voordeel kort door de bocht
TIP
Gebruik onze vergelijkers pensioensparen via verzekering
- pensioensparen via fonds
voordeel kort door de bocht
Dag mensen
Omtrent langetermijnsparen en pensioensparen, kort door de bocht:
30% fiscaal voordeel - 8% taks op het kapitaal op het einde = 22% voordeel?
Natuurlijk nog met eventuele bijkomende interesten en kosten door de maatschappij, maar deze even niet meegerekend..
Bedankt!
Omtrent langetermijnsparen en pensioensparen, kort door de bocht:
30% fiscaal voordeel - 8% taks op het kapitaal op het einde = 22% voordeel?
Natuurlijk nog met eventuele bijkomende interesten en kosten door de maatschappij, maar deze even niet meegerekend..
Bedankt!
Re: voordeel kort door de bocht
Zoek eens op langetermijnsparen en pensioensparen in dit forum: inderdaad her is veel te kort door de bocht.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
O.a.
beginnen bv op je 54 jaar, op je 65 jaar wordt je aangeslagen tegen 10 % en na je 65 jaar betaal je nougabollen nog van die 10 %
maar het is veel uitgebreider dan dat
beginnen bv op je 54 jaar, op je 65 jaar wordt je aangeslagen tegen 10 % en na je 65 jaar betaal je nougabollen nog van die 10 %
maar het is veel uitgebreider dan dat
Spelregels mogen in de tussentijd ook niet wijzigen.
Stel dat de volgende regering beslist dat er meer bespaard moet worden en de fiscale aftrek geen 30% meer is maar 25% of misschien zelfs 20%.
De antisympathieke heffing
verhogen naar 12%.
Ze kunnen er dus op besparen. Zorg dat je daarnaast ook nog belegt en reken niet alleen op je pensioensparen.