Afspraak autokeuring gemist
Re: Afspraak autokeuring gemist
Jullie hebben het over een dag die voorbehouden is voor afspraken. De andere dagen heb je vrije toegang zonder afspraak. Als je op die andere dagen een afspraak maakt zul je wel voorrang krijgen.
Er zijn zoveel mensen die dat doen dat als je een kwartier na opening aankomt, je al twee uur moet wachten. Dan kun je evengoed in volle dag gaan.
Kun je hen ongelijk geven? Waarom zouden ze zich kapotwerken? De autokeuring is verplicht dus de mensen komen sowieso, of ze lang moeten wachten of niet.Niet het onderwerp van deze discussie maar ik vind het ritme en het vermogen om mensen verder te helpen bij de schouwing geëvolueerd naar slechter en als je hen punten zou geven voor hun werktempo zou dat al beneden nul moeten gaan.
Waar wonen jullie ergens ?
Hier maak je een afspraak, rij je op tijd voor aan de speciale lane daarvoor en 15 minuten later heb je afgerekend en op weg naar huis.
Hier maak je een afspraak, rij je op tijd voor aan de speciale lane daarvoor en 15 minuten later heb je afgerekend en op weg naar huis.
op 30/05/2022 uitnodiging voor eerste keuring auto gekregen.
ik heb tijd tot 28/06/2022 maar ik dacht ik maak reeds nu een afspraak, maar de vroegste afspraak die ik kon krijgen in Brugge was 03/07/2022 dus rijkelijk te laat.
dan maar afspraak gemaakt in Eeklo dat ging net nog op 28/06/2022 in de namiddag.
is dit opzet of niet, en waarom nog een afspraak nodig.
ik berijp het wel als ik telaat kom weg gratis jaar en moet ik volgend jaar terug komen in plaats van over twee jaar
ik heb tijd tot 28/06/2022 maar ik dacht ik maak reeds nu een afspraak, maar de vroegste afspraak die ik kon krijgen in Brugge was 03/07/2022 dus rijkelijk te laat.
dan maar afspraak gemaakt in Eeklo dat ging net nog op 28/06/2022 in de namiddag.
ik berijp het wel als ik telaat kom weg gratis jaar en moet ik volgend jaar terug komen in plaats van over twee jaar
Het is simpel: ze zijn niet verplicht een 'uitnodiging' te sturen, dat is gewoon een reclame van het keuringscentrum dat hoopt dat je dan bij hen gaat. Je moet dit gewoon zelf in het oog houden, en je kan 2 maand op voorhand gaan, hetgeen de vervaldag niet zal veranderen. Je kan gaan waar je wil, dus als je niet tevreden bent ga elders, of het daar beter is ...delmondo schreef: ↑3 juni 2022, 11:40 op 30/05/2022 uitnodiging voor eerste keuring auto gekregen.
Waarom het enkel op afspraak is (zoals waar ik ga) vraag ik mij ook af. Ben er wel tevreden, ging vroeger elders waar het echt erg was.
Vanaf volgende jaar is het plan om geen uitnodigingen meer te sturen. Je moet dan zelf maar je datum in het oog houden.
Ik denk dat dat te maken heeft met hun erbarmelijk tempo en de onmogelijkheid om binnen een redelijke termijn een afspraak te kunnen vastleggen.
Dan is het nog meer altijd de fout van de klant.
Dan heb je niet langer een voet om op te staan als je pas over een paar maanden kan gaan en rinkelt de kassa weer voor laattijdige keuringen.
Als je een kwartier na opening gaat sta je meerdere keren een half uur stil zonder dat er iets gedaan wordt. Niemand die er iets over zegt uiteraard..
Een half uur voor opening gaan dus ! Niet erna !
Het is eigenlijk vetbetaalde luiheid waar hln of vtm eens een leuke reportage zouden mogen over maken.
Ik denk dat dat te maken heeft met hun erbarmelijk tempo en de onmogelijkheid om binnen een redelijke termijn een afspraak te kunnen vastleggen.
Dan is het nog meer altijd de fout van de klant.
Dan heb je niet langer een voet om op te staan als je pas over een paar maanden kan gaan en rinkelt de kassa weer voor laattijdige keuringen.
Als je een kwartier na opening gaat sta je meerdere keren een half uur stil zonder dat er iets gedaan wordt. Niemand die er iets over zegt uiteraard..
Een half uur voor opening gaan dus ! Niet erna !
Het is eigenlijk vetbetaalde luiheid waar hln of vtm eens een leuke reportage zouden mogen over maken.
Misschien wat offtopic, maar ik zie enige gelijkenis met de service hier in mijn gemeente: voor een internationaal rijbewijs en paspoort moet je vier afzonderlijke afspraken maken (en ze wisten me aldaar ook nog te vertellen dat dit zo ging blijven - waar corona al niet goed voor is).
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Ja je wist niet dat auto 4 jaar oud is.delmondo schreef: ↑3 juni 2022, 11:40 op 30/05/2022 uitnodiging voor eerste keuring auto gekregen.
Stel die uitnodiging raakt nooit bij je wat dan.(postbode verkeerd en buurman gooit het bij oud papier)
Ja je weet ook niet dat bij plaatsen trekhaak een keuring verplicht is ook al is ie geen 4 jaar oud.
Je in sommige gevallen bij plaatsen trekhaak de volgende keer pas na 4 jaar je terug mag.
En steeds op afspraak is nogal afhankelijk van provincie en covid tijden.
Estate Guru believer.
Bron?
"GOCA Vlaanderen is naar eigen zeggen ook proactiever dan vroeger om bestuurders op te roepen voor de keuring. "We sturen de groene uitnodigingskaarten een week vroeger", vertelt Vanhout. "Dat doen we al sinds 2020. Je krijgt die nu vijf weken voordat het keuringsbewijs vervalt. Vroeger was dat vier weken. In de toekomst zal het nog sneller gaan." "
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/03/08 ... -ze-moete/
Wat haelewyn zegt kan kloppen maar het is de bedoeling dat Vlaanderen zelf de uitnodigingen gaat sturen.
"In de loop van dit jaar wil Vlaanderen zelf de oproepingskaarten voor de autokeuring versturen. Dat antwoordde minister van Mobiliteit Lydia Peeters (OpenVLD) op een parlementaire vraag van Joke Schauvliege (CD&V).
Schauvliege oppert dat er te weinig tijd is tussen het ontvangen van de keuringskaart en het feitelijke vervallen van de autokeuring. Daardoor kunnen bestuurders niet meer op tijd een afspraak maken."
https://www.auto55.be/nieuws/34003-vlaa ... -in-de-bus
"In de loop van dit jaar wil Vlaanderen zelf de oproepingskaarten voor de autokeuring versturen. Dat antwoordde minister van Mobiliteit Lydia Peeters (OpenVLD) op een parlementaire vraag van Joke Schauvliege (CD&V).
Schauvliege oppert dat er te weinig tijd is tussen het ontvangen van de keuringskaart en het feitelijke vervallen van de autokeuring. Daardoor kunnen bestuurders niet meer op tijd een afspraak maken."
https://www.auto55.be/nieuws/34003-vlaa ... -in-de-bus
Mijn bron is de medewerker die ik belde om een afspraak te maken.
Ik vond het een beetje sterk dat dat niet meer kon voor de uiterste datum en zei, half grappend, dat ze hun kaartjes beter vier maanden op voorhand zouden sturen.
De dame van het keuringscentrum zei me daarop (aan de telefoon) dat er vanaf volgend jaar geen uitnodigingen zouden gestuurd worden.
Geen geschreven bron maar toch licht / redelijk betrouwbaar ?
Ze kan me ook verkeerde of voorbarige info gegeven hebben.
Ik vond het een beetje sterk dat dat niet meer kon voor de uiterste datum en zei, half grappend, dat ze hun kaartjes beter vier maanden op voorhand zouden sturen.
De dame van het keuringscentrum zei me daarop (aan de telefoon) dat er vanaf volgend jaar geen uitnodigingen zouden gestuurd worden.
Geen geschreven bron maar toch licht / redelijk betrouwbaar ?
Ze kan me ook verkeerde of voorbarige info gegeven hebben.
Hier van hetzelfde. Kids ID enkel op afspraak aan te vragen. Alleen zitten de afspraken de eerste weken op woensdagnamiddag al vol... Wat een gedoe.Spaarplan schreef: ↑3 juni 2022, 15:03 Misschien wat offtopic, maar ik zie enige gelijkenis met de service hier in mijn gemeente: voor een internationaal rijbewijs en paspoort moet je vier afzonderlijke afspraken maken (en ze wisten me aldaar ook nog te vertellen dat dit zo ging blijven - waar corona al niet goed voor is).
Als je geen uitnodiging krijgt wordt er vanuit gegaan dat je zelf je spontaan aanbiedt op de jaarlijkse controle nadat je voertuig 4 jaar is. Nadien elk jaar.
Rij je met een vervallen keuringskaart krijg je dikke boet, en met veel geluk van de politieagent mag je verder rijden, je moet dan je geldig keuringsbewijs op het politiekantoor gaan laten zien.
Bij ne kwade agent moet je je voertuig laten staan,
Bij nen heel kwade agent wordt je voertuig getakeld..
Rij je met een vervallen keuringskaart krijg je dikke boet, en met veel geluk van de politieagent mag je verder rijden, je moet dan je geldig keuringsbewijs op het politiekantoor gaan laten zien.
Bij ne kwade agent moet je je voertuig laten staan,
Bij nen heel kwade agent wordt je voertuig getakeld..
Het is sowieso kloterij van de bovenste orde. Only in Belgium.
In beschaafde landen wordt de APK gewoon door de garagist geregeld, tijdens het onderhoud.
Dan krijg je je auto 's avonds weer terug, met een geldige kaart erbij. Dat is dan ook meteen gedaan.
In beschaafde landen wordt de APK gewoon door de garagist geregeld, tijdens het onderhoud.
Dan krijg je je auto 's avonds weer terug, met een geldige kaart erbij. Dat is dan ook meteen gedaan.