Ervaringen met Saxo Bank
TIP
Re: Ervaringen met Saxo Bank
wil een turbo op shell kopen, maar dat gaat tijdelijk niet bij saxo. Wat een zever zeg.
Transfereren van portfolio kost 25€ per lijn.
Transfereren van portfolio kost 25€ per lijn.
-
- Newbie
- Contacteer:
Sorry, maar ik zie het probleem niet.
Als je weg wilt van Saxo, dan koop je daar toch niets meer.
Waarom zou je iets kopen bij Saxo en het dan willen transfereren ?
Geld overzetten naar een andere broker kost niks.
Als je weg wilt van Saxo, dan koop je daar toch niets meer.
Waarom zou je iets kopen bij Saxo en het dan willen transfereren ?
Geld overzetten naar een andere broker kost niks.
ik transfereer niet omdat het 25€ per lijn kost
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Bolero in ieder geval niet
Het enige waarvoor ik nog bij Saxo blijf, is omdat ze bepaalde fondsen van VanEck aanbieden waar je elders niet kan in handelen.
Maar voor mij is het ook klaar... Van zodra alles weer hoog staat (want ik heb uiteraard veel verlies op de fondsen) ben ik weg!
Maar voor mij is het ook klaar... Van zodra alles weer hoog staat (want ik heb uiteraard veel verlies op de fondsen) ben ik weg!
Is er iemand die wegwijs geraakt uit het dividendoverzicht van Saxo Bank? Je kunt dus je RV terugvorderen maar daarvoor moet je wel al je 30% RV voor gaan optellen.
Ik had enkele weken geleden een mail ontvangen waarin stond dat ik 1,40 euro aan RV had betaald. Ik klik het eerste het beste aandeel open waarop ik dividend heb ontvangen (ik ontving toen 88 euro netto). Hoezo kan die 1,40 al kloppen? Een klein kind weet al dat ik al ver boven de 1,40 euro zit als ik 88 euro ontvang.
Dan heb ik mijn andere aandelen nog niet eens geteld. Is dat bij jullie ook foutief?
En wat vullen jullie in in vak 1437 of 2437? En wat vullen jullie dan in onder 1160?
Het aantal betaalde RV: Max. 240 euro
Of het ontvangen divident: Max. 800 euro
Ik had enkele weken geleden een mail ontvangen waarin stond dat ik 1,40 euro aan RV had betaald. Ik klik het eerste het beste aandeel open waarop ik dividend heb ontvangen (ik ontving toen 88 euro netto). Hoezo kan die 1,40 al kloppen? Een klein kind weet al dat ik al ver boven de 1,40 euro zit als ik 88 euro ontvang.
Dan heb ik mijn andere aandelen nog niet eens geteld. Is dat bij jullie ook foutief?
En wat vullen jullie in in vak 1437 of 2437? En wat vullen jullie dan in onder 1160?
Het aantal betaalde RV: Max. 240 euro
Of het ontvangen divident: Max. 800 euro
In tegendeel. Het is goedkoper om te verwisselen als alles laag staat; kosten en taksen zijn dikwijls een percentage.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik transfereer ook niet door de kosten per lijn. Wel al aan gedacht om bij een andere broker verder op te bouwen, maar nog niet aan toegekomen. En als je bij 1 broker zit met een grote som en dan met kleinere orders bij een andere broker begint, dan lijkt het niet veel nut te hebben om die 2de er bij te nemen. Er gaat dan ook weer een stuk overzicht verloren. Zit bovendien al bij DeGiro voor mijn etf's.
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
Zich beperken bij één broker of bij één bank om "een overzicht" te houden vind ik persoonlijk geen goed idee. Het "overzicht" hou ik persoonlijk bij in een Google Sheet (waar naast aandelen en etf's ook fondsen en cash staat); risicos zijn kleiner als ik investeringen spreid over verschillende brokers en banken; een lijntje meer in mijn Google Sheet is geen probleem.
Er zijn immers altijd banken en/of brokers die komen en ook gaan... Zie Rabobank, Santander, Bux, Rebel,....
Heb hetzelfde idee. Ik heb ook een google sheet met daarin 4 brokers. Hiermee behoud ik het volledige overzicht, en door alle acties (stortingen, aankopen, dividendinkomsten, DRIP's, aandelensplit, transfers tussen brokers...) in te geven heb je een controle of wat de broker doet juist is. Klopt bij alle brokers tot op de cent voor de euro rekeningen, tot op een paar cent voor de vreemde valuta rekeningen (ligt aan incorrecte afrondingen bij muntconversie, 50,4573 £ wordt niet correct 50,45 £).
Saxo is niet meer zoals Binck, maar ze hebben bij mij ook voordelen. Ik heb 2 lijnen naar Lynx getransfereerd omdat ik die bij Saxo alleen nog telefonisch kon verhandelen ("klanten kunnen handelen in meer produkten", ja tarara...). Zijn mij (nog??) geen transferkosten voor aangerekend. Grootste nadeel: hoop dat je de hulpdesk niet nodig hebt...
Rebel ben ik heel tevreden over, gebruik hen wel alleen maar voor aandelen op de brusselse beurs. Vorige week bv order dat over 2 dagen werd gevuld, er is maar 1 keer brokercommissie aangerekend.
Lynx heeft, zoals vroeger Binck, een heel goede hulpdesk. Ben goed geholpen bij de problemen die ik had.
Bolero vind ik minder, maar ga ik waarchijnlijk toch houden (had deze genomen voor brusselse aandelen, maar dan kwam Belfius met Rebel een paar maand later).
Maar alles hangt natuurlijk af van je wensen/verlangens. 1 Broker voor mij is zeker niet goed, ik pak voor mij de beste broker voor die beurs waar ik op wil handelen...
Saxo is niet meer zoals Binck, maar ze hebben bij mij ook voordelen. Ik heb 2 lijnen naar Lynx getransfereerd omdat ik die bij Saxo alleen nog telefonisch kon verhandelen ("klanten kunnen handelen in meer produkten", ja tarara...). Zijn mij (nog??) geen transferkosten voor aangerekend. Grootste nadeel: hoop dat je de hulpdesk niet nodig hebt...
Rebel ben ik heel tevreden over, gebruik hen wel alleen maar voor aandelen op de brusselse beurs. Vorige week bv order dat over 2 dagen werd gevuld, er is maar 1 keer brokercommissie aangerekend.
Lynx heeft, zoals vroeger Binck, een heel goede hulpdesk. Ben goed geholpen bij de problemen die ik had.
Bolero vind ik minder, maar ga ik waarchijnlijk toch houden (had deze genomen voor brusselse aandelen, maar dan kwam Belfius met Rebel een paar maand later).
Maar alles hangt natuurlijk af van je wensen/verlangens. 1 Broker voor mij is zeker niet goed, ik pak voor mij de beste broker voor die beurs waar ik op wil handelen...
Laatst gewijzigd door Wimpie1 op 22 mei 2022, 11:58, 2 keer totaal gewijzigd.
Ik heb ook een google sheet waarin ik alles opvolg, voorlopig heb ik Saxo en nog maar net degiro (voor ETF's eigenlijk), ik kijk het nog wat aan, mogelijk laat ik Saxo voor wat het is (laat alle lijnen dan staan en doe enkel nog verkopen indien nodig) en neem ik Bolero er nog bij.
-
- Newbie
- Contacteer:
Ik ben ex Binck klant. Op 20 mei dit berichtje ontvangen:
Oh ja, die € 30 transactietegoed was ook niet op mijn rekening gestort . Heb er uit veiligheid maar 50 euro op gestort zodat een transfer zeker niet gestopt wordt wegens onvoldoende cash.
Ik ga mijn fonds dus transfereren maar dien bij de nieuwe broker het "effectenrekening of portefeuille nummer" dat ik heb bij Saxo op te geven. Weet er iemand of dit de Saxo user id is, of vind ik het portefeuille nummer elders?
Alvast bedankt voor de info.
Saxo is duidelijk geen voorstander om het fonds te transferen. Het formulier voor transferverzoek waar Saxo naar verwijst is een document om effecten naar Saxo te transferen. Ik zal er maar van uitgaan dat er onbewust (uit onwetendheid) foutieve informatie doorgegeven wordt.Belangrijke informatie over uw beleggingsfondsen bij Saxo Bank
Beste ..,
U houdt momenteel een positie aan in:
.....
Het genoemde beleggingsfonds is niet beursgenoteerd en maakt helaas geen onderdeel uit van het fondsenuniversum van Saxo Bank. Omwille van contractuele afspraken met onze tussenpersoon/leverancier is het helaas niet mogelijk om dit beleggingsfonds toe te voegen.
Om deze reden zijn we helaas genoodzaakt u te vragen om uw positie in dit fonds te verkopen. Wij verzoeken u om uw positie in dit fonds te verkopen door een verkooporder in te leggen op het platform van Saxo Bank nadat u bent ingelogd op uw rekening. De verkoopopbrengst wordt vervolgens op uw Saxo Bank rekening geboekt. U kan eventueel ook een transferverzoek indienen via dit formulier. Dit raden we echter af, omdat transfers van niet-beursgenoteerde fondsen veel tijd in beslag kunnen nemen.
Vanwege het ongemak kennen wij tijdelijk € 30 transactietegoed aan uw rekening toe.
We vragen u om het verkooporder voor het beleggingsfonds vóór vrijdag 1 juli in te leggen. Indien het verkooporder voor deze datum niet is ingelegd, zullen wij de bovengenoemde positie namens u verkopen. Als u problemen ervaart bij de verkoop, laat ons dat dan weten zodat wij daarvoor een oplossing kunnen zoeken. Als u uw positie al verkocht heeft kunt u deze e-mail negeren.
Onze excuses voor het ongemak en hartelijk dank voor uw medewerking.
Heeft u vragen?Neemt u dan gerust contact met ons op via de chat, support ticket op ons platform of neem telefonisch contact met ons op via +32 (0)3500 52 11. Wij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 22.00 uur.
Met vriendelijke groeten,
Saxo Bank
Oh ja, die € 30 transactietegoed was ook niet op mijn rekening gestort . Heb er uit veiligheid maar 50 euro op gestort zodat een transfer zeker niet gestopt wordt wegens onvoldoende cash.
Ik ga mijn fonds dus transfereren maar dien bij de nieuwe broker het "effectenrekening of portefeuille nummer" dat ik heb bij Saxo op te geven. Weet er iemand of dit de Saxo user id is, of vind ik het portefeuille nummer elders?
Alvast bedankt voor de info.
Is gewoon het het BE rekeningnummer van Saxo waar je geld op stort om te beleggen.philippevh schreef: ↑26 mei 2022, 23:04