Hoe beleggen bij Argenta?
TIP
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Re: Hoe beleggen bij Argenta?
Mijn punt was niet : Rebel is de beste.
Wel : voor mij is Rebel beter dan Keytrade en komt Keytrade er nooit als beste uit.
Maken we ook nog eens de vergelijking met De Giro ? Dan wordt het helemaal Zalig !
Maar allez, waar hebben we het over. De Topicstarter wou klant zijn en blijven en daar was het punt (het mijne) dat Keytrade aanraden twijfelachtig is als keuze. Uiteraard bekeken door de bril van deze kleine belegger.
Voor mijn generatie (alhoewel, ik spreek voor mezelf) komt het woord 'zalig' enkel in gedachten na enkele dagen constipatie gevolgd door een plotselinge release.
Wel : voor mij is Rebel beter dan Keytrade en komt Keytrade er nooit als beste uit.
Maken we ook nog eens de vergelijking met De Giro ? Dan wordt het helemaal Zalig !
Maar allez, waar hebben we het over. De Topicstarter wou klant zijn en blijven en daar was het punt (het mijne) dat Keytrade aanraden twijfelachtig is als keuze. Uiteraard bekeken door de bril van deze kleine belegger.
Voor mijn generatie (alhoewel, ik spreek voor mezelf) komt het woord 'zalig' enkel in gedachten na enkele dagen constipatie gevolgd door een plotselinge release.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Rebel is een beperkt platform voor een specifieke doelgroep waar ze idd. bepaalde kosten weglaten, maar je bent dan ook beperkt in wat je kan doen.Piepenolleken schreef: ↑19 mei 2022, 11:01 Keytrade aanraden als broker ? Die zijn nochtans een pak duurder dan Rebel / Belfius.
Zoveel tevreden reacties lees je er hier de laatste tijd niet over.
Belfius wordt het al een ander verhaal... bv. beheerskosten, procentje op dividenden, hogere uitgaande transfer kost, onduidelijk hoe deeluitvoeringen aangerekend worden.
Enkel voor Brussel/A'dam/Parijs én orders tot 10.000 EUR is Belfius ok qua transactiekosten, maar of dat voor het volledige kostenplaatje ook zo is, hangt er maar vanaf.
Ik ben in ieder geval zeer tevreden van Keytrade voor mijn Belgische aandelen. Rebel noch Belfius konden/kunnen mij bekoren in vergelijking met Keytrade.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Was dat ook zo voor deGiro ? Dat merk schijnen jullie te negeren.
Ik wist nog niet dat ik in een niche zat die betere tarieven bij Rebel zag door met minder dan 10.000 euro tegelijk te beleggen. Voor mijn gebruik zie ik voor mezelf de beste prijzen nog altijd bij mijn twee alternatieven voor Keytrade.
Bankieren is ook een beetje als koffie of hamburgers.
De ene moet een bepaald merk niet terwijl de andere niet anders wil.
Wat de tarieven voor buitenlands dividend misschien gaan worden weet ik niet. Wat ze nu zijn wel. Dat is inderdaad niet goed voor een belegger van minder dan 10k per aandeel.
Ik wist nog niet dat ik in een niche zat die betere tarieven bij Rebel zag door met minder dan 10.000 euro tegelijk te beleggen. Voor mijn gebruik zie ik voor mezelf de beste prijzen nog altijd bij mijn twee alternatieven voor Keytrade.
Wat de tarieven voor buitenlands dividend misschien gaan worden weet ik niet. Wat ze nu zijn wel. Dat is inderdaad niet goed voor een belegger van minder dan 10k per aandeel.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ja gaf zelf aan dat TS liefst Argenta als broker zou hebben.Piepenolleken schreef: ↑20 mei 2022, 00:46 Was dat ook zo voor deGiro ? Dat merk schijnen jullie te negeren.
Dan zou ik toch niet direct DeGiro aanbevelen DeGiro is geen broker die alles voor Belgen volledig afhandelt.
Verder ga ik geen commentaar geven over DeGiro. Ieder moet zelf maar kiezen.
Inderdaad.Piepenolleken schreef: ↑20 mei 2022, 00:46 Ik wist nog niet dat ik in een niche zat die betere tarieven bij Rebel zag door met minder dan 10.000 euro tegelijk te beleggen. Voor mijn gebruik zie ik voor mezelf de beste prijzen nog altijd bij mijn twee alternatieven voor Keytrade.
Het hangt er ook vanaf in wat je juist wil beleggen en hoe, denk ik.
Dat is ook maar 1 van de aspecten hé.Piepenolleken schreef: ↑20 mei 2022, 00:46 Wat de tarieven voor buitenlands dividend misschien gaan worden weet ik niet. Wat ze nu zijn wel. Dat is inderdaad niet goed voor een belegger van minder dan 10k per aandeel.
Ik heb het kostenplaatje voor mij bekeken van Belfius, niet van Rebel.
Toegegeven, hun 3 EUR op Brussel tot 2500 EUR is aanlokkelijk. Maar het totaalplaatje vond/vind ik voor mij niet geschikt.
Via pc banking kan je daar fondsen kopen.
Technologie fonds staat zeer laag en daar kan je op
Veilig gemakkelijk 30 a 40 % binnen halen als oorlogje gedaan is.
Heb er vorige week nog van bijgekocht.
Technologie fonds staat zeer laag en daar kan je op
Veilig gemakkelijk 30 a 40 % binnen halen als oorlogje gedaan is.
Heb er vorige week nog van bijgekocht.
Beste, van welk exact techfonds heb je gekocht? Ik beleg momenteel ook al bij Argenta en ben ook aan het kijken om bij te kopen.
Thanks,
Tim
Al die jaren dat ik hier al ronddwaal op dit forum,zie ik toch om de zoveel tijd een topic opduiken over Argenta:
Welke Argenta-fondsen zijn koopwaardig?
Moet ik mijn Argenta-fondsen verkopen? En dewelke?
Ect,ect......
En steeds krijg je dan antwoorden,in de sfeer van ,te dure huisfondsen,beperkt aanbod,veel beter af bij Medirect ..... en ga zo maar door.En een enkeling die er dan opwijst dat hun pensioensparen iedere jaar tot de beste behoort van Belgie.
En toch blijven ze maar komen die vragen.Die Argenta blijkt toch een aantekkingskracht te hebben op beleggers !!
Dergelijke vragen komen hier nooit binnen over Crelan of VDK-spaarbank of andere....
Gek ! Pushen zij hun klanten in die richting? Goede reklame campagnes? Het blijft me verbazen...
Welke Argenta-fondsen zijn koopwaardig?
Moet ik mijn Argenta-fondsen verkopen? En dewelke?
Ect,ect......
En steeds krijg je dan antwoorden,in de sfeer van ,te dure huisfondsen,beperkt aanbod,veel beter af bij Medirect ..... en ga zo maar door.En een enkeling die er dan opwijst dat hun pensioensparen iedere jaar tot de beste behoort van Belgie.
En toch blijven ze maar komen die vragen.Die Argenta blijkt toch een aantekkingskracht te hebben op beleggers !!
Dergelijke vragen komen hier nooit binnen over Crelan of VDK-spaarbank of andere....
Gek ! Pushen zij hun klanten in die richting? Goede reklame campagnes? Het blijft me verbazen...
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Het komt gewoon doordat er hier een geest van Argenta, één van medirect en één van keytrade rondgaat. Zelfs één (letterlijk) van NewB ! :-)
Al jaren en niet kapot te krijgen.
Wie bij deze banken klant is, is ze net zo gewoon als de klant bij de grootbank, die zijn neus ophaalt voor de selfbanking systemen en het gebrek aan kantoren van de kleintjes en de kleine nadelen van bv. een internetbank.
Voor de Argenta klant is er maar een bank. Voor een lening, verzekering, spaarrekening, zichtrekening : Argenta!
Dat je bij Argenta een even gratis rekening hebt als bij kbc of belfius, BNP/ Hello bank etc of dat de spaarrekening daar even weinig oplevert als elders zullen zij nooit willen erkennen en ze gaan altijd moeite doen om dat in een discussie zelfs twijfelachtig te doen klinken.
Net zo voor keytrade / medirect.
Wie niet belegt bij medirect maar wel elders is niet goed wijs en is gek, lees je hier wel eens. En niet altijd tussen de lijnen.
Beide groepen, de grootbankklant en de fan van het alternatief, zien voordelen in hun keuze. Van beide soorten klanten zijn er exemplaren die niet begrijpen dat iemand met een omgekeerde keuze dan die van henzelf nog vrij mag rondlopen op straat.
En toch hebben ze allebei gelijk.
Moraal van het verhaal : Argenta heeft een aantal klanten die geloven dat bij hun bank alles nog meer gratis is dan elders en die echt FAN zijn van hun bank.
Al jaren en niet kapot te krijgen.
Wie bij deze banken klant is, is ze net zo gewoon als de klant bij de grootbank, die zijn neus ophaalt voor de selfbanking systemen en het gebrek aan kantoren van de kleintjes en de kleine nadelen van bv. een internetbank.
Voor de Argenta klant is er maar een bank. Voor een lening, verzekering, spaarrekening, zichtrekening : Argenta!
Dat je bij Argenta een even gratis rekening hebt als bij kbc of belfius, BNP/ Hello bank etc of dat de spaarrekening daar even weinig oplevert als elders zullen zij nooit willen erkennen en ze gaan altijd moeite doen om dat in een discussie zelfs twijfelachtig te doen klinken.
Net zo voor keytrade / medirect.
Wie niet belegt bij medirect maar wel elders is niet goed wijs en is gek, lees je hier wel eens. En niet altijd tussen de lijnen.
Beide groepen, de grootbankklant en de fan van het alternatief, zien voordelen in hun keuze. Van beide soorten klanten zijn er exemplaren die niet begrijpen dat iemand met een omgekeerde keuze dan die van henzelf nog vrij mag rondlopen op straat.
En toch hebben ze allebei gelijk.
Moraal van het verhaal : Argenta heeft een aantal klanten die geloven dat bij hun bank alles nog meer gratis is dan elders en die echt FAN zijn van hun bank.
-
- VIP member
- Contacteer:
Argenta is dan ook al lang geen uitdager meer. En zweeft voor mij tussen grootbank en uitdager.
Beleggen moet je er niet meer doen, ze raden alleen hun huisfondsen aan die op niet veel trekken. Het pensioensparen is wel nog interessant.
Ik heb er nog mijn leningen (hypothecair) en verzekeringen (ssv, familiale, brand en auto). Altijd zeer correct geholpen door de zelfstandige kantoorhouder.
Beleggen doe ik bij MeDirect en degiro! Niks mis mee om het beste van beide werelden te combineren.
Beleggen moet je er niet meer doen, ze raden alleen hun huisfondsen aan die op niet veel trekken. Het pensioensparen is wel nog interessant.
Ik heb er nog mijn leningen (hypothecair) en verzekeringen (ssv, familiale, brand en auto). Altijd zeer correct geholpen door de zelfstandige kantoorhouder.
Beleggen doe ik bij MeDirect en degiro! Niks mis mee om het beste van beide werelden te combineren.
Je moet eens als klant bij Argenta een kantoor binnen stappen 100km van uw woonplaats.Piepenolleken schreef: ↑21 mei 2022, 13:51
Het resultaat ga maar naar uw kantoor waar de rekening is.
Alvast een paar jaar terug dit ondervonden bij bijv. een onverwachte geld afhaling.
Plotse verkoop van aandelen zonder opdracht, omdat de waarde heel laag is.
Het waarom, door wie Hallo Argenta.
En het bedrijf bestaat heden nog steeds. isin BE0974294267
Dus bye Argenta voor ons.
Estate Guru believer.