De Beurs vandaag
TIP
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: De Beurs vandaag
Ik zie dat toch anders.Gebruikersnaam2 schreef: ↑20 mei 2022, 16:09't Is te zien op welke leeftijd je in coma gaat, als je pas wakker wordt op je 85e ga je er ook niet veel meer aan hebben dat je dan multimiljonair bent![]()
Als je 25 jaar in coma hebt gelegen, dan lijkt mij een aanzienlijk vermogen wel handig.
Of je dergelijk scenario in rekening moet nemen in je strategie, is nog iets anders natuurlijk.
Pukkie, het is niet omdat ik zeg dat ik een bepaalde strategie raar vindt of niet begrijp dat ik geen respect of begrip zou hebben voor je keuze, integendeel zelfs. Je bent oud en wijs genoeg om voor jezelf je strategie te bepalen en deze ook consequent vol te houden. Dat lijkt me belangrijker dan van de hak op de tak springen. Veel hangt ook af van je leeftijd. Moest ik +65 zijn zou ik ook sneller winst nemen en dan met die winst iets leuks doen.pukkie007 schreef: ↑20 mei 2022, 16:40 In de jaren '80 sprak 'men' over speculeren op de beurs. Nu is het precies een misdaad als je winst neemt en moet je een BMY of GOGL kopen en proberen in een langdurige coma te geraken...
De standpunten zijn me duidelijk. Ik beleg/speculeer voor een maandelijks extraatje, niet voor een ton appelen als ik straks dorst moest krijgen. Long gaan is voor anderen, als zij een verre toekomst nog zien zitten waar ze het beursgeld nog mooi kunnen spenderen: be my guest.
Momenteel verkoop ik alleen ( heb ik trouwens al gedaan) wanneer ik twijfels heb over het bedrijf.
BMY heb ik bekeken en gekocht wanneer lop zaliger er over begonnen was, het heeft me geen windeieren gelegd. Hij had trouwens ook Best Buy vernoemd maar die vond ik te duur en niet gekocht, achteraf gezien gelukkig maar.
Bae heb ik ergens vorig jaar gekocht voor er sprake was van een inval in Oekraïne.
GOGL heb ik ook vorig jaar gekocht. Die shipping aandelen zijn wel zeer cyclisch, kijk maar naar de koers van ZIM in de laatste zes maanden, dus die GOGL hou ik goed in de gaten.
Ik heb ook twee posities waar ik op dik verlies sta, namelijk TTCF en GLTR. Die eerste zie ik wel goed komen maar dat zal zijn tijd nog duren. GLTR is een ander verhaal met die Rusland shit. Ik kan ze zelfs niet verkopen want de handel ligt stil.
Jouw aandelen dienen me enkel als voorbeeld, TikTak. Ik ben nergens 'voor' of 'tegen', enkel het gedoe van 'je moet dit' of 'dat is niet beleggen' komt me al een tijdje de strot uit. Dus vandaag heb ik me ff laten gaan op dit topic... Ik ben geen leek en ook geen super-belegger, maar er zijn meer wegen naar Rome. Zelfs al neem je de snelste route, dan kan je nog in een file terechtkomen en als tweede of derde aankomen ... 

Volledig mee akkoord Als je je beste aandelen altijd maar verkoopt gaat je gemiddeld rendement op alles naar beneden.B7H4long schreef: ↑20 mei 2022, 17:08Beleggen in aandelen heeft een zeker risico.As said, je zal eindigen met een grote groep aandelen die niet x% gestegen zijn, wat eigenlijk geen probleem hoeft te zijn, maar je zal jezelf vastrijden denk ik, en uiteindelijk zal je weinig kopen/verkopen en buy and hold eindigen met die aandelen. (weeral: wat voor rendement zeker geen probleem hoeft te zijn)
Om de winst van de markt te halen moet je goede aandelen ook bijhouden en niet verkopen na X%.
Als je de geode aandelen snel verkoopt, zal je enkel met aandelen blijven die minder presteren.
Je loopt dus het aandelenrisico, maar je zal niet de gemiddelde winst hebben van aandelen.
Hier is een voorbeeld verdeling van het rendement van aandelen.
Als je de aandelen verkoopt als je 10% winst hebt; dan mis je de hele rechterkant van de verdeling.
en blijf je dus zitten met de aandelen die verlies of een minder dan gemiddelde winst maakten.
Je hebt altijd aandelen die minder presteren waarvoor je de goede nodig hebt om alles in balans te houden
Het hoeft geen coma te zijn. Het kan ook een 25 jaar durende reis doorheen Afrika zijn.EarthNvstr1 schreef: ↑20 mei 2022, 19:27 Ik zie dat toch anders.
Als je 25 jaar in coma hebt gelegen, dan lijkt mij een aanzienlijk vermogen wel handig.
Of je dergelijk scenario in rekening moet nemen in je strategie, is nog iets anders natuurlijk.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
"Cutting the flowers and watering the weeds" zei Lynch daar ooit over.
Ja, hallo! Ik ga het niet opnieuw uitleggen, hé.
Dan spreekt men over boeken lezen, als men enkele posts nog niet deftig kan lezen en begrijpen.
OT: Als ik de cijfers op Wall Street zie, komen er volgende week nog koopkansen aan.

Dan spreekt men over boeken lezen, als men enkele posts nog niet deftig kan lezen en begrijpen.

OT: Als ik de cijfers op Wall Street zie, komen er volgende week nog koopkansen aan.

- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Niet als je bij de Palawan gaat leven zonder electriciteit.EarthNvstr1 schreef: ↑20 mei 2022, 20:27 Tijdens een 25 jaar durende reis doorheen Afrika, lijkt mij de kans dat je af en toe je beleggingen toch wat kan bijsturen toch
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Over Afrika gesproken ...Gudrun schreef: ↑20 mei 2022, 20:42Niet als je bij de Palawan gaat leven zonder electriciteit.EarthNvstr1 schreef: ↑20 mei 2022, 20:27 Tijdens een 25 jaar durende reis doorheen Afrika, lijkt mij de kans dat je af en toe je beleggingen toch wat kan bijsturen toch

- troglodytes
- Hero Member
- Contacteer:
Het is zo ver!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Als Prof. Dr. Ir. Parik Patel MSc. BSc. Inc. het zegt, dan moet het wel waar zijn!
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
Laatste update: 1/1/2024
- troglodytes
- Hero Member
- Contacteer:
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer: