Holdings
TIP
Re: Holdings
Ah u hoeft het maar te vragen. Ik heb al een aantal jaren een lijstje met Lifco, Addtech, Vitec, Addlife, Lagercranz etc. etc. er zijn er tientallen, waarvan alleen al een groot deel in Zweden.ignition schreef: ↑4 juni 2022, 12:23Wel raar. Lifco, de beste performer volgens dit artikel, is in deze thread nog nooit vernoemd. Indutrade, de tweede beste, is pas begin vorig jaar de eerste keer vernoemd. Creades, ook top 5, nog nooit vernoemd.dreamy schreef: ↑3 juni 2022, 20:40 Er is net een overzicht van familiale holdings gepubliceerd door De Tijd. De top wordt gedomineerd door Zweden, terwijl met name de Franse holdings eerder onderaan te vinden zijn.
Hier een quote voor het leger fans en promotoren van de ETFs/trackers:
Maar vooral op lange termijn blinken de familieholdings uit. Met een gemiddeld rendement van 17 procent per jaar het voorbije decennium, inclusief de geherinvesteerde dividenden, scoren ze een pak beter dan de EuroStoxx50 (+10%) of de MSCI World (+12%). Het toont de voordelen aan: met een familiale holding belegt u meteen gediversifieerd, terwijl de families hun eigen vermogen op het spel zetten, waardoor ze doorgaans gedisciplineerd en minder risicovol investeren.
Het is natuurlijk makkelijk om te zien wat er de vorige 10 jaar het beste heeft gepresteerd. Benieuwd hoe dit lijstje het de volgende 10 jaar gaat doen.
Kijk vooral naar de materialen van REQ Capital en ODIN funds, twee Noorse partijen die hier heel mooie research over hebben.
https://ibindex.se/ibi/#/index deze link heb ik al eens eerder gedeeld, hier staan alle Zweedse familieholdings met actuele waarderingen. Site is wel in het Zweeds, maar Google Translate werkt prima.
Dit is niet zomaar een insider, dit is de man die namens Sofina in de RvC van Byju's zit. Dus qua signaal zit het wel goed inderdaad Ik blijf gestaag bijkopen.
Ja inderdaad, hij is head of Asia. Hij zal wel beter weten dan wie dan ook wat de deelnemingen daar waard zijn denk ik dan. Eigenlijk hebben wij daar als we eerlijk zijn weinig zicht op. We kunnen maar voortgaan op wat we erover lezen in de pers.
En volgens die pers was het eerst allemaal hosanna, er werd gesproken van goudklompen. Toen liep men te hard van stapel. Nu slaat het juist over naar veel te pessimistische berichtgeving, maar dat biedt juist instapkansen/bijkoopkansen
Bedankt Michael, deze link is ook al gedeeld hier op het forum : https://substansrabatt.se/substansrabatt/michael25 schreef: ↑7 juni 2022, 13:22 Kijk vooral naar de materialen van REQ Capital en ODIN funds, twee Noorse partijen die hier heel mooie research over hebben.
https://ibindex.se/ibi/#/index deze link heb ik al eens eerder gedeeld, hier staan alle Zweedse familieholdings met actuele waarderingen. Site is wel in het Zweeds, maar Google Translate werkt prima.
Het valt me op dat de NAV nogal kan verschillen tussen de twee sites.
Voor Investor liggen ze (logisch) dicht bij elkaar, maar b.v. voor Kinnevik is er een duidelijk verschil :
ibindex : 226,97 (dwz 12,90% discount)
substansrabatt : 243.50 (dwz 18,93% discount)
De holdings die met de grootste premie noteren zijn Creades en Latour.
Klik bij IB Index maar eens op "reported NAV" en niet "calculated NAV". Reported is volgens laatste rapportagedatum, calculated is met inachtneming van de actuele koersen voor de beursgenoteerde bedrijven.dreamy schreef: ↑7 juni 2022, 17:04Bedankt Michael, deze link is ook al gedeeld hier op het forum : https://substansrabatt.se/substansrabatt/michael25 schreef: ↑7 juni 2022, 13:22 Kijk vooral naar de materialen van REQ Capital en ODIN funds, twee Noorse partijen die hier heel mooie research over hebben.
Het valt me op dat de NAV nogal kan verschillen tussen de twee sites.
Voor Investor liggen ze (logisch) dicht bij elkaar, maar b.v. voor Kinnevik is er een duidelijk verschil :
ibindex : 226,97 (dwz 12,90% discount)
substansrabatt : 243.50 (dwz 18,93% discount)
De holdings die met de grootste premie noteren zijn Creades en Latour.
Spijtig dat de familieholdings Indutrade en Lifco niet in de interessante lijst staan.
-
- Verbannen Gebruiker
Heb je dat in het verleden niet al een keer of 20 gezegd? Dat je weg bent en nooit meer terugkomt?
Telkens wanneer men je een vraag stelde waarop je niet kon antwoorden? Is nochtans niet erg. Iedereen kent de grenzen van zijn eigen kennis. Enkel wie vindt dat hij alwetend is, wordt daardoor in verlegenheid gebracht. Maar zo ben je niet, toch?
Kinnevik in de lappenmand vandaag. Kooporder staat klaar.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Hier ook Met kleine beetjes accumuleren
Rustige belegger: voornamelijk wijd gespreide fondsen, holdings en ETF's, buy & hold.
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be
Daar gaat de support (bodem) van Sofina van de voorbije 2-3 weken. Godmiljaar ik heb er nog een paar bijgekocht aan 216 Michael en ik ga ze gewoon bijhouden. Cut your losses is iets voor individuele aandelen. Ik heb tijd. En transactiekosten is toch ook elke keer een pak geld.
Het idee van een support of bodem is een fantasie. Je moet ophouden met investeren op basis van cognitieve shortcuts.
Wat een zielig natrappen is dit weer. En alweer vol leugens. Ik zie dat je dit keer ook weer geen poging gaat doen om je als een fatsoenlijk forumlid te gedragen. Het is voorbij met de rust. Dat wordt weer scrollen tussen alle rommel door.VLblokpate schreef: ↑9 juni 2022, 14:34Heb je dat in het verleden niet al een keer of 20 gezegd? Dat je weg bent en nooit meer terugkomt?
Telkens wanneer men je een vraag stelde waarop je niet kon antwoorden? Is nochtans niet erg. Iedereen kent de grenzen van zijn eigen kennis. Enkel wie vindt dat hij alwetend is, wordt daardoor in verlegenheid gebracht. Maar zo ben je niet, toch?
Kooporder afgegaan. Mooie holding erbij voor de volgende 25 jaar.