Holdings
TIP
Re: Holdings
Ik lees dat hier regelmatig. Bijkopen, bijkopen, nu is het echt een koopje. Een vallend mes blijft een vallend mes. Voor hetzelfde gaat Sofina naar €200 of €150 wie zal het zeggen ?
Kijk naar Prosus, Nvidia,Baba enz enz.
Kijk naar Prosus, Nvidia,Baba enz enz.
Ja plezant is anders maar ik doe ze niet weg, bijkopen doe ik ook even niet ik kijk naar andere dingen.
Heb nu een 70 sofinaatjes, ze mogen bij mijn ABI aandelen, die ik destijds in waarde heb zien halveren.
Nu ook wel wat vrees voor de evolutie van Brederode, waarvan ik er flink wat meer heb.
Een topbelegger ben ik nog lang niet maar geduld kan ik wel hebben.
Heb nu een 70 sofinaatjes, ze mogen bij mijn ABI aandelen, die ik destijds in waarde heb zien halveren.
Nu ook wel wat vrees voor de evolutie van Brederode, waarvan ik er flink wat meer heb.
Ik heb een aantal holdings op mijn kooplijstje staan, zoals b.v. Luxempart en TINC. Als die een interessante instapprijs bereiken, leg ik een aankooporder in.
Voor andere holdings zoals Sofina en Prosus ga ik (nog) meer opportunistisch te werk en raak ik pas geïnteresseerd als het werkelijk bodemprijzen worden. Bij Sofina denk ik aan bijkopen rond de €200 en bij Prosus overweeg ik op dit moment een verdere aankoop rond de €40.
Prosus is/was quasi een monoholding. De andere twee die je noemt zijn individuele aandelen. Sofina kan niet failliet gaan. De waarde van haar investeringen kan wel serieus afnemen zoals we nu zien. Het blijft wachten op een antwoord van Harold voor mij. Of minstens enkele insideraankopen. Bodem is nu zoek en kan technisch (eventueel) gevonden worden op 220 euro per aandeel. Als dat niveau geraakt wordt koop ik nog 1 keer bij en dan is het maximumgewicht in mijn portefeuille ongeveer bereikt (2 a 3%). Je moet inderdaad opletten met bijkopen, zeker wanneer het om individuele aandelen gaat. Bij goed gespreide holdings en indexen kan je wat agressiever te werk gaan.
Ik zie op Bolero goed waarom particulieren de beurs niet verslaan (ik zeg niet dat ik het kan). Er zijn altijd bijna enkel kooporders als een aandeel onderuit gaat en heel vaak veel meer verkooporders als een aandeel wat gestegen is. De belegger denkt dan dat hij een held is, een Warren Buffett. Laag kopen, hoog verkopen he! Occidental Petroleum was al flink gestegen toen hij massaal is beginnen inkopen dit jaar.
Het is vaak slimmer om een aandeel te kopen dat het goed doet en afscheid te nemen van een aandeel dat het slecht doet. Buffett koopt ook geen aandeel gewoon omdat het 5% goedkoper is dan gisteren.
Paul Dhoore staat ook op meer dan 50% verlies met zijn aandelen Colruyt. Weet je wat zijn briljante analyse was om ze bij te houden? “Mensen gaan toch blijven winkelen”. Zodus, de aandeelhouders van den Innovation en Makro kunnen ook weer op hun twee oren slapen!
-
- Full Member
- Contacteer:
Brederode vandaag nog onder 100€?savantas schreef: ↑24 mei 2022, 20:15 Ja plezant is anders maar ik doe ze niet weg, bijkopen doe ik ook even niet ik kijk naar andere dingen.
Kan best, ze krijgen er nu ook van.
Nu, zoals steeds achter de feiten aanlopend, gaan de analisten negatieve adviezen geven.
Kepler cheuvreux 210 koersdoel en verkopen voor Sofina.
Spijtig, verkopen vertik ik, zal wel zien binnen enkele jaren.
Nu focussen op andere dingen
Nu, zoals steeds achter de feiten aanlopend, gaan de analisten negatieve adviezen geven.
-
- Full Member
- Contacteer:
Inderdaad. Sofina houdt ik ook gewoon bij. Brederode heb ik slechts 20 stuks. Indien ze echt zwaar onderuitgezakt richting 80€ koop ik wel wat bij.savantas schreef: ↑25 mei 2022, 12:55 Kan best, ze krijgen er nu ook van.
Verdorie, ik had beter nog een weekje gewacht met bijkopen.mickeymouse schreef: ↑25 mei 2022, 12:47Brederode vandaag nog onder 100€?savantas schreef: ↑24 mei 2022, 20:15 Ja plezant is anders maar ik doe ze niet weg, bijkopen doe ik ook even niet ik kijk naar andere dingen.
Ik koop binnenkort weer een stukje bij. Zelfs al blijft het nog verder zakken, dit is echt wel een solide investering voor de lange termijn.
kunt nog lang blijven bijkomen, een kentering zit er nog niet meteen aan te komen
-
- Newbie
- Contacteer:
-D’Ieteren wil de groei tot minstens 2025 verder aanjagen. Dit bleek uit de nieuwe strategie die de holding tijdens de beleggersdag donderdag zal presenteren.
-Zo rekent D’Ieteren op een aangepaste bedrijfswinst voor de hele groep van minstens 950 miljoen euro tegen 2025.
-De groep wil tegen 2025 een aangepaste vrije kasstroom van 2 miljard euro realiseren.
-Kepler Cheuvreux had maandag op zijn Investment Companies-conferentie ook D'Ieteren Group
uitgenodigd en het management van de Brusselse holding bracht een geruststellende boodschap wat het doorrekenen van de hogere kosten betreft. 'Alle bedrijven in onze portefeuille hebben prijszettingsmacht', klonk het, dankzij hun solide concurrentieposities.
Ik wil er nog aan toevoegen dat de groei spurt in 2021 van D'ieteren te wijten was aan effectieve aankoop van Black Rock in Belron en de verschillende miljarden deals.
-Zo rekent D’Ieteren op een aangepaste bedrijfswinst voor de hele groep van minstens 950 miljoen euro tegen 2025.
-De groep wil tegen 2025 een aangepaste vrije kasstroom van 2 miljard euro realiseren.
-Kepler Cheuvreux had maandag op zijn Investment Companies-conferentie ook D'Ieteren Group
uitgenodigd en het management van de Brusselse holding bracht een geruststellende boodschap wat het doorrekenen van de hogere kosten betreft. 'Alle bedrijven in onze portefeuille hebben prijszettingsmacht', klonk het, dankzij hun solide concurrentieposities.
Ik wil er nog aan toevoegen dat de groei spurt in 2021 van D'ieteren te wijten was aan effectieve aankoop van Black Rock in Belron en de verschillende miljarden deals.
Hoeveel procent heeft Brederode nog in Sofina? Op de site van Brederode staat 11,8 % (situatie op 31/12/2021) maar bij de analyse op 18/03/22 door Dierickx Leys staat dat de positie in oa. Sofina werd afgebouwd, mss voelde Brederode de bui al hangen? Persoonlijk denk ik dat Brederode vandaag toch wel heel vlotjes verkocht is geweest. Ik blijf ze in iedere geval aanhouden, management heeft in het verleden zijn kwaliteiten al ruimschoots bewezen, er zijn geen schulden en heeft het buiten Sofina en private equity nog andere posities. Misschien dat private equity nu klappen krijgt maar dat krijgen mijn fondsen in small-caps + emerging ook, die koop ik ook op regelmatige basis gewoon bij.
Tubize heeft de afgelopen tijd stevig aandelen UCB bijgekocht om zijn belang op te trekken van 35,16 naar 35,70 %.
Dit gebeurde volgens de holding:
In het belang van de (kleine) aandeelhouders hadden ze beter eigen aandelen ingekocht, maar er spelen blijkbaar andere overwegingen...
Dit gebeurde volgens de holding:
om waarde op lange termijn te creëren voor al haar 'stakeholders'.
In het belang van de (kleine) aandeelhouders hadden ze beter eigen aandelen ingekocht, maar er spelen blijkbaar andere overwegingen...
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
In maart stond er nog een artikel in "De tijd"
Samengevat kan je met 10 holdings een mooie portefeuille samenstellen.
Wanneer je vandaag gaat kijken wat er van de koersen nog overblijft.
Belgische holdings
Sofina YTD-47%
GBL YTD-14%
Ackermans & van Haaren YTD-5,5%
Brederode YTD-24%
Zweedse holding
Investor YTD-24%
Noorse holding
Aker YTD-20%
Italiaanse
Exor YTD-15%
Britse holding
Scottish Mortgage Investment Trust YTD -45%
Amerikaanse
Berkshire Hathaway YTD+2%
Aziatisch-Nederlandse holding
Prosus YTD-41%
Samengevat kan je met 10 holdings een mooie portefeuille samenstellen.
Wanneer je vandaag gaat kijken wat er van de koersen nog overblijft.
Belgische holdings
Sofina YTD-47%
GBL YTD-14%
Ackermans & van Haaren YTD-5,5%
Brederode YTD-24%
Zweedse holding
Investor YTD-24%
Noorse holding
Aker YTD-20%
Italiaanse
Exor YTD-15%
Britse holding
Scottish Mortgage Investment Trust YTD -45%
Amerikaanse
Berkshire Hathaway YTD+2%
Aziatisch-Nederlandse holding
Prosus YTD-41%
Tja Karine,Vanwaar haalt "de tijd" die namen en artikels? Ze plukken ze ook ergens van het internet of financiele websites.
Zeker niet als beleggingsadvies te nemen !
Zeker niet als beleggingsadvies te nemen !