P2P Lending
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: P2P Lending
Nieuwe promotie bij Mozzeno. Wie voor 14 juni geld toevoegt en investeert geniet van 3 maanden lang dubbele interesten.
Na in vrij veel vastgoeddossiers belegd te hebben (voornamelijk A label), ben ik nu toch wel op m'n hoede voor vastgoed met B of C label. Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat de gestegen bouwkosten de projectontwikkelaars pijn gaan doen.EarthNvstr1 schreef: ↑4 mei 2022, 20:48
Update ter info ...
Eind maart heb ik het plan voor verzekerde dossiers (A/A+) onhold gezet tot eind april. Het plan voor niet-verzekerde dossiers is blijven doorlopen.
Ondertussen is het plan voor verzekerde dossiers dus terug actief en ziet mijn Premium plan er nu als volgt uit:
10 verzekerde dossiers, 5/10 geïnvesteerd, schatting volledig geïnvesteerd juli 2022 (een maand later dus, logischerwijs)
50 niet-verzekerde dossiers, 9/50 geïnvesteerd, schatting volledig geïnvesteerd nog steeds maart 2023
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Daar komt het zowat op neer inderdaad.
Persoonlijk ga ik voor een paar 10-tallen EUR die moeite niet doen.
Daarnaast proberen ze ook nog gedaan te krijgen dat ze gewoon een vast percentage in Letland afhouden, zonder die papiermolen.
maar het is dus niet dat je die 10% van Letland ergens kan aftrekken van die 30% in België.
men spreekt van dubbelbelastingsverdrag, maar uiteindelijk betaal je nog steeds dubbel . Ik dacht oorspronkelijk dat zo'n dubbelbelastingsverdrag betekende dat je de belasting die je reeds in eerste land betaalde, kon aftrekken van belastingen in 2de (beetje naïef misschien :-) )
Voor die tientallen euro ga ik wel nog moeite doen. Net zoals ik die paar euro's RV van dividend ook terug vraag.
Bij het 1 is het dus 37% belasting (als je de moeite doet), bij ander is het 44% belasting (eerst 20%, erna 30% van de overgebleven 80%).
Mintos en plannen... ook gelezen wat de plannen zijn, maar verwacht er maar iets van binnen jaar of 2-3 :-)
men spreekt van dubbelbelastingsverdrag, maar uiteindelijk betaal je nog steeds dubbel . Ik dacht oorspronkelijk dat zo'n dubbelbelastingsverdrag betekende dat je de belasting die je reeds in eerste land betaalde, kon aftrekken van belastingen in 2de (beetje naïef misschien :-) )
Voor die tientallen euro ga ik wel nog moeite doen. Net zoals ik die paar euro's RV van dividend ook terug vraag.
Bij het 1 is het dus 37% belasting (als je de moeite doet), bij ander is het 44% belasting (eerst 20%, erna 30% van de overgebleven 80%).
Mintos en plannen... ook gelezen wat de plannen zijn, maar verwacht er maar iets van binnen jaar of 2-3 :-)
Hoe zie je bij mozzeno als het over een win/win lening gaat die gegarandeerd is door de overheid?
Zijn de RV op deze notes terug te vorderen (vrijstelling tot een bepaald bedrag) via de belastingsaangifte? Of is dit een 30% taks zonder vrijstellingen?
Zijn de RV op deze notes terug te vorderen (vrijstelling tot een bepaald bedrag) via de belastingsaangifte? Of is dit een 30% taks zonder vrijstellingen?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ondertussen alles uitgedokterd voor de "notes" in mintos.
Je moet een woonplaatsattest aanvragen. Dat gaat heel simpel via My minfin. Aanvragen en 2 min later vind je hem al in je mailbox (de e)box van de overheid). Deze laad je op op site mintos en alles is in orde.
Er wordt dan 10% bronbelasting afgehouden voor Letland en op wat je krijgt, nog eens 30 voor België. Zo verdwijnt 37 % van je winst. Maar die is nog voldoende hoog om de inflatie te dekken.
Je moet een woonplaatsattest aanvragen. Dat gaat heel simpel via My minfin. Aanvragen en 2 min later vind je hem al in je mailbox (de e)box van de overheid). Deze laad je op op site mintos en alles is in orde.
Er wordt dan 10% bronbelasting afgehouden voor Letland en op wat je krijgt, nog eens 30 voor België. Zo verdwijnt 37 % van je winst. Maar die is nog voldoende hoog om de inflatie te dekken.
Wat bedoel je?
Je kan toch manueel investeren?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Je moet dat geld wel overschrijven naar Mozzeno voordat je het kan investeren hé
Serieus:
Ik kijk altijd eerst wat er beschikbaar is aan notes (voor mijn parameters) om te bepalen hoeveel ik vervolgens ga overschrijven.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
je vind dat hier:
https://www.mintos.com/en/login?utm_sou ... cuments%2F
of hier:
https://www.mintos.com/en/investor/upload-documents/
Je kan het ook vinden op deze pagina van Mintos, onder I-19
https://www.mintos.com/blog/mintos-inve ... out-notes/
(ik moet toegeven, een mooie duidelijke link als je ingelogd bent met mooie verwijzing zou zeker toegevoegd mogen worden op de pagina van mintos, nu was het wat zoeken in hun mails en communicatie)
https://www.mintos.com/en/login?utm_sou ... cuments%2F
of hier:
https://www.mintos.com/en/investor/upload-documents/
Je kan het ook vinden op deze pagina van Mintos, onder I-19
https://www.mintos.com/blog/mintos-inve ... out-notes/
(ik moet toegeven, een mooie duidelijke link als je ingelogd bent met mooie verwijzing zou zeker toegevoegd mogen worden op de pagina van mintos, nu was het wat zoeken in hun mails en communicatie)
Haha, ja maar doet nu al een dikke week over een bedrag van 1500 euro en heb mijn parameters al iets ruimer ingesteldEarthNvstr1 schreef: ↑8 juni 2022, 20:33Je moet dat geld wel overschrijven naar Mozzeno voordat je het kan investeren hé
Serieus:
Ik kijk altijd eerst wat er beschikbaar is aan notes (voor mijn parameters) om te bepalen hoeveel ik vervolgens ga overschrijven.
Ik merk ook dat het de laatste tijd moeilijker gaat. Voornamelijk veel huurders of gehuistvest door familie. En als er dan toch eigenaars tussen zitten, blijken dat er veel zelfstandige zijn.Vandaag ook weer eentje. Daar blijf ik ook af.
Ik doe het manueel, maar ga mijn parameters zeker niet minder nauw nemen. Gaat op lange termijn toch ten kosten van rendement. Ik durf nu wel meer geld per lening investeren (als ik er eens eentje interessant vind) dan oorspronkelijk.
Het terugtrekken van RV gaat alleen op dividend die je krijgt van aandelen.
Dus niet op rente van termijnrekening,kasbons,obligaties, P2P,etc.