De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
De nagel op de kop. Ik had collega's die aan het lachen waren met analisten. Ik heb daar helemaal niet voor gestudeerd en ik heb mijn geld zelfs verdubbeld, daar moet je niet voor gestudeerd hebben. Zelfs mijn buurman liet in alle haast een groot buitenzwembad bouwen, het geld stroomt binnen en ik heb zelfs niet gestudeerd hoor ik hem zeggen. Je hoeft niet slim te zijn om geld te verdienen. Wanneer ik dan nu hun gezichten bekijk en vooral dat van de man met het zwembad.
In elke Wereldwijd verspreidde ETF zit wel een groot deel(20%) technologie.
Misschien niet 100 % passend in dit topic, maar toch mijn volgende vraag.
Zijn er nog forummers die net zoals ik voor elk individueel aandeel bijhouden wat het hen gekost heeft, rekening houdend met aankopen, verkopen en netto dividenden ?
Zo kosten mijn aandelen VGP mij momenteel nog 77 euro per stuk, mijn aandelen SOFINA heb ik al terugverdiend doordat ik er een gedeelte van verkocht heb (de rest heeft SOFINA dus voor mij terugverdiend door de dividenden en de winst die ik genomen heb op de stuks die ik verkocht heb), COLRUYT kost mij nog 48 euro per aandeel, GIMV nog 46 euro, ASML 748 euro, ...
Heeft deze manier van benaderen eigenlijk een naam ?
Alvast bedankt voor jullie feedback.
Zijn er nog forummers die net zoals ik voor elk individueel aandeel bijhouden wat het hen gekost heeft, rekening houdend met aankopen, verkopen en netto dividenden ?
Zo kosten mijn aandelen VGP mij momenteel nog 77 euro per stuk, mijn aandelen SOFINA heb ik al terugverdiend doordat ik er een gedeelte van verkocht heb (de rest heeft SOFINA dus voor mij terugverdiend door de dividenden en de winst die ik genomen heb op de stuks die ik verkocht heb), COLRUYT kost mij nog 48 euro per aandeel, GIMV nog 46 euro, ASML 748 euro, ...
Heeft deze manier van benaderen eigenlijk een naam ?
Alvast bedankt voor jullie feedback.
Ja, dat heeft een naam, wat je berekent is de break-even prijs, vaak afgekort als BEP.