Holdings
TIP
Re: Holdings
Op de lange termijn zal het zeker wel weer goed komen met Sofina en zijn er dezer dagen mooie koopkansen op de beurs.
@Michael: nog leuke nieuwtjes gehoord op de A.V. bij Berkshire en Sofina?
Bij Sofina heb ik verstek moeten laten gaan, daar ik besloot een week langer in Omaha te blijven. Wie kan zeggen zijn vriendin bij de AVA van Berkshire Hathaway te hebben ontmoet
Buffett was enigszins traag, maar wat wil je, de man is 91. Wat wel tegenviel is dat Jain en Abel te weinig mogelijkheden kregen zich te laten zien, dat moeten toch de opvolgers worden. Buffett is in jaren niet zo agressief geweest, heeft ruim 50 miljard (inclusief Alleghany overname) aan het werk gezet.
Rondom de AVA veel interessante personen ontmoet, zoals een Guy Spier en Chuck Akre, toch grootheden in de beleggingswereld. Ook Markel CEO Tom Gayner, die zelfs even op de foto wilde. Als je een mooie holding wil kopen die nog een hele tijd voor zich heeft, is Markel zeker een optie (een van mijn grootste posities). Dat zal Buffett ook gedacht hebben, Berkshire maakte deze week bekend ruim 3% van de aandelen van Markel te bezitten. Dat is zeker interessant, gelet op het feit dat Berkshire Alleghany recent heeft overgenomen. Veel personen waren bij een meeting zeer lovend over Markel en specifiek Gayner, diverse personen stonden tijdens een meeting op om Gayner en Markel te bedanken voor hun degelijkheid en ondersteuning. Klanten die jou bedanken omdat je een bepaalde sector of activiteit verzekert, dan doe je toch iets goed.
Als er volgend jaar nog mensen naar Omaha gaan, geef even een seintje. Er worden veel leuke evenementen georganiseerd, ook specifiek met Nederlanders en Vlamingen!
PS deze week Judges Scientific in Londen ontmoet. Oprichter David Cicurel is een zeer bescheiden man voor iemand die zo succesvol is, hij zette zelfs de koffie. Judges is geen klassieke holding, maar heeft alle eigenschappen, alleen geen beursgenoteerde dochters. Op het hoofdkantoor zitten slechts 6 personen en de dochterondernemingen zijn volledig autonoom. De focus van het management ligt puur op kapitaalallocatie, de oprichter is de grootste aandeelhouder, focus op een overnamestrategie en autonome groei, plus een grote Buffett fan. Cicurel hanteert veel Buffett principes in zijn organisatie, is ook steevast bij de AVA. Rendement op het geïnvesteerde kapitaal ligt steevast tussen de 25 en 30%, de koers is recent flink teruggezakt en t.o.v. een enigszins conservatieve schatting van de intrinsieke waarde bedraagt de discount 25-30%.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Odet blijft stevig Bol inslaan.
https://www.bfmtv.com/economie/entrepri ... 00260.html
Veel denkpistes oa UMG uitkeren als dividend? AV 25 mei.
Alleen Vincent& co weten wat in the end zal gebeuren.
Veel denkpistes oa UMG uitkeren als dividend? AV 25 mei.
Alleen Vincent& co weten wat in the end zal gebeuren.
De man had ook een short-case bij 'Grenke' & maakte daar gewag van cash die niet bestond. Bleek die cash gewoon bij de bundesbank te staan; makkelijk te bewijzen dus. Door de beschuldigingen een heel onderzoek geweest dat Grenke dus vrijsprak, maar blijkbaar zit hij dus nog steeds short.michael25 schreef: ↑20 mei 2022, 19:00
Dank. Ernstig dat zo iemand aandacht krijgt. De enige reden dat hij aan Wirecard is gekoppeld, is omdat zijn naam onder een paper stond. De persoon met wie hij dit schreef heeft later het bedrijf ontbonden en noemde zijn bijdrage "het maken van de website", niets op onderzoeksgebied. Een pure charlatan.
Rob Vinal ('superinvestor') sprak hier over tijdens zijn anual meeting 2022 (of die van 2 jaar ervoor): terug te vinden op youtube.
Bedankt voor alle info Michael, en gefeliciteerd met je nieuwe vriendin!michael25 schreef: ↑20 mei 2022, 20:52 Bij Sofina heb ik verstek moeten laten gaan, daar ik besloot een week langer in Omaha te blijven. Wie kan zeggen zijn vriendin bij de AVA van Berkshire Hathaway te hebben ontmoet
Als je een mooie holding wil kopen die nog een hele tijd voor zich heeft, is Markel zeker een optie (een van mijn grootste posities). Dat zal Buffett ook gedacht hebben, Berkshire maakte deze week bekend ruim 3% van de aandelen van Markel te bezitten. Dat is zeker interessant, gelet op het feit dat Berkshire Alleghany recent heeft overgenomen.
In de weekendkrant was Ellen Vermorgen nogal bearish over Sofina (en over Brederode trouwens). En ze hebben op de voorpagina van “Beleggen” dat interview met Perring gepubliceerd…
Michael zijn argument vindt ik eigenlijk nog het beste: die informatie waar Perring het over heeft was publiek bekend (uitgezonden op BBC). Dat is dus in overweging genomen bij de laatste kapitaalronde. Nu, om eerlijk te zijn: ik wist het niet…
Ik hoop toch dat er iets van een reactie gaat komen van Harold. Ze zullen waarschijnlijk nog wel wat extra aandelen inkopen en dat zegt ook al iets. Ik heb nog geen insiders zien kopen. Dat zou toch ook moeten komen.
Michael zijn argument vindt ik eigenlijk nog het beste: die informatie waar Perring het over heeft was publiek bekend (uitgezonden op BBC). Dat is dus in overweging genomen bij de laatste kapitaalronde. Nu, om eerlijk te zijn: ik wist het niet…
Ik hoop toch dat er iets van een reactie gaat komen van Harold. Ze zullen waarschijnlijk nog wel wat extra aandelen inkopen en dat zegt ook al iets. Ik heb nog geen insiders zien kopen. Dat zou toch ook moeten komen.
Nog een signaal: bij de FSMA moeten partijen die meer dan 0,5% van het aandelenkapitaal short zitten dat melden. Het register tot en met afgelopen vrijdag laat geen short positie zien: https://www.fsma.be/sites/default/files ... 0FSMA.xlsx
Perring is dus of aan het bluffen, of hij zit met een minimaal percentage short.
Perring is dus of aan het bluffen, of hij zit met een minimaal percentage short.
Mercidreamy schreef: ↑22 mei 2022, 17:49Bedankt voor alle info Michael, en gefeliciteerd met je nieuwe vriendin!michael25 schreef: ↑20 mei 2022, 20:52 Bij Sofina heb ik verstek moeten laten gaan, daar ik besloot een week langer in Omaha te blijven. Wie kan zeggen zijn vriendin bij de AVA van Berkshire Hathaway te hebben ontmoet
Als je een mooie holding wil kopen die nog een hele tijd voor zich heeft, is Markel zeker een optie (een van mijn grootste posities). Dat zal Buffett ook gedacht hebben, Berkshire maakte deze week bekend ruim 3% van de aandelen van Markel te bezitten. Dat is zeker interessant, gelet op het feit dat Berkshire Alleghany recent heeft overgenomen.
Waarom zou hij dat doen, bluffen? Er moet dan toch iemand short zitten? Ik zie ook niet meteen put opties met hoge open interest.
https://www.ft.com/content/ca8d18fe-275 ... b881937985
Hirsch said that Perring “shoots into the air and then just waits for what is going to happen”. The bulk of the allegations against Grenke — of money laundering, fake reported cash and non-existent leasing receivables — were not proved by two investigations mandated by the company and BaFin.
Misschien is het een beproefde tactiek van Perring die hij ook Sofina toepast ?
Hirsch said that Perring “shoots into the air and then just waits for what is going to happen”. The bulk of the allegations against Grenke — of money laundering, fake reported cash and non-existent leasing receivables — were not proved by two investigations mandated by the company and BaFin.
De vraag is nu of hij nog een keer de media opzoekt, of het hierbij laat. Qua timing om positie op te hogen... (ik heb zelf bijgekocht woensdag, maar verder ophogen...)Phjo01 schreef: ↑23 mei 2022, 13:14 https://www.ft.com/content/ca8d18fe-275 ... b881937985
Welgeteld € 6,49 per aandeel, betaalbaar op 9 juni.
En ze doen er ook nog een inkoop van eigen aandelen van 50 miljoen bovenop.
Tot slot wordt er als ik het goed heb deze maand ook nog € 100 miljoen van de schuld afbetaald.
[ (ik heb zelf bijgekocht woensdag, maar verder ophogen...)
+1 (vandaag)
+1 (vandaag)
Princess Private Equity holding - Q122 results
https://www.princess-privateequity.net/ ... 022_VF.pdf
https://www.princess-privateequity.net/ ... 022_VF.pdf
Financial engineering: baas worden zonder een euro te spenderen
OPA Lagardere
Tous les investisseurs s’attendent à un rachat d’actions massifs de Vivendi qui permettrait au groupe Bolloré d’augmenter mécaniquement sa participation et de prendre le contrôle du groupe de médias. Tout ceci sans que la famille Bolloré ne débourse un euro.
OPA Vivendi
Le groupe Bolloré lancera ensuite une OPA sur Vivendi alors qu’il a assuré qu’il ne demanderait pas de dérogation à l’Autorité des Marchés Financiers (AMF). Plus qu’une OPA, on peut s’attendre à une "OPE", échange d’actions entre Vivendi et le groupe Bolloré. Cette solution permettrait à Vincent Bolloré d’avaler Vivendi, encore une fois, sans dépenser un euro.
ODET
Dans la logique de Vincent Bolloré, la Compagnie de l’Odet va prendre de l’ampleur et devenir la "tour de contrôle patrimoniale de sa famille", explique un de ses proches. Elle détient déjà 63% du groupe Bolloré.
OPA Lagardere
Tous les investisseurs s’attendent à un rachat d’actions massifs de Vivendi qui permettrait au groupe Bolloré d’augmenter mécaniquement sa participation et de prendre le contrôle du groupe de médias. Tout ceci sans que la famille Bolloré ne débourse un euro.
OPA Vivendi
Le groupe Bolloré lancera ensuite une OPA sur Vivendi alors qu’il a assuré qu’il ne demanderait pas de dérogation à l’Autorité des Marchés Financiers (AMF). Plus qu’une OPA, on peut s’attendre à une "OPE", échange d’actions entre Vivendi et le groupe Bolloré. Cette solution permettrait à Vincent Bolloré d’avaler Vivendi, encore une fois, sans dépenser un euro.
ODET
Dans la logique de Vincent Bolloré, la Compagnie de l’Odet va prendre de l’ampleur et devenir la "tour de contrôle patrimoniale de sa famille", explique un de ses proches. Elle détient déjà 63% du groupe Bolloré.