↑16 mei 2022, 11:14 Dan zou ik er mij niet veel van aantrekken. Als je zeker weet dat er geen geld meer op staat dan hoef je toch niks te doen. De rekening wordt automatisch afgesloten op 1 juli en mocht er nog geld opstaan dan gaat die in september naar de kas van slapende rekeningen (of wat de naam ook moge wezen).
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Mijn rekeningen die al enige tijd op 0 stonden (en geen interesten meer tegoed) heeft Rabobank zonder bericht op voorhand in augustus zelf afgesloten. Vermoedelijk hebben ze deze strategie wel voor zo veel mogelijk van hun rekeningen toegepast, hun kosten indachtig. Misschien dat je toch nog een paar verdwaalde eurocenten bij hun hebt staan. Maar waarschijnlijk niet genoeg om er dan van wakker te liggen ...
Omdat men een heel groot bedrag aan een goed doel had kunnen doneren ipv Bpost. In dit geval zou er nooit een sense of urgency zijn daar het geld nog 30 jaar opvraagbaar is bij de overheid moesten er toch mensen zijn die geen actie ondernemen.
Een van de oorzaken waarom Rabo aangetekende brieven heeft verzonden, heeft iets met die tegenrekeningen te maken, waar het geld na 30-06-2022 op mag gestort worden.
Rabo schreef zelf dat er veel phishing was, en omdat die tegenrekening online werd opgegeven, dekken zij zich in tegen het feite dat het wel de juiste tegenrekening is, omdat die tegenrekening ook nog eens in de aangetekende brief werd vermeld.
Sommige mensen zouden bv . 2 euro getrouwheidsintrest verliezen als ze hun centen voor 30-06-2022 zouden afhalen en een echte spaargidser ziet op elke eurocent die hij /zijn kan verliezen/winnen.
Rabo schreef zelf dat er veel phishing was, en omdat die tegenrekening online werd opgegeven, dekken zij zich in tegen het feite dat het wel de juiste tegenrekening is, omdat die tegenrekening ook nog eens in de aangetekende brief werd vermeld.
Sommige mensen zouden bv . 2 euro getrouwheidsintrest verliezen als ze hun centen voor 30-06-2022 zouden afhalen en een echte spaargidser ziet op elke eurocent die hij /zijn kan verliezen/winnen.
Vergeet echter niet dat bij overlijden van de rekeninghouder de financiele instelling kosten aanrekent voor het opmaken van een dossier ivm de aangifte van de nalatenschap. Die kosten varieren van bank tot bank. Een saldo van 0,01 € of een groter bedrag is hierbij irrelevant. Wat de eventuele aangifte van sommen berustend bij de Consignatiekas betreft, heb ik geen info en spreek me daar dus niet over uit.Igikius schreef: ↑16 mei 2022, 22:28Mijn rekeningen die al enige tijd op 0 stonden (en geen interesten meer tegoed) heeft Rabobank zonder bericht op voorhand in augustus zelf afgesloten. Vermoedelijk hebben ze deze strategie wel voor zo veel mogelijk van hun rekeningen toegepast, hun kosten indachtig. Misschien dat je toch nog een paar verdwaalde eurocenten bij hun hebt staan. Maar waarschijnlijk niet genoeg om er dan van wakker te liggen ...
Laatst gewijzigd door dhalluinR op 17 mei 2022, 22:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Trol?Yaris schreef: ↑16 mei 2022, 10:39 Tiens, dhalluinR is onze trol uit Thailand. Dat is lang geleden. Ik vroeg me al af: waar is ie gebleven?
On topic: jullie weten al meer dan een jaar dat Rabobank ermee stopt en wat jullie moeten doen. Wie zijn rekeningen nu nog moet afsluiten en moeilijkheden ondervindt heeft dat aan zichzelf te wijten.
Thailand?
Beweert het vrouwtje dat hier de kampioene is in het debiteren van duizenden oneliners die al jaren niets meer bijbrengen tot de informatieve waarde van dit forum.
yaris is ook diegene die een tijd geleden op een nacht (toen het nog kon) vele honderden berichten verwijderde nadat ze in aanvaring was gekomen met de toenmalige forumeigenaar/webmaster.
Haar vriendjes zullen dit ongetwijfeld met de mantel der liefde bedekken omdat ze in hetzelfde bedje - zoals beschreven in mijn eerste alinea - ziek zijn.
Hun nicknames zijn mij en vele oude getrouwen (maar niet veelposters) welbekend. Het zijn diegenen die leden graag beschuldigen van getrol nadat er tegen hun karretje werd gereden.