Schietpartij Texas
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Re: Schietpartij Texas
Ik vreesde al zoiets.Gebruikersnaam2 schreef: ↑29 mei 2022, 13:55Vrijheidslievend ? Als je moet rondlopen met automatische wapens om van je "vrijheid" te kunnen genieten dan kies ik toch voor ons huidig "autoritaire" regime.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
-
- Verbannen Gebruiker
Vrijheidslievend ziet er in alle geval beter uit:Gebruikersnaam2 schreef: ↑29 mei 2022, 13:55 Vrijheidslievend ? Als je moet rondlopen met automatische wapens om van je "vrijheid" te kunnen genieten dan kies ik toch voor ons huidig "autoritaire" regime.
dan autoritair:
Government big enough to supply everything you need is big enough to take everything you have. Thomas Jefferson
When injustice becomes law, resistance becomes duty. Thomas Jefferson
When injustice becomes law, resistance becomes duty. Thomas Jefferson
Hieronder een andere foto van iemand die er goed uitzag: Eva Mireles, schooljuffrouw in Uvalde, Texas, neergekogeld door iemand die van zijn vrijheid gebruik maakte.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Dat ook, maar het heeft ook al vele vrouwen behoed voor erger...
FTFY
Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 29 mei 2022, 15:01, 1 keer totaal gewijzigd.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Dean en jij stellen vrijheid boven alles, dat zijn de gevolgen.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Je maakt dezelfde (veelgemaakte) denkfout.
Hier meer van dat.
Hier Ionica Smeets van de universiteit Delft met een filmpje.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Je hebt gelijk, er is totaal geen verband tussen het wijdverspreid zijn van wapens en de mass-shootings, totaal geen verband.
Ik denk niet dat ik nog verder zal reageren, het heeft weinig zin. Ik ga nog een beetje oefenen met mijn 3D-geprinte AK'47, je weet nooit dat ik hem moet gebruiken tegen het door Alexander De Croo-geleide autoritaire regime.
Over revoluties en wapenfeiten gesproken :
Zijn er eigenlijk veel nicks die weggingen, al dan niet met een hoop eisen, weggebleven ? Het lijkt me dat de meesten het hier toch niet konden missen.
Dean is een uitzondering trouwens. Die is niet met veel eisen vertrokken. Gewoon vertrokken onder lichte dwang en teruggekeerd, maar het deed me er aan denken.
Heel veel gematigde mensen zijn weg. Heb nu geen zin om namen op te lijsten, maar er zijn er een hoop.
Het heeft geen zin om met CarpeNoctem te discussiëren. Hij moet altijd het laatste woord hebben. Hij start discussies op en houdt ze gaande voor het plezier van het discussiëren. Hij moet je altijd tegenspreken en commentaar leveren, ongeacht wat je mening is.Gebruikersnaam2 schreef: ↑29 mei 2022, 15:33Ik denk niet dat ik nog verder zal reageren, het heeft weinig zin.
Je valt in herhaling, Yaris. Maar kan je mss voor jezelf spreken? Thnx.
Bijna alle actieve onderwerpen zitten met vetes ... Sign of the times?
Bijna alle actieve onderwerpen zitten met vetes ... Sign of the times?
Tiens, heb ik dat over CarpeNoctem al eens gezegd?
Iedereen herhaalt altijd hetzelfde. Hoe dikwijls heeft Dean zijn wijsheden over vrijheid en dictatuur, waarheid en bedrog en kritisch zijn of niet al niet verkondigd? Altijd met citaten van de Founding Fathers en soortgelijken in de vorm van een mooie meme.
Iedereen herhaalt altijd hetzelfde. Hoe dikwijls heeft Dean zijn wijsheden over vrijheid en dictatuur, waarheid en bedrog en kritisch zijn of niet al niet verkondigd? Altijd met citaten van de Founding Fathers en soortgelijken in de vorm van een mooie meme.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Het is een sign of the times dat iedereen tegenwoordig zwart - wit denkt zonder dat er ook maar enige toenadering is naar elkaar.
Toegeven dat bv. in dit geval dergelijke incidenten niet zouden (of in ieder geval minder) gebeuren als er ietwat beperkingen zouden komen in de wapenwetgeving gaat blijkbaar niet. Dat er dagelijks mensen worden afgeknald door mensen met een vijs los moet er maar bijgenomen worden. Als CarpeNoctem of Achterdeur nu eens zouden zeggen : ik ben voor de wapenwet in Amerika omwille van dit of dat maar er zou toch iets moeten gebeuren om dergelijke shootings te voorkomen door bv. meer backgroundchecks, enige tijd tussen aankoop en levering, enzovoorts dan zou er nog enige vorm van discussie mogelijk zijn maar nee, vrije wapens zijn heilig, punt en dan hun gelijk proberen te halen door te tonen dat ze goed gebruik kunnen maken van de zoekfunctie van google naar passende memes.
In een live gesprek kun je je standpunten afzwakken en begrip voor elkaar opbrengen. Op een forum herhaalt ieder zijn standpunten, zet er memes bij die zijn gelijk bewijzen en is er geen toenadering.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Het is eerder omdat de feiten je stelling tegenspreken. Ik besef terdege dat ik een ouderwetse zak ben, maar in mijn tijd werd er echt wel rekening gehouden met de data. De MSM is anti-vrijheid biased in het algemeen en anti-VS in het bijzonder. Je moet daar echt leren doorheen kijken.Gebruikersnaam2 schreef: ↑29 mei 2022, 20:22Het is een sign of the times dat iedereen tegenwoordig zwart - wit denkt zonder dat er ook maar enige toenadering is naar elkaar.
Toegeven dat bv. in dit geval dergelijke incidenten niet zouden (of in ieder geval minder) gebeuren als er ietwat beperkingen zouden komen in de wapenwetgeving gaat blijkbaar niet.
Check hier eens bvb.
In de top20 staat de VS pas op de 18de plaats. In die top20 staan er maar 3 niet-Amerikaanse landen.
Ik vind jou echt wel een waardige discussiepartner, maar je moet echt wel door de MSM-bias heen leren kijken.Gebruikersnaam2 schreef: ↑29 mei 2022, 20:22Dat er dagelijks mensen worden afgeknald door mensen met een vijs los moet er maar bijgenomen worden. Als CarpeNoctem of Achterdeur nu eens zouden zeggen : ik ben voor de wapenwet in Amerika omwille van dit of dat maar er zou toch iets moeten gebeuren om dergelijke shootings te voorkomen
Van 1994 tot 2004 was er een Federal Assault Weapons Ban. Wel, het resultaat was zilch, nada, niente, rien. Met als dieptepunt het Bloedbad op Columbine High School.
In de jaren stillekens brachten de kinderen in de VS hun wapens zelf mee naar school, er waren geen drama's.
Het probleem in de VS ligt echt niet bij de vrijheid van de burgers.
Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 29 mei 2022, 22:08, 1 keer totaal gewijzigd.