Mobile Vikings
Re: Mobile Vikings
Als je te ver van de antenne zit van Proximus s het geen vooruitgang. Jammer voor jou.
Hier zijn de antenneposities gedeeld en overvloedig aanwezig voor Proximus, Orange en zelfs Base is 'voldoende'.
Gesprekskwaliteit : Proximus normaal gezien beter dan Orange maar MV zit er ook nog ergens tussen en daar kan het ook fout gaan.
Edit : ik merk dat ik met mv momenteel niet verbonden werd met de dichtstbijzijnde antenne maar constant met een die verder gelegen is.
Dan is het natuurlijk ook niet schitterend.
Hier zijn de antenneposities gedeeld en overvloedig aanwezig voor Proximus, Orange en zelfs Base is 'voldoende'.
Gesprekskwaliteit : Proximus normaal gezien beter dan Orange maar MV zit er ook nog ergens tussen en daar kan het ook fout gaan.
Edit : ik merk dat ik met mv momenteel niet verbonden werd met de dichtstbijzijnde antenne maar constant met een die verder gelegen is.
Dan is het natuurlijk ook niet schitterend.
Ik ben ook overgezet naar Proximus en dat was ook een teleurstelling aangaande signaalsterkte. Het werkt wel hoor, maar het is zwak.
Hier kun je zien waar de zendmasten staan. Bij sommige antennes zitten meerdere operatoren. Ik heb er zelfs eentje vlakbij staan. Maar die is van Telenet. Dat helpt natuurlijk niet.
https://sites.bipt.be/
Hier kun je zien waar de zendmasten staan. Bij sommige antennes zitten meerdere operatoren. Ik heb er zelfs eentje vlakbij staan. Maar die is van Telenet. Dat helpt natuurlijk niet.
https://sites.bipt.be/
Bij base alweer enkele abonnementen met 5 euro korting per maand levenslang. Voor wie het toch van plan was om daar klant te worden.
Bv. Het abonnement van 20 euro levenslang aan 15 euro.
Bv. Het abonnement van 20 euro levenslang aan 15 euro.
Ik heb betere ontvangst door het proximusnetwerk, dus blij ermee, want ervoor was het soms niet echt helemaal goed.
Week op reis geweest en de boekingen met Viking Deals gedaan (hotels en huurauto).
€52 aan Viking Punten staan in wacht ondertussen
Mijn ontvangst is op het Proximus netwerk jammer genoeg wel wat minder bij mij thuis.
€52 aan Viking Punten staan in wacht ondertussen
Mijn ontvangst is op het Proximus netwerk jammer genoeg wel wat minder bij mij thuis.
75% aandelen, 15% obligaties, 10% cash
Heeft iemand al geprobeerd om te thuiswerken met mobile vikings, incl telefoongesprekken op 4G ?
Gaat dat vlot en stabiel genoeg ?
Of is in dat geval een vast internet / wifi verbinding noodzakelijk ?
Gaat dat vlot en stabiel genoeg ?
Of is in dat geval een vast internet / wifi verbinding noodzakelijk ?
Tja. Als je een toestel hebt die VoLTE aankan, dan is dat niet het geval.
Maar of dat bellen via 4G nu iets onmisbaar is : dat durf ik betwijfelen.
Ik stelde de vraag vooral of MV nu een 100 procent stabiel internet aanbiedt. 4G op zichzelf kan dat leveren want ik heb dat eerder al vanuit het buitenland uitgeprobeerd. Alleen twijfel ik over de MV setup.. of dat wel 100 procent is.
(( Ja , ik weet dat ze nu op Proximus netwerk zitten etc etc ))
Binnenkort ga ik wat van thuis uit werken (en van onderweg) en mijn saldo bij MV is stevig gestegen.. Ik moet er 'iets' mee doen. Kortom : ik ga een 100 procent stabiele verbinding nodig hebben.
Ik zou om te thuiswerken een oudere gsm als hotspot gebruiken. Dat het een oudere is, is al een nadeel.
Plan B is om mijn moderne Samsung te proberen. Plan C is een dongel of gateway met een kaartje van MV erin.
Plan D is dat hele MV idee te laten varen en het anders op te lossen
Maar of dat bellen via 4G nu iets onmisbaar is : dat durf ik betwijfelen.
Ik stelde de vraag vooral of MV nu een 100 procent stabiel internet aanbiedt. 4G op zichzelf kan dat leveren want ik heb dat eerder al vanuit het buitenland uitgeprobeerd. Alleen twijfel ik over de MV setup.. of dat wel 100 procent is.
(( Ja , ik weet dat ze nu op Proximus netwerk zitten etc etc ))
Binnenkort ga ik wat van thuis uit werken (en van onderweg) en mijn saldo bij MV is stevig gestegen.. Ik moet er 'iets' mee doen. Kortom : ik ga een 100 procent stabiele verbinding nodig hebben.
Ik zou om te thuiswerken een oudere gsm als hotspot gebruiken. Dat het een oudere is, is al een nadeel.
Plan B is om mijn moderne Samsung te proberen. Plan C is een dongel of gateway met een kaartje van MV erin.
Plan D is dat hele MV idee te laten varen en het anders op te lossen
Lees veel problemen met hun cashback plugins.
https://www.cashbackxl.be/nl veel beter en hogere returns.
Tja. Hun -brol- netwerkbeheerder Transatel ondersteunt geen VoLTE/VoWIFI. Anders zou je PERFECTE ontvangst hebben binnenshuis (zelfs in bunker met wifi) en HD calls.
Dat zegt MV natuurlijk niet in hun marketing.
Ik dacht dat jij de kenner was?
"Bovendien kan je via VoLTE tegelijk surfen en bellen via 4G, aan deze snelheden. Handig bijvoorbeeld als je met je oortjes in aan het bellen bent en tegelijk op mobiel internet de programmatie van de bioscoop wil checken. Of wil bellen in de wagen, zonder de verbinding met navigatieapps zoals Waze te verliezen."
https://www.proximus.be/nl/id_b_cr_volt ... volte.html
Met Base gaat dat lukken, met MV NIET.
OVH zei me ooit dat VOIP je best niet doet via 4G, maar veel beter met DSL verbinding, omwille van latency.
Met Edpnet regelmatig thuiswerk. En -hout vasthouden- nog een enkele keer niet kunnen thuiswerken hierdoor.
"Wel, om te beginnen start je oproep dus sneller. Maar da’s niet het enige. De geluidskwaliteit is ook veel beter. Als je een toestel hebt met VoLTE, bel je als het ware in ‘high definition’. Net alsof je naast de persoon staat waarmee je babbelt."
Nee, zeker niet onmisbaar hoor Haelewyn, nu de huizen zo goed geïsoleerd zijn dat je binnenshuis quasi geen ontvangst hebt.
Betrouwbaarheid met GSM als hotspot? die batterij gaat serieus afzien. Je moet dan nog goede dekking hebben binnenshuis.
mss. iets kopen die ervoor gemaakt is?
https://www.amazon.nl/TP-Link-Mifi-rout ... 2542&psc=1
Of smartphone laten tetheren met een Fritzbox router. Zorgt hij voor de goede dekking.
https://avm.de/service/wissensdatenbank ... Tethering/
https://ekiwi-blog.de/5438/mobiles-inte ... tethering/
Soit, als je voor 25 € DSL hebt, zou ik liever goedkoop gsmabbo hebben en DSL aansluiten. Dan alles via -minder betrouwbaar- 4G.
Kenner : mag jij zijn. Dat had ik al gezegd he. Anders komen er hier mensen arbiteren (en de kenner van het forum verkiezen) die zelf het verschil niet kennen tussen een batterij en een antenne.
Dan geef ik de titel liever nog zelf aan jou (niet aan mij maar aan wie wel ?)... Dan is er nog iemand blij mee
Ik heb al van de andere kant van de wereld met 4G getelefoneerd via Skype. Dat is nooit stabiel genoeg om lang goed te gaan en je bereikt nooit de perfectie qua verbinding. Skype is daar zeker vaak de zwakste schakel.
Theoretisch is inloggen op een Proximus hotspot goed genoeg (verbinding) maar in de praktijk toch niet. Heel belabberd zelfs.
Dus ja, je weet het nooit tot je het probeert of tot iemand anders zijn ervaringen deelt.
Mijn ervaring met thuiswerken is niet zo groot.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 5 juni 2022, 22:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik zie voor dat HD bellen wel praktische toepassingen zoals bv een weerman die zijn dagelijkse praatje op afstand doorbelt, een interview op het radionieuws, etc.
Ik heb nu ook voLTE ... Nog niet gebruikt. Wel al HD bellen.
Ik ben niet veeleisend. Voor mij is een doorsnee gesprek via 2G voldoende.
Snelheidswinst : als ik me niet vergis enkel wanneer beide gesprekspartners bellen met voLTE.
We mogen de toekomst niet tegenhouden in gedachten. Gezien de hoge capaciteit van 5G en stabiliteit mogen we verwachten dat bellen over 5G minder onderhevig zal zijn aan het pukkelpop probleem. Of bij grote volksbijeenkomsten, type Belgische kust in topseizoen zie ik er ook voordelen in.
VoLTE is een goede start daarin. Of voWIFI....
Ik heb nu ook voLTE ... Nog niet gebruikt. Wel al HD bellen.
Ik ben niet veeleisend. Voor mij is een doorsnee gesprek via 2G voldoende.
Snelheidswinst : als ik me niet vergis enkel wanneer beide gesprekspartners bellen met voLTE.
We mogen de toekomst niet tegenhouden in gedachten. Gezien de hoge capaciteit van 5G en stabiliteit mogen we verwachten dat bellen over 5G minder onderhevig zal zijn aan het pukkelpop probleem. Of bij grote volksbijeenkomsten, type Belgische kust in topseizoen zie ik er ook voordelen in.
VoLTE is een goede start daarin. Of voWIFI....
Vandaag overstap van MV naar Youfone gedaan. Het zat er aan te komen.. een jaar gewacht maar ze zijn gewoon niet meer de scherpste op de markt. Dat zal toch gevolgen hebben voor hun markt aandeel vrees ik.