jaarafrekening energie
Re: jaarafrekening energie
Is het de schuld van de overheid dat woning prijzen heden de pan uitspringen.
Als de beurs stijgt met 10 % per jaar is iedereen tevreden.
Als er geld te rapen valt, zwijgt iedereen in alle talen.
Als er geld verdampt is plots iedereen ontevreden.
Altijd de schuld van een ander of de overheid.
De hebzucht van het menselijk ras gaan ze aan voorbij.
En subsidies die de overheid rondstrooit later komt er steeds de rekening.
Subsidies zonnepanelen, elektrische wagens, woonbonus, isolatie premies enz.
Horeca steun tijdens Covid al of niet nodig, rapen maar.
De ene zijn brood, de ander zijn dood.
Estate Guru believer.
-
- Newbie
- Contacteer:
Vind je het dan een probleem dat de overheidsschulden verdampen? Wie denk je dat ervoor opdraait als de overheidsschulden, die al torenhoog zijn, nog verder toenemen?
De Morgen:
Sociaal energietarief kost overheid fors meer dan voorzien: ‘We kunnen die maatregel niet eeuwig verlengen’
Stoppen met geschenken delen.
Lees subsidies wie geld heeft voor subsidies aan te vragen zal het zonder ook wel kunnen betalen.
Dat geld van alle subsidies kan men dan gebruiken voor sociaal tarief.
Estate Guru believer.
Ik heb je raad opgevolgd en inderdaad, na bijna een half uur binnengeraakt. Volgens de zeer vriendelijke telefoniste hebben ze al sedert november computerproblemen die blijkbaar maar niet opgelost geraken. Vooral klanten met zonnepanelen en een terugdraaiende teller zijn de dupe en moeten zeer lang wachten. Straks is het 3 maanden geleden dat ze de telleropname doorgekregen hebben van Fluvius…
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Wie is het slachtoffer van een hoge inflatie ? Diegene die als "goede huisvader" leeft en maandelijks zijn gespaard bedrag op een spaarrekening/belegging zet. Niet diegene die leeft als god in Frankrijk en van lening naar lening leeft, die komen als beste uit tijden met een hoge inflatie. Dus ja, ik vind het een probleem dat de overheidsschulden verdampen, mijn spaargeld verdampt dan ook. Als de overheidsschulden nu stijgen of dalen, die zullen er altijd zijn en die zullen nooit meer opgelost geraken dus daar moet er niemand van wakker liggen. (kijk eens naar de overheidsschuld van bv. de US of A en zeg me eens of zij er zich iets van aantrekken ?)BeireBierblik schreef: ↑20 mei 2022, 10:37Vind je het dan een probleem dat de overheidsschulden verdampen? Wie denk je dat ervoor opdraait als de overheidsschulden, die al torenhoog zijn, nog verder toenemen?
Net mijn eindafrekeningen gehad voor elektriciteit en gas en ik krijg terug, mijn verbruik is gedaald en de voorschotfacturen zijn aangepast. Gas en elektriciteit = vast contract aan de huidige marktprijzen (mei 2022).
Laten we niet vergeten dat velen het aan zichzelf hebben te danken dat ze zoveel moeten betalen. De gemiddelde middenklasser wil tegenwoordig airco, zwembadje in de tuin, een groot huis enz enz
Met relatief 'goedkope' ingrepen, enkel schrijnwerk is duur kan een huis energiezuinig worden gemaakt + wie het geld niet heeft kan bijna renteloos lenen.
Ik vind niet dat de overheid moet sinterklaas spelen, zeker niet in de toestand waarin ons land zich bevindt.
Laten we niet vergeten dat velen het aan zichzelf hebben te danken dat ze zoveel moeten betalen. De gemiddelde middenklasser wil tegenwoordig airco, zwembadje in de tuin, een groot huis enz enz
Met relatief 'goedkope' ingrepen, enkel schrijnwerk is duur kan een huis energiezuinig worden gemaakt + wie het geld niet heeft kan bijna renteloos lenen.
Ik vind niet dat de overheid moet sinterklaas spelen, zeker niet in de toestand waarin ons land zich bevindt.
The true terrorists of our world do not meet at the docks at midnight, or scream "Allahu Akbar" before some violent action. The true terrorists of our world wear 5000 dollar suits and work in the highest positions of finance, government and business.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Mijn verbruik is ook (sterk) gedaal, ik heb geen zwembad, geen groot huis, geen airco, niks speciaals en toch betaal ik meer dan het dubbele van een jaar geleden.
Een dooddoener is ook renteloos lenen voor een renovatie, als je geen geld hebt om een renovatie te betalen ga je ook geen extra geld hebben om die lening terug te betalen.
Het extrapoleren van een persoonlijke situatie naar iedereen en daaruit je conclusies trekken is redelijk egoistisch.
De (lagere en de midden) middenklasse is dood aan het bloeden.
Ik ben een goede huisvader en merk enkel dat ik ondanks mijn goedkoop leven verarm en daar weinig of niks kan aan doen, goed-nieuws-shows als de uwe maken het al zeker niet positiever. (wellicht rij je met een grote bedrijfswagen en voel je ook de prijsstijging aan de pomp niet).
Ga dit jaar aardgas kraan dicht laten.
Had 4 m3 hout gekocht aan 200 euro enkel om bij te stoken bij vries weer, er ligt nog 2,5 m3
Verwarm elektrisch met WP lucht /Lucht gekoppeld aan zware PV installatie zodat mijn rechtreeks verbruik boven de 60 % ligt volgens digitale meter en app van Fluvius.
Kom uit op 5000 kwh aankoop en 3000 kwh teruglevering.
4800kwh rechtreeks verbruikt uit zonnepanelen.
Met GSC en terugleveringsvergoeding kom ik volgens Vregtest op win/win.
Aardgas zal in toekomst volledig afgesloten worden. (afgelood) of afgebroken?
Had 4 m3 hout gekocht aan 200 euro enkel om bij te stoken bij vries weer, er ligt nog 2,5 m3
Verwarm elektrisch met WP lucht /Lucht gekoppeld aan zware PV installatie zodat mijn rechtreeks verbruik boven de 60 % ligt volgens digitale meter en app van Fluvius.
Kom uit op 5000 kwh aankoop en 3000 kwh teruglevering.
4800kwh rechtreeks verbruikt uit zonnepanelen.
Met GSC en terugleveringsvergoeding kom ik volgens Vregtest op win/win.
Aardgas zal in toekomst volledig afgesloten worden. (afgelood) of afgebroken?
Ik rijd met een camionette van het werk ja, maar er zit voor duizenden euro's aan onderdelen in een daguitstapje of ermee op reis gaan dat is niet mogelijk => wegens risico op diefstal.
Het leven is voor iedereen duurder geworden dat klopt zeker. Maar de zomer is volgepakt met festivals, er zal wss enorm veel op reis worden gegaan. Als het zo duur is schrap je toch al die dingen???
Het leven is voor iedereen duurder geworden dat klopt zeker. Maar de zomer is volgepakt met festivals, er zal wss enorm veel op reis worden gegaan. Als het zo duur is schrap je toch al die dingen???
The true terrorists of our world do not meet at the docks at midnight, or scream "Allahu Akbar" before some violent action. The true terrorists of our world wear 5000 dollar suits and work in the highest positions of finance, government and business.
Schrappen!!
Vroeger als wij juist getrouwd waren kwam er iemand elk jaar stoefen met auto's en reizen en wij maar werken om bouwgrond op 5 jaar af te betalen en nadien te bouwen.
Nu 40 jaar later, ons huis afbetaald en hij moet met zijn pensioen nog huren, zien wij hem nauwelijks nog, ja soms lopen in kleding van 30 jaar geleden.
Huis afbetaald, zware PV installatie en WP wat zich zelf heeft betaald.
Elke week gaan eten
Elke maand op weekend, motor en pinten drinken.
Hopelijk samen nog lang gezond leven is de eindafrekening.
Vroeger als wij juist getrouwd waren kwam er iemand elk jaar stoefen met auto's en reizen en wij maar werken om bouwgrond op 5 jaar af te betalen en nadien te bouwen.
Nu 40 jaar later, ons huis afbetaald en hij moet met zijn pensioen nog huren, zien wij hem nauwelijks nog, ja soms lopen in kleding van 30 jaar geleden.
Huis afbetaald, zware PV installatie en WP wat zich zelf heeft betaald.
Elke week gaan eten
Elke maand op weekend, motor en pinten drinken.
Hopelijk samen nog lang gezond leven is de eindafrekening.
Deze maand is het eerste deel van onze lening afbetaald, nog 5 jaar en het ook volledig ons eigendom . Denk dat mijn vrouw en ik met een netto-inkomen van rond de 6500 per maand tot de goede middenklasse behoren. Promojagen, wikken en wegen vooraleer tot een grote aankoop wordt overgegaan, Zeeman, Wibra, Primark Bel&BO daar koop ik allemaal. Is het leven duurder geworden? Ja maar we moeten niet overdrijven zo'n ramp is het niet.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Nogmaals je extrapoleert je eigen situatie naar iedereen. 6500 euro per maand is niet het gemiddeld inkomen van een gezin, je bent upper middle-class en niet "goede middenklasse". Het leven is duurder geworden maar voor iemand die 6500 euro per maand binnenkrijgt is dat net iets minder dan gezinnen en/of alleenstaanden die het met heel wat minder moeten doen.GroupB schreef: ↑7 juni 2022, 12:42 Deze maand is het eerste deel van onze lening afbetaald, nog 5 jaar en het ook volledig ons eigendom . Denk dat mijn vrouw en ik met een netto-inkomen van rond de 6500 per maand tot de goede middenklasse behoren. Promojagen, wikken en wegen vooraleer tot een grote aankoop wordt overgegaan, Zeeman, Wibra, Primark Bel&BO daar koop ik allemaal. Is het leven duurder geworden? Ja maar we moeten niet overdrijven zo'n ramp is het niet.
Jouw brood is gestegen van 2,30 naar binnenkort 3 euro, die 70 cent weegt voor jou minder hard door dan voor hen.
Jij moet inderdaad niet overdrijven en voor jou is het geen ramp maar voor velen wel en jij wil het doen lijken alsof het allemaal niet zo veel inhoudt. Jij koopt in de Zeeman, die gezinnen kopen wellicht op de rommelmarkt. Je moet het allemaal een beetje vanuit iemand anders perspectief zien en niet jouw situatie als typevoorbeeld bekijken en vandaaruit conclusies trekken.
Kijk, ikzelf kan voorlopig ook nog "gewoon" leven, heb wel geen 6500 per maand, maar ik denk een stap verder (empatischer wellicht) en zie een (lagere) middenklasse naar de armoede toe gaan en dat zal uiteindelijk, op de korte of middenlange termijn, ook voor jou gevolgen hebben.
Op een inkomen van 6500 € zijn 100 € peanuts.
Op een inkomen van 1700 € is 100 € veel geld.
Denk dringend eens uit uw toren komen nodig.
Estate Guru believer.
Klinkt als een recept om zo kort mogelijk nog te leven. Ofwel lees ik het verkeerd.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash