Afspraak autokeuring gemist
Re: Afspraak autokeuring gemist
Dat zou ik nu net geen verbetering noemen.
In gidsland Nederland zijn ze eigenlijk ver achter door de keuring van een auto aan de hersteller over te laten.
De garagist gaat dan zo laks om met de keuring als hij wil. Of hij maakt de problemen aan de auto wat erger zodat hij meer stukken moet vervangen.
Net als de ziekteverzekering in Nederland: hun slechter systeem van autokeuring mogen ze houden.
Ze moeten die privebedrijven hier in België alleen eens aan een normaal tempo laten werken op een manier waarop men de indruk geeft dat de klant wel belangrijk is.
In gidsland Nederland zijn ze eigenlijk ver achter door de keuring van een auto aan de hersteller over te laten.
De garagist gaat dan zo laks om met de keuring als hij wil. Of hij maakt de problemen aan de auto wat erger zodat hij meer stukken moet vervangen.
Net als de ziekteverzekering in Nederland: hun slechter systeem van autokeuring mogen ze houden.
Ze moeten die privebedrijven hier in België alleen eens aan een normaal tempo laten werken op een manier waarop men de indruk geeft dat de klant wel belangrijk is.
Bij welk bedrijf voel je je wel belangrijk als klant?
- Een bank?
- Een telecom-provider?
- Een hersteldienst?
- Een online-verkoper?
- ...
Als ze correct en vriendelijk zijn en doen wat ze moeten doen is het al goed voor mij.
Vriendelijk is belangrijk maar niet genoeg.
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
De bakker, beenhouwer, supermarkt nemen geen drie pauzes per uur en werken gewoon door.
Op de schouwing hier sta je vaak een half uur in de rij zonder dat er iets gedaan wordt.
Het zou hetzelfde zijn als in de Delhaize aan kassa 1 staan, de bediende gaat een klapke doen bij kassa 2 ...aan beide rijen beweegt er niets voor een kwartier. En dat een keer of 2-3 per uur.
Ik wil daar morgen al gaan werken en ik zou het beter doen (schouwing).
De traagheid is zo overdreven groot geworden dat men het aantal bestuurders die zich aanmeldt niet meer gedaan krijgt door pure luiheid en die laatsten krijgen daar dan nog boetes voor ook.
Op de schouwing hier sta je vaak een half uur in de rij zonder dat er iets gedaan wordt.
Het zou hetzelfde zijn als in de Delhaize aan kassa 1 staan, de bediende gaat een klapke doen bij kassa 2 ...aan beide rijen beweegt er niets voor een kwartier. En dat een keer of 2-3 per uur.
Ik wil daar morgen al gaan werken en ik zou het beter doen (schouwing).
De traagheid is zo overdreven groot geworden dat men het aantal bestuurders die zich aanmeldt niet meer gedaan krijgt door pure luiheid en die laatsten krijgen daar dan nog boetes voor ook.
Sinds hier een afspraak voor autokeuring verplicht is, loopt het hier een pak vlotter, hooguit enkele auto's in de rij. Door met afspraken en tijdslots te werken ligt het tempo van de keurders vast, ze krijgen een vast aantal auto's per uur per man te verwerken.
Kritiek op de tijd tussen uitnodiging en vrij slot afspraak kalender is terecht, die is zeker in het eerste kwartaal van het jaar vaak al volgeboekt tot vlak voor het verlopen van het keuringsbewijs. Simpele oplossing: stuur die uitnodiging een maand vroeger, of die nu door SBAT of de Vlaamse overheid verstuurd wordt maakt mij geen zak uit. Net zo min verwacht ik klantvriendelijkheid bij een auto keuring, op een vlotte manier auto keuren, afrekenen en weer weg, hoef geen vriendelijk gesprek of overdreven beleefdheid van een keurder, kost alleen maar tijd en het is die mensen hun job niet om klanten te pleasen. In de keuring waar ik ga, loop je ook niet meer mee met je auto tijdens het keuren, je geeft die vooraan af en krijgt die achteraan na keuring weer terug, geen gelegenheid meer om keurders lastig te vallen met vragen of zinloze discussies.
Kritiek op de tijd tussen uitnodiging en vrij slot afspraak kalender is terecht, die is zeker in het eerste kwartaal van het jaar vaak al volgeboekt tot vlak voor het verlopen van het keuringsbewijs. Simpele oplossing: stuur die uitnodiging een maand vroeger, of die nu door SBAT of de Vlaamse overheid verstuurd wordt maakt mij geen zak uit. Net zo min verwacht ik klantvriendelijkheid bij een auto keuring, op een vlotte manier auto keuren, afrekenen en weer weg, hoef geen vriendelijk gesprek of overdreven beleefdheid van een keurder, kost alleen maar tijd en het is die mensen hun job niet om klanten te pleasen. In de keuring waar ik ga, loop je ook niet meer mee met je auto tijdens het keuren, je geeft die vooraan af en krijgt die achteraan na keuring weer terug, geen gelegenheid meer om keurders lastig te vallen met vragen of zinloze discussies.
Dat laatste komt door corona.
Je hebt gelijk dat klantvriendelijkheid en tevredenheid niet de prioriteit moet zijn van keuringcentra. Het is maar één keer per jaar. Als je weet dat je twee uur moet aanschuiven, waarom je er dan aan ergeren?
Je hebt gelijk dat klantvriendelijkheid en tevredenheid niet de prioriteit moet zijn van keuringcentra. Het is maar één keer per jaar. Als je weet dat je twee uur moet aanschuiven, waarom je er dan aan ergeren?
Komt inderdaad door corona net als op afspraak komen, het was een verbetering en dus blijft het na corona ook zo. En zoals gezegd hier geen twee uur meer in de rij gaan staan met 30 wachtenden voor je, hooguit enkele auto's in de rij.
Heb het laatste deel van de quote weggelaten omdat deze bij ons niet van toepassing is. Ik blijf heel het 'proces' bij de wagen. Vanaf de lane oprijden tot afrekenen: 15 volle munten. Bel maar eens naar Proximus, Fluvius, uw gemeentehuis, ...vortex schreef: ↑5 juni 2022, 07:27 Sinds hier een afspraak voor autokeuring verplicht is, loopt het hier een pak vlotter, hooguit enkele auto's in de rij. Door met afspraken en tijdslots te werken ligt het tempo van de keurders vast, ze krijgen een vast aantal auto's per uur per man te verwerken.
Kritiek op de tijd tussen uitnodiging en vrij slot afspraak kalender is terecht, die is zeker in het eerste kwartaal van het jaar vaak al volgeboekt tot vlak voor het verlopen van het keuringsbewijs. Simpele oplossing: stuur die uitnodiging een maand vroeger, of die nu door SBAT of de Vlaamse overheid verstuurd wordt maakt mij geen zak uit. Net zo min verwacht ik klantvriendelijkheid bij een auto keuring, op een vlotte manier auto keuren, afrekenen en weer weg, hoef geen vriendelijk gesprek of overdreven beleefdheid van een keurder, kost alleen maar tijd en het is die mensen hun job niet om klanten te pleasen.
Bekend excuus. Waarom wordt de huisarts (en ik) gekloot met die ziektebriefjes ?haelewyn schreef: ↑4 juni 2022, 21:22 Dat zou ik nu net geen verbetering noemen.
Omdat de Belg niet betrouwbaar is.
In Nederland meldt men zichzelf ziek en dat werkt uitstekend.
Waarom word ik gekloot met die autokeuring ?
Omdat de Belg niet betrouwbaar is.
In Nederland doen de garagisten dat zelf en dat werkt uitstekend.
Waarom doet men tussen elke auto eens een klapje ?
(Inderdaad, haelewyn, bij keuringsstation Noorderlaan is dat ook zo - zelfs bij de rij voor de afspraken)
Omdat de Belg...
Amai Dixit, jij wordt nogal gekloot. Mens erger je niet.
Als ik het was, ik zou verhuizen naar Nederland want ik lees hier al lang dat alles daar beter is, inclusief de dingen die slechter zijn dan hier.
Dat het systeem van de nl autokeuring slechter is dan het onze, is geen excuus maar realiteit. Bij ons zijn de nadelen anders. In NL jaagt men je op kosten om je auto goed te keuren, in BE verbabbelen ze hun tijd in overmate. Maar ze hebben tenminste geen winst aan afkeuring zoals in NL.
Bij ons zegt men : als een Hollander je niet gekloot heeft, dan is hij het vergeten ! Die volkswijsheid is niet correct ?
Dat een Hollander betrouwbaarder is dan een Belg beschouw ik toch als eigen invulling. Ik gun je jouw adoratie en wereldbeeld, ook al deel ik het niet. Er zitten goeie exemplaren (NL) bij maar ook knap vervelende zageventen en zagemeiden.
Hop hop naar gidsland.. sleurhut ook meenemen !
Is er in NL geen beter forum dan het onze ? Kunnen we daar eens gaan naar zien.
Dat het systeem van de nl autokeuring slechter is dan het onze, is geen excuus maar realiteit. Bij ons zijn de nadelen anders. In NL jaagt men je op kosten om je auto goed te keuren, in BE verbabbelen ze hun tijd in overmate. Maar ze hebben tenminste geen winst aan afkeuring zoals in NL.
Bij ons zegt men : als een Hollander je niet gekloot heeft, dan is hij het vergeten ! Die volkswijsheid is niet correct ?
Dat een Hollander betrouwbaarder is dan een Belg beschouw ik toch als eigen invulling. Ik gun je jouw adoratie en wereldbeeld, ook al deel ik het niet. Er zitten goeie exemplaren (NL) bij maar ook knap vervelende zageventen en zagemeiden.
Hop hop naar gidsland.. sleurhut ook meenemen !
Is er in NL geen beter forum dan het onze ? Kunnen we daar eens gaan naar zien.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 5 juni 2022, 11:58, 1 keer totaal gewijzigd.
België is het slechtste land om in te leven, haelewyn, hebben de andere forumgangers je daar nu nog niet van overtuigd?
Ik zit niet in dat clubje en heb geen ambitie om er bij te gaan.
Allee een praktijk vb in Belgie ga je naar de keuring met een caravan,
(de gasslangen zijn vervallen, de ontspanner heeft zijn beste tijd gehad, allemaal voor keuring geen probleem)
Nu in Nl wordt er geen bovag goedkeuring door de hersteller gegeven met deze mankementen.
Naar wat gaat uw voorkeur uit ?
En ja remmen, lichten is ook Bovag.
In Belgie iets niet in orde mag je terug langs de kassa.
In nl zonder herstelling geen Bovag, wel herstelling is terug de baan op.
Rap een paar nieuwe banden in de garage en na de keuring terug de oude er op heeft blijkbaar uw voorkeur.
En bovenstaande gebeurt nog steeds heden in Belgie, zeker met tweedehands.
Estate Guru believer.