Tussenkomst Aankoopbescherming (visa gold)
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Tussenkomst Aankoopbescherming (visa gold)
Iemand een idee of ik het volgende zou kunnen aangeven :
Tuintafel + 6 stoelen besteld bij Exterioo
Bij levering tuintafel + 4 verkeerde stoelen geleverd.
Contact leidde tot heden tot niks, een paar keer een mail beantwoord maar daarna stilte, telefoneren lukt niet want nadat je binnen geraakt krijg je telkens de boodschap dat er "problemen" zijn met hun telefoon, enzovoorts ... Intussen zijn we twee maanden later.
Aankoop betaald met visa gold (van Keytrade), als ik de verzekering bekijk die daaraan gekoppeld is is het me niet echt duidelijk.
Tuintafel + 6 stoelen besteld bij Exterioo
Bij levering tuintafel + 4 verkeerde stoelen geleverd.
Contact leidde tot heden tot niks, een paar keer een mail beantwoord maar daarna stilte, telefoneren lukt niet want nadat je binnen geraakt krijg je telkens de boodschap dat er "problemen" zijn met hun telefoon, enzovoorts ... Intussen zijn we twee maanden later.
Aankoop betaald met visa gold (van Keytrade), als ik de verzekering bekijk die daaraan gekoppeld is is het me niet echt duidelijk.
Re: Tussenkomst Aankoopbescherming (visa gold)
De kaarten van Keytrade hebben verschillende verzekeringen gericht op online aankopen.
Deze van Aankoop Verzekering heeft de dekking van "schade" bij levering of gestolen bij levering wat dus niet van toepassing is hier.
Deze van Safe Online lijkt me wel deze te zijn die je moet hebben.
Heb je binnen de 2 weken na levering aangegeven dat de goederen niet deze zijn die je had verwacht? Dan zou ik overgaan tot hen verplichten om de goederen terug te nemen. Je hebt immers binnen die termijn aangegeven dat het fout was en de schuld hier op de winkel schuiven dat ze je aan het lijntje houden.
Je kan dan finaal overgaan tot het gewoon opsturen van de goederen naar de AXA verzekering en dan komt die verzekering van Keytrade in actie, namelijk dat laatste stukje:
Heb je langer dan 2 weken gewacht (dus buiten de bedenktijd) om hen in te lichten over een foute levering, dan wordt de situatie een pak complexer vrees ik.
Succes
Deze van Aankoop Verzekering heeft de dekking van "schade" bij levering of gestolen bij levering wat dus niet van toepassing is hier.
Deze van Safe Online lijkt me wel deze te zijn die je moet hebben.
Maar dit lijkt een uitbreiding te zijn op de Europese wetgeving van 2 weken bedenktijd. Je zegt echter wel dat je al 2 maand in discussie zit met de webwinkel en dat is wel vervelend. Eerlijk, dit is het probleem laten aanmodderen en je moet sneller staan op je recht en dat je gebruik wil maken van de wet op de 2 weken bedenktijd.In geval van niet-conforme levering van de verzekerde aankoop of indien de verzekerde aankoop niet geleverd werd
- Indien de verkoper de retour van het artikel aanvaardt en een vervangingsartikel opstuurt of de verzekerde vergoedt, dekt je verzekering de kosten voor het terugsturen van het artikel aan de verkoper, indien deze de kosten niet ten laste neemt;
- Indien de verkoper de retour van het artikel aanvaardt, maar geen vervangingsartikel opstuurt en de verzekerde niet binnen de 90 dagen volgend op de retour van het niet-conforme artikel terugbetaalt, dekt de verzekering de kosten voor het terugsturen van het artikel aan de verkoper en/of de terugbetaling van de waarde van de aankoop van het verzekerde goed;
- Indien de verkoper de retour van het artikel niet aanvaardt, dekt de verzekering de kosten voor het terugsturen van het verzekerde goed naar AXA Assistance, Louizalaan 166/1, 1050 Brussel en betaalt de aankoopprijs van het gewaarborgde goed terug.
Heb je binnen de 2 weken na levering aangegeven dat de goederen niet deze zijn die je had verwacht? Dan zou ik overgaan tot hen verplichten om de goederen terug te nemen. Je hebt immers binnen die termijn aangegeven dat het fout was en de schuld hier op de winkel schuiven dat ze je aan het lijntje houden.
Je kan dan finaal overgaan tot het gewoon opsturen van de goederen naar de AXA verzekering en dan komt die verzekering van Keytrade in actie, namelijk dat laatste stukje:
Ik zou wel eerst contact opnemen met AXA voor je spullen naar hen begint te sturen Contact details staan in die PDF: https://www.keytradebank.be/files/docum ... old_nl.pdfIndien de verkoper de retour van het artikel niet aanvaardt, dekt de verzekering de kosten voor het terugsturen van het verzekerde goed naar AXA Assistance, Louizalaan 166/1, 1050 Brussel en betaalt de aankoopprijs van het gewaarborgde goed terug.
Heb je langer dan 2 weken gewacht (dus buiten de bedenktijd) om hen in te lichten over een foute levering, dan wordt de situatie een pak complexer vrees ik.
Succes
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Aangetekend Axa op de hoogte brengen.Gebruikersnaam2 schreef: ↑4 juni 2022, 12:05 Iemand een idee of ik het volgende zou kunnen aangeven :
Al een ingebrekestelling verstuurd naar exterio ?
Zou dat maar al snel doen.(als al niet te laat)
Betaling protesteren bij Mastercard als op uitgaven staat.
Een rechtsbijstand consumenten polis inschakelen de volgende stap of op de hoogte brengen.
Veel succes met de Hollanders.
Voorbeeld brief is mits betaling te vinden op
https://www.wonder.legal/be-nl/
Estate Guru believer.
Op vraag van topicstarter wordt dit topic gesloten, gezien een oplossing er normalieter aan zal komen.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!