De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Heb ik dat gezegd? Nee toch dag van vandaag is synoniem voor nu goed lezen
Ik had dan ook maar alleen Tesla , alles verkocht aan 1111 usd.
-
- Full Member
- Contacteer:
Wat denken jullie van Bavarian Nordic? Verschillende landen plaatsen megabestellingen voor pokkenvaccins. Vrijdag is het aandeel al stevig gestegen. Maar op korte termijn nog wel voldoende opwaarts potentieel lijkt me. Zeker als dat apenpokkenvirus komende week echt een dingetje wordt.
Hoe sta je nu tegenover uranium?
Nog altijd hetzelfde, as said, het begint nu veel volatieler te worden in plaats van de mooi stijgende lijn
Ik vond wel de terugval door de stijgende rente hoger dan verwacht, maar dat is niet erg, zeker omdat ik erin zit van vlak voordat het explodeerde, en ik nog altijd 150% winst sta ofzo...
Op lange termijn ziet het er nog altijd heel goed uit, maar de snelle winsten zal je niet meer halen...
maar ik ben overtuigd dat x2 nog wel moet kunnen binnen max 5 jaar ofzo
Ik vond wel de terugval door de stijgende rente hoger dan verwacht, maar dat is niet erg, zeker omdat ik erin zit van vlak voordat het explodeerde, en ik nog altijd 150% winst sta ofzo...
Op lange termijn ziet het er nog altijd heel goed uit, maar de snelle winsten zal je niet meer halen...
maar ik ben overtuigd dat x2 nog wel moet kunnen binnen max 5 jaar ofzo
Dit is de eerste keer dat ik dergelijke dalingen meemaak.
Ik ben nog maar een jaartje bezig met beleggen dus heb ik enkel stijgingen meegemaakt.
Ik moet zeggen dat ik mij moet inhouden om nu niet van alles te beginnen kopen gewoon omdat het zakt.
Het blijft belangrijk om kwaliteit te kopen en niet zo maar om het even wat.
Op mijn kooplijstje heb ik momenteel BREB, AHOLD, WBA, STORE en VZ. Op de reservelijst als extraatjes (niet voor grote posities) staan ABR en ARCC. Maar nu ik namen als Sofina zo hard zie zakken... Ook andere gevestigde waarden zijn in promotie. Het blijft nu de uitdaging om me aan mijn eigen strategie te houden en nu de zaadjes te planten voor een Lange Termijn Strategie.
Maar 't is niet simpel
Ik ben nog maar een jaartje bezig met beleggen dus heb ik enkel stijgingen meegemaakt.
Ik moet zeggen dat ik mij moet inhouden om nu niet van alles te beginnen kopen gewoon omdat het zakt.
Op mijn kooplijstje heb ik momenteel BREB, AHOLD, WBA, STORE en VZ. Op de reservelijst als extraatjes (niet voor grote posities) staan ABR en ARCC. Maar nu ik namen als Sofina zo hard zie zakken... Ook andere gevestigde waarden zijn in promotie. Het blijft nu de uitdaging om me aan mijn eigen strategie te houden en nu de zaadjes te planten voor een Lange Termijn Strategie.
Maar 't is niet simpel

ik vond de resultaten van Compagnie Des Alpes wel opvallend vandaag
Echt HEEEL goed, veel beter dan wat iedereen verwachtte
Ik had ook gedacht dat we nog een paar jaar gingen aanmodderen, en dat het geen vette zou worden de eerste 2-3 jaar, maar het tegendeel is waar.
Dus blijkbaar is er bij de mensen nog genoeg geld om op skivakantie te gaan, alleen niet voor gas en eten. (wat ik ook wel in mijn omgeving zie
)
Toch eens een investering waar Marc Coucke geld op verdient, wie had dat gedacht.
Echt HEEEL goed, veel beter dan wat iedereen verwachtte
Ik had ook gedacht dat we nog een paar jaar gingen aanmodderen, en dat het geen vette zou worden de eerste 2-3 jaar, maar het tegendeel is waar.
Dus blijkbaar is er bij de mensen nog genoeg geld om op skivakantie te gaan, alleen niet voor gas en eten. (wat ik ook wel in mijn omgeving zie

Toch eens een investering waar Marc Coucke geld op verdient, wie had dat gedacht.
Ik denk dat wij in het Westen altijd wel op vakantie zullen gaan. Als we het wat minder hebben gaat de vakantie gewoon minder ver. Dus ik kan je daarin wel volgen

Tarbo schreef: ↑25 mei 2022, 14:11 Dit is de eerste keer dat ik dergelijke dalingen meemaak.
Maar 't is niet simpel![]()
Probeer je te focussen op waarderingen ipv beurskoers. Een bedrijf aan 5x sales is nog steeds duur na een halvering van de koers.
De beurs vandaag staat ongeveer op het niveau van maart, en van vorige zomer.Tarbo schreef: ↑25 mei 2022, 14:11 Dit is de eerste keer dat ik dergelijke dalingen meemaak.
Maar 't is niet simpel![]()
Waarom zou het vandaag een beter moment om te kopen zijn dan toen?
Er is niets uitzonderlijk aan de situatie van vandaag. Een correctie is er gemiddeld om de 12 maanden, een beermarkt (met daling van 20% om de 3a4 jaar) - daar zijn we vandaag nog niet.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Mijn nog redelijk nieuwe portefeuille, begonnen in oktober, staat op -10 procent.
Valt nog mee vind ik..
Ik tracht wel naar winst, maar wie niet.
Valt nog mee vind ik..
Ik tracht wel naar winst, maar wie niet.
Hier iets van -11% ytd op iwda/vwce.
2 jaar geleden had ik nog iwda, sofina, brederode en elia.
Die drie laatste met winst verkocht. Elia had ik beter nog wat gehouden.
Maar ik heb toch de indruk dat individuele aandelen steeds gevoeliger worden voor onverwachte gebeurtenissen en daarom hier enkel nog brede indexfondsen.
2 jaar geleden had ik nog iwda, sofina, brederode en elia.
Die drie laatste met winst verkocht. Elia had ik beter nog wat gehouden.
Maar ik heb toch de indruk dat individuele aandelen steeds gevoeliger worden voor onverwachte gebeurtenissen en daarom hier enkel nog brede indexfondsen.
Omdat er nu misschien koopjes zijn ??
Voorbeeld Scottish Mortgage Investment Trust PLC, koers tegen een jaar geleden -40%.
Mja, misschien is het vooruitzicht voor die firma ook gewoon 40% slechter dan toen, dus koopjes zijn relatief...
Het is niet omdat een aandeel onder zijn ATH staat dat het een koopje is, daar is meer voor nodig.
Snapchat is ook een koopje....
Veel quasi-failliete bedrijven zijn koopjes
We moeten ons wel niet verliezen in de indices: als je in die indexfondsen zit, ben je zwaar in tech, en tja, dat is niet meteen het verstandigste op dit moment...
Dus de beurs is m.i. niet speciaal gestegen of gedaald dit jaar, we hangen een beetje ter plaatse te trappelen, eerder met een lichte stijging dan een daling.
Het is niet omdat een aandeel onder zijn ATH staat dat het een koopje is, daar is meer voor nodig.
Snapchat is ook een koopje....
Veel quasi-failliete bedrijven zijn koopjes
We moeten ons wel niet verliezen in de indices: als je in die indexfondsen zit, ben je zwaar in tech, en tja, dat is niet meteen het verstandigste op dit moment...
Dus de beurs is m.i. niet speciaal gestegen of gedaald dit jaar, we hangen een beetje ter plaatse te trappelen, eerder met een lichte stijging dan een daling.