De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Ben volledig cash gegaan eind vorig jaar en wacht af. Nog geen spijt van….
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Zonet weer een beetje bijgekocht. Bij iedere grote daling koop ik een beetje bij. Ooit moet de daling toch eens stoppen en als we dan een steil herstel krijgen zal ik blij zijn dat ik nu gekocht heb.
De kans is reeel dat niemand van ons in zijn leven ooit nog aan deze beurskoersen zal kunnen kopen. Maar de kans is ook reeel dat de markt nog verder naar beneden dondert. Ik blijf op een apatische manier aan dripfeeding doen. Met de stevige daling van gisteren op de amerikaanse beuzen verwacht ik straks ook rode borden in Europa.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Vandaag weer cijfers over container shipping index, vrachtprijzen,. Ik verwacht weer een lichte daling. Kijk ook eens naar de houtprijzen... Er is vrij duidelijk vraagterugval en het zal niet blijven duren die inflatie. Mijn vermoeden is een aanziendelijke afkoeling van inflatie vanaf july/augustus naar gemiddeld 4-4,5% op jaarbasis. Tegen 2023 zullen we alweer onder de 4% zitten. Jobmarkt IS al aan het afkoelen, alleen nog wachten op cijfers die het bevestigen.
Ondertussen wacht ik nog op meer harde cijfers en de FED meeting op 14 juni. Anders blijf ik in mijn wachtperiode, daarvoor doe ik nog altijd niks tenzij een gigantische paniekverkoop (= index -5a6% op 1 dag). Of de S&P zou in de tussentijd onder de 3500 moeten gaan, dan sta ik ook aan de koopkant voor die datum.
Ondertussen wacht ik nog op meer harde cijfers en de FED meeting op 14 juni. Anders blijf ik in mijn wachtperiode, daarvoor doe ik nog altijd niks tenzij een gigantische paniekverkoop (= index -5a6% op 1 dag). Of de S&P zou in de tussentijd onder de 3500 moeten gaan, dan sta ik ook aan de koopkant voor die datum.
Interessant grafiekje gisteren op bloomberg. Msci World Tech heeft nu dezelfde waardering als de msci world consumer staples. Ik kan de grafiek hier niet plaatsen wegens te groot. Allebei rond de 20 fwd PE
Ik heb dan net eens in de cijfers van WMT en TGT gekeken.
Volgens mij zouden we al wel eens in de recessie kunnen zitten in plaats van dat er een recessie komt.
Maar goed, na regen komt zonneschijn.
Volgens mij zouden we al wel eens in de recessie kunnen zitten in plaats van dat er een recessie komt.
Maar goed, na regen komt zonneschijn.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Ik sta terug op volledig verlies zoals vorige week. Het gaat echt wel met sprongen.
Steil herstel : laat maar komen.
Steil herstel : laat maar komen.
Gisteren nog een stuk commodities ETN verkocht - nog altijd herbalanceren. Ik heb de commodities een hele tijd laten lopen en de portefeuille helemaal uit balans laten gaan. En ook het obligatie-gedeelte zag ik al een hele tijd niet zitten. Nu wel voor het eerst sinds lang een stukje cash van de dollarrekening in US treasuries 1-3y ETF gestopt.
Ik kan het niet laten om in te spelen op macro-trends. Het helpt om wat goeie mensen te volgen op Twitter: zoek op Lyn Alden, macrovoices, crossborder capital (zeer interessante view op liquiditeit in de markt wereldwijd), Jesse Felder, ...
Ik kan het niet laten om in te spelen op macro-trends. Het helpt om wat goeie mensen te volgen op Twitter: zoek op Lyn Alden, macrovoices, crossborder capital (zeer interessante view op liquiditeit in de markt wereldwijd), Jesse Felder, ...
"Never, NEVER, get out of the market entirely" (Jack Bogle)
Deze keer heb je geluk. Je kunt een keer geluk hebben. Of twee keer, drie keer,... maar ooit breekt dit je zuur op.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Mooie earnings voor GOGL en een mooi dividend. Dik 10 procent erbij vandaag
- troglodytes
- Hero Member
- Contacteer:
Gisteren is het nieuwste rapport van Yardeni verschenen met de berekening van verschillende Forward PE's:
https://www.yardeni.com/pub/stockmktperatio.pdf
Smallcaps beginnen echt 'goedkoop' te worden zo te zien.
https://www.yardeni.com/pub/stockmktperatio.pdf
Smallcaps beginnen echt 'goedkoop' te worden zo te zien.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Interessant
Wie zegt er dat hij geluk heeft gehad? Hij heeft nog niet terug gekocht. Voor hetzelfde geld komt er plots een stijging en moet hij duurder terugkopen. Zijn verkopen heeft hij voorlopig goed getimed, maar nu moet hij de aankopen nog goed timen.
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)