Vlaamse Energieleverancier failliet
Re: Vlaamse Energieleverancier failliet
Lijkt me sterk dat er geen BTW te betalen zou zijn?
Dan moeten curators die btw er zelf uittrekken maar mogen dit niet in schuldbedrag apart bij rekenen.
BTW dienst is ook een schuldeiser van VEL.
Er is geen Grond voor.
Door gebrekkige voorwaarden in uw energiecontract zijn alle andere schuld partijen ook benadeeld in hun recht en hebben geen GROND om rekeningen aan u te richten.
Dit hebben ze aan hun zelf te danken door dit nooit gerechtelijk in te kaderen.
Eigen schuld dikke bult
Lijkt me belastingtechnische nonsens van je advocaat te zijn maar je doet natuurlijk wat je zelf wil ![Smiley :)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/smiley.gif)
![Smiley :)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/smiley.gif)
En waarom precies een bedrijfsadvocaat?
Waar gaat deze persoon zijn klacht neerleggen? Of ga je gewoon wachten tot je gedagvaard wordt?
![Huh? ???](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/huh.gif)
Waar gaat deze persoon zijn klacht neerleggen? Of ga je gewoon wachten tot je gedagvaard wordt?
U moet geen enkele klacht neerleggen, u moet bezwaar neerleggen met uw faktuur van curators.
En wachten op hun reacties, in tussen tijd laat u weten dat je de energiekost wel betaald.
Al de rest in factuur daar word bezwaar op gemaakt dat en geen grond is om dat te betalen gezien het OOK schuldeisers zijn aan VEL en niet rechtstreeks en grondwettelijk aan U.
Laat Curators er zelf maar achter gaan ze hebben geen enkelijke rechtzekerheid en grond om dit te verkrijgen.
En wachten op hun reacties, in tussen tijd laat u weten dat je de energiekost wel betaald.
Al de rest in factuur daar word bezwaar op gemaakt dat en geen grond is om dat te betalen gezien het OOK schuldeisers zijn aan VEL en niet rechtstreeks en grondwettelijk aan U.
Laat Curators er zelf maar achter gaan ze hebben geen enkelijke rechtzekerheid en grond om dit te verkrijgen.
Laatst gewijzigd door odbc op 31 mei 2022, 19:34, 1 keer totaal gewijzigd.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Tja ... die curator steekt de BTW ook niet in eigen zak maar verrekent die / stort die door aan de staat.
De BTW is zogezegd een schuldeiser van de VEL. Ja , maar dat maakt de klant van VEL niet minder BTW plichtig of de curator niet minder verplicht om aan te rekenen wat er aan te rekenen valt.
Het is niet omdat de BTW het totaal van ontvangen bedragen opeist bij de VEL dat je als klant die niet eerst moet betalen aan de curator van de VEL.
'''''''''De curator van een gefailleerde belastingplichtige moet de verzamelaangifte indienen. Dat moet enkel voor de actieve gefailleerde belastingplichtigen die voorheen zelf verplicht waren om periodieke btw-aangiften in te dienen.''''''''
De curator is dus wel degelijk belast met het afhandelen van de BTW verplichtingen van het failliete bedrijf.
Als je een rekening zou moeten betalen aan een failliete garage voor herstelling van je auto, wordt dan de BTW ineens niet meer invorderbaar door de curator ?
Dat lijkt me spijkers op onbestaand (niet eens laag) water gaan zoeken.
Moet je dan ineens de 'verwijderingsbijdrage' voor banden bv. niet meer betalen en moet eender welke instantie dat dan maar rechtstreeks aan jou faktureren ?
Neen...
Grondwettelijk lijkt me dat niet. Heeft weinig te zien met de grondwet allemaal. Edit : hier was ik blijkbaar de tweede om te twijfelen
![Smiley :)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/smiley.gif)
Ik heb al een zeer lange tijd de indruk dat iemand hier vooral van onder betaling van een zo groot mogelijk deel van het verschuldigd bedrag probeert te geraken.
Ik ben geen klant geweest bij de VEL maar zelf zou ik gewoon betalen wat er verschuldigd is en 'case closed'.
Vandaar ook dat ik sprak van belastingtechnische nonsens, maar toch bedankt voor de bevestiging ![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
Ja, net zoals VEL nog snel voor faling grote sommen voorschotten binnenhaalde.
En hopelijk lezen veel exklanten dit en ondernemen ze de zelfde insteek als ik.
Succes, recht staat aan uw kant
Voor al die heffingen dienen de energieleveranciers voor de inning in te staan. Een curator staat in voor de verdere afhandeling en vereffening van de onderneming die in faling gaat met toepassing van de geldende regels, dus als een factuur wordt gemaakt voor geleverde diensten of producten is dat met BTW en alle andere opgelegde taksen en toeslagen.
Als we de redenering uit de hogere vermeldde Posts zouden volgen waarom dan überhaupt voor iedere factuur nog de BTW en de andere heffingen nog aan de leveranciers betalen?
Als we de redenering uit de hogere vermeldde Posts zouden volgen waarom dan überhaupt voor iedere factuur nog de BTW en de andere heffingen nog aan de leveranciers betalen?
Laatst gewijzigd door anonymous op 31 mei 2022, 20:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Weet je de ballen van, tot een bepaalde hoogte klopt dit, enkel ze hebben dit nergens in voorwaarden van contract staan en daar wringt het schoentje.Bp8755 schreef: ↑31 mei 2022, 19:56 Voor al die heffingen dienen de energieleveranciers voor de inning in te staan. Een curator staat in voor de verdere afhandeling en vereffening van de onderneming die in faling gaat met toepassing van de geldende regels, dus als een factuur wordt gemaakt voor geleverde diensten of producten is dat met BTW en alle andere opgelegde taksen en toeslagen.
Dit zal op korte tijd overal bij gesteld worden.
Maar dit kalf is verdronken.
Laatst gewijzigd door odbc op 31 mei 2022, 20:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Onze slimste is terug , we kennen ondertussen dat je enkel nonsens vertelt. Discussiëren niet waard
Ik heb nergens gerapporteerd gezien dat ze willekeurige bedragen afhielden via domiciliering.
Leveranciers die hun voorschotten verhoogden, was dat niet omdat de prijs van de geleverde elektriciteit gestegen was ?
En daar was toch dat trucje tegen (heb ik hier nog gepost ooit trouwens) : domiciliering 'omdraaien' voor de laatste maanden en menig klant kwam op een eerlijk bedrag uit.
Of een nadelig bedrag voor VEL ?
Wat schreef je hiervoor ? Wil dat zeggen dat
als de BTW en de heffing ervan niet in de voorwaarden staat moet het niet betaald worden ?
Ik heb me ook wel eens in mijn gat gebeten gevoeld door bedrijven (bv. Argenta, keytrade) maar zo stevig heb ik het toch nog nooit te pakken gehad hoor:-)
Nou, nou. Geluk ermee. Wie weet komt er ooit wel eens een uitspraak over of je het recht aan je kant hebt of niet.