Befimmo
TIP
Re: Befimmo
Wim Lewi van KBC raadt blijkbaar aan het bod te aanvaarden :
"Op basis van een aantal waarderingsratio's vinden we dat beleggers het bod zouden moeten aanvaarden, aangezien het bod voorwaardelijk is en pas geldt bij 50 procent plus 1 aandeel", aldus Lewi.
"Op basis van een aantal waarderingsratio's vinden we dat beleggers het bod zouden moeten aanvaarden, aangezien het bod voorwaardelijk is en pas geldt bij 50 procent plus 1 aandeel", aldus Lewi.
Een dikke maand geleden is plots en tegen de verwachtingen in, mijn limietorder (boven het bod) afgegaan. Hierdoor is alles verkocht. Maar mocht ik ze nog hebben, dan zou ik akkoord gaan met dit bod.
Op al die jaren heb ik er weinig plezier aan beleefd, er zijn betere opportuniteiten.
Op al die jaren heb ik er weinig plezier aan beleefd, er zijn betere opportuniteiten.
Ik heb net een brief van Befimmo ontvangen die mijn voornemen sterkt om niét op het bod van Brookfield in te gaan.
1) Er wordt gefocused op de premie tov de laatse beurskoers, zonder een woord over de forse korting op de NAV;
2) Er wordt hoog opgegeven van :
i) potentieel op waardecreatie,
ii) versterking van de mogelijkheden van Befimmo,
iii) Befimmo klaarmaken voor toekomstige groei.
Met name die laatste drie punten lijken het interessant te maken om aan boord te blijven. Als Brookfield er inderdaad in slaagt om waarde te creëren, dan zal de NAV toenemen. Met een beetje geluk zal dan ook de korting tov de koers van de aandelen verminderen.
1) Er wordt gefocused op de premie tov de laatse beurskoers, zonder een woord over de forse korting op de NAV;
2) Er wordt hoog opgegeven van :
i) potentieel op waardecreatie,
ii) versterking van de mogelijkheden van Befimmo,
iii) Befimmo klaarmaken voor toekomstige groei.
Met name die laatste drie punten lijken het interessant te maken om aan boord te blijven. Als Brookfield er inderdaad in slaagt om waarde te creëren, dan zal de NAV toenemen. Met een beetje geluk zal dan ook de korting tov de koers van de aandelen verminderen.
-
- Newbie
- Contacteer:
Ik probeer via Keytrade op computer de instructies te volgend die ze in hun email beschrijven. Ik zie bij mijn berichten echter geen bericht met als titel "BEFIMMO (Brussel): Openbaar aankoopbod". Heeft iemand dit ook voor, en al een work-around gevonden?
Voorlopig ben ik van plan een mailtje te sturen, en alvast de papieren versie te tekenen en als bijlage mee op te sturen.
Voorlopig ben ik van plan een mailtje te sturen, en alvast de papieren versie te tekenen en als bijlage mee op te sturen.
-
- Newbie
- Contacteer:
Om 10h maandagmorgend al een positief antwoord van Keytrade op mijn email.
Het bod is aanvaard (bijna 80% verworven en met eigen participatie vooraf tot bijna 85%). Tegelijk is het bod ook vrijwillig heropend aan dezelfde voorwaarden. Vandaag gaat de koers hoger dan het bod. Wie betaalt dan meer?
https://vastgoedcertificaten.blogspot.c ... elijk.html
(met link naar PR en PDF)
https://vastgoedcertificaten.blogspot.c ... elijk.html
(met link naar PR en PDF)
Op 29 aug is het bod op Befimmo heropend aan dezelfde voorwaarden. De tweede fase loopt tot 16 september.
De free float was op vrijdag 26 aug nog circa 15%.
De free float was op vrijdag 26 aug nog circa 15%.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ze hebben (zoals Sioen) ook een brief gestuurd, om slapende aandeelhouders wakker te maken ?
Ik vraag me af wat het vervolg zal zijn....
Voorlopig nog bijgehouden, maar twijfel toch om te verkopen op de beurs aan 47,40 en de cash direct te herbeleggen.
De laatste heropening van het bod loopt nu tot 3 januari en is een 'uitrookbod' of 'squeeze-out'. Alexandrite Bidco heeft nu bijna 92% van de aandelen verworven. Samen met de treasury shares van Befimmo loopt de controle op tot meer dan 96%.
De voorwaarden zijn niet veranderd (geen 'indexaanpassing'). Befimmo wordt na 3 januari van de beurs gehaald.
De voorwaarden zijn niet veranderd (geen 'indexaanpassing'). Befimmo wordt na 3 januari van de beurs gehaald.