Holdings
TIP
-
- Full Member
- Contacteer:
Re: Holdings
Bron?
Ook voor u fijn weekend!
FSMA transacties leidinggevenden .. altijd interessant ![Smiley :)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/smiley.gif)
![Smiley :)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/smiley.gif)
Gewoon niets mee doen. Dan komt het meestal vanzelf wel in orde is mijn ervaring.Jozefien1969 schreef: ↑3 juni 2022, 22:03 Saxo vermeld alleen maar het feit; maar er is geen info te vinden op de site van BB Biotech Bion. Is het nu de bedoeling dat wij elke dat tot 9 april 2025 moeten volgen ?
We begrijpen er niets van……wellicht ook omdat we niets van beleggen begrijpen….
![Cheesy :D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/cheesy.gif)
Wel raar. Lifco, de beste performer volgens dit artikel, is in deze thread nog nooit vernoemd. Indutrade, de tweede beste, is pas begin vorig jaar de eerste keer vernoemd. Creades, ook top 5, nog nooit vernoemd.dreamy schreef: ↑3 juni 2022, 20:40 Er is net een overzicht van familiale holdings gepubliceerd door De Tijd. De top wordt gedomineerd door Zweden, terwijl met name de Franse holdings eerder onderaan te vinden zijn.
Hier een quote voor het leger fans en promotoren van de ETFs/trackers:
Maar vooral op lange termijn blinken de familieholdings uit. Met een gemiddeld rendement van 17 procent per jaar het voorbije decennium, inclusief de geherinvesteerde dividenden, scoren ze een pak beter dan de EuroStoxx50 (+10%) of de MSCI World (+12%). Het toont de voordelen aan: met een familiale holding belegt u meteen gediversifieerd, terwijl de families hun eigen vermogen op het spel zetten, waardoor ze doorgaans gedisciplineerd en minder risicovol investeren.
Het is natuurlijk makkelijk om te zien wat er de vorige 10 jaar het beste heeft gepresteerd. Benieuwd hoe dit lijstje het de volgende 10 jaar gaat doen.
-
- Full Member
- Contacteer:
Straf artikel. Studiemateriaal voor volgende week. Ik heb de test al eens gedaan voor de trusts en daar waren er toen maar 3 van de 20 die op lange termijn beter deden dan IWDA. En ondertussen misschien nog minder want SMT was daar bij. Het zou mij dus verbazen moesten deze holdings daar wel in slagen terwijl het de trusts niet lukt.
Geeft sowieso een wat vertekend beeld. De rendementen van Floridienne bvb over de laatste 10 jaar zijn bijna volledig toe te schrijven aan de laatste 2 jaar.
Geeft sowieso een wat vertekend beeld. De rendementen van Floridienne bvb over de laatste 10 jaar zijn bijna volledig toe te schrijven aan de laatste 2 jaar.
Dit is inderdaad de sleutelvraag. Het is in elk geval wel zo goed als zeker dat de top 10 er heel anders uit gaat zien de komende 10 jaar.
Het nu weer veel bejubelde Berkshire Hathaway is overigens in de onderste helft te vinden.
Het artikel gaat er ook van uit dat je alle dividenden volledig herinvesteert. Dat is moeilijk als Belg. Je betaalt in elk geval minstens 30% RV.
Dit, en regression to the mean.
Ik weet niet precies over welke exacte termijn het artikel zijn onderzoek gevoerd heeft, maar een aantal van die holdings zijn wel serieus teruggevallen de laatste weken, zeker de tech-heavies. Mogelijk een mooi instapmoment. Sommige van die holdings zijn overigens erg geconcentreerd. Daarom dat ik Kinnevik nog nooit heb willen kopen. Uit het lijstje heb ik er een 10-tal in portefeuille, vooral de Zweden en de Belgen. En Berkshire uiteraard.
Dit, en regression to the mean.
Ik weet niet precies over welke exacte termijn het artikel zijn onderzoek gevoerd heeft, maar een aantal van die holdings zijn wel serieus teruggevallen de laatste weken, zeker de tech-heavies. Mogelijk een mooi instapmoment. Sommige van die holdings zijn overigens erg geconcentreerd. Daarom dat ik Kinnevik nog nooit heb willen kopen. Uit het lijstje heb ik er een 10-tal in portefeuille, vooral de Zweden en de Belgen. En Berkshire uiteraard.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
-
- Hero Member
- Contacteer:
dreamy schreef: ↑4 juni 2022, 00:26Gewoon niets mee doen. Dan komt het meestal vanzelf wel in orde is mijn ervaring.Jozefien1969 schreef: ↑3 juni 2022, 22:03 Saxo vermeld alleen maar het feit; maar er is geen info te vinden op de site van BB Biotech Bion. Is het nu de bedoeling dat wij elke dat tot 9 april 2025 moeten volgen ?
We begrijpen er niets van……wellicht ook omdat we niets van beleggen begrijpen….![]()
Ondertussen stond er meer informatie op de site van BION.
Vanaf 13 april 2022 – 11 april 2025 ( 36 maanden ) kopen ze uw aandelen terug indien u dat wenst. Tussen de regels door: tegen de koers van die dag…..
Zoals u al schreef: niets doen is de beste oplossing.
Dank u wel Dreamy!
Overigens heeft iemand “3I group Plc” van Kepler bekeken?
BB Biotech AG kocht tijdens de voorgaande terugkoopprogramma's van 2016 en 2019 geen eigen aandelen in. Het is niet omdat er een share buy-back programma loopt dat er ook effectief eigen aandelen ingekocht worden. Zie https://www.bbbiotech.ch/de-en/private/ ... orate-news
Uit de jaarrekening 2021:
Uit de jaarrekening 2021:
Uit het persbericht 12/04/2022:Share buyback 2nd line (bought for cancellation) The Board of Directors has approved the repurchase of a maximum of 5 540 000 own registered shares with a nominal value of CHF 0.20 each. The share buy-back program will run from April 12, 2019, until April 11, 2022, at the latest. Until December 31, 2021, no shares had been repurchased under this share buy-back program. A repurchase would take place via second trading line for the purpose of a subsequent capital reduction.
En dat van 11/04/2019BB Biotech AG concludes its share buyback program and launches a new buyback program Yesterday, April 11, 2022, BB Biotech AG concluded the share buyback program it had initiated on April 12, 2019. During this period no registered shares were repurchased via a second trading line.
BB Biotech AG concludes its share buyback program and launches a new buyback program Today, April 11, 2019, BB Biotech AG concluded the share buyback program it had initiated on April 12, 2016. During this period no registered shares were repurchased via a second trading line.
Naar aanleiding van de insideraankoop en het verbeterde technische plaatje heb ik mijn Sofina’s teruggekocht aan 219 euro per stuk. We zouden nu wel snel weer boven de zone 220-222 moeten geraken en blijven ter validatie.
Sell in May and stay away, till September ... Maar Barryke koopt al bij begin juni.
Niet wat overhaast allemaal?![Huh? ???](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/huh.gif)
![Shocked :o](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/shocked.gif)
Niet wat overhaast allemaal?
![Huh? ???](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/huh.gif)
Ik heb niet bijgekocht, ik heb gewoon weer mijn oude positie ingenomen
ik koop misschien wat bij als we een paar dagen boven de 220-222 blijven. En sell in may werkt niet hoor, al klopt het wel dat dit typisch de slechtste maanden zijn. Zie bvb https://www.marketwatch.com/amp/story/u ... 1619818845
Hier toch ook rustig Sofina aan het bijkopen hoor.
Dat de huidige macro-context niet optimaal is voor groei- en kapitaalzuigende ondernemingen is nu al wel gekend. Maar voor mij heeft het management zich in het verleden al meer dan bewezen. Ook deze storm zal wel eens gaan liggen, en dan heb ik graag investeringen op zak waar ik zelf in geloof.
(Nvdr: persoonlijke mening!)
Dat de huidige macro-context niet optimaal is voor groei- en kapitaalzuigende ondernemingen is nu al wel gekend. Maar voor mij heeft het management zich in het verleden al meer dan bewezen. Ook deze storm zal wel eens gaan liggen, en dan heb ik graag investeringen op zak waar ik zelf in geloof.
(Nvdr: persoonlijke mening!)
Rustige belegger: voornamelijk wijd gespreide fondsen, holdings en ETF's, buy & hold.
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be
-
- Newbie
- Contacteer:
Jozefien1969 schreef: ↑3 juni 2022, 22:03 Dat lijstje van familiale holdings op 10 jaar winstgevend: we vroegen ons af of die 21,4% over tien jaar wel juist is betreffende D”ieteren?
Hoe dan ook is het niet zo dat elke belegger moet doen waar hij of zij zich goed bij voelt? Toevallig stond op een gegeven moment Sofina en Brederode in de hemel; en momenteel in de hel. We laten ze mooi staan en kopen bij wanneer het ons gepast lijkt ! Betreffende PE, volg KKR en BX eens. En zoals Michael al zei: er is geen touw aan vast te knopen.
...
D'ieteren is een top holding en er zijn tal van andere top holdings.
De huidige daling van Bredero en Sofina zijn volgens mij ook overdreven en vroeg of laat komt dat wel goed maar de markt overdrijft nu eenmaal altijd in beide richtingen. Ik overweeg sterk stapsgewijs in te stappen.
U lijkt me zeer ervaren, ik vermoed dat 69 een verwijzing is naar het jaar dat u gestart bent met beleggen?