De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
We kunnen het ook anders zien:
ondanks de huidige inflatie is de mens nog nooit zo 'rijk' geweest als nu. De extreme armoede is in véél gebieden sterk verminderd. Ondanks de geopolitieke crises en conflicten her en der is de wereld nog 'nooit zo veilig' geweest als nu.
Daarom dat ik denk dat, hoewel er mogelijks wel economische woelige tijden (jaren?) te wachten staan, het al bij al best wel zal meevallen. En op langere termijn blijven de beurzen uiteindelijk wel stijgen.
ondanks de huidige inflatie is de mens nog nooit zo 'rijk' geweest als nu. De extreme armoede is in véél gebieden sterk verminderd. Ondanks de geopolitieke crises en conflicten her en der is de wereld nog 'nooit zo veilig' geweest als nu.
Daarom dat ik denk dat, hoewel er mogelijks wel economische woelige tijden (jaren?) te wachten staan, het al bij al best wel zal meevallen. En op langere termijn blijven de beurzen uiteindelijk wel stijgen.
Dit is inderdaad zo het overdreven pessimisme dat via allerlei kanalen wordt gepredikt is zwaar overdreven en wil de mens eigenlijk gewoon in angst houden en onderdrukt latenTarbo schreef: ↑7 juni 2022, 16:48 We kunnen het ook anders zien:
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Over welk "overdreven pessimisme dat via allerlei kanalen wordt gepredikt" heb jij het eigenlijk ?
Om maar niet te vragen hoe je op "en wil de mens eigenlijk gewoon in angst houden en onderdrukt laten" komt.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
-
- Verbannen Gebruiker
OLO 10 jaar boven de 2%.
Meer dan 8 jaar geleden.
Spannende tijden op de beurzen. Onheilsprofeten zeggen dat al jaren ...
Meer dan 8 jaar geleden.
Spannende tijden op de beurzen. Onheilsprofeten zeggen dat al jaren ...
Lees de kranten eens wijsneusEarthNvstr1 schreef: ↑8 juni 2022, 21:50Over welk "overdreven pessimisme dat via allerlei kanalen wordt gepredikt" heb jij het eigenlijk ?
Om maar niet te vragen hoe je op "en wil de mens eigenlijk gewoon in angst houden en onderdrukt laten" komt.
-
- Verbannen Gebruiker
Wie zit achter dit complot? Wie wil de mens in angst houden? En onderdrukken?
En wat willen ze daarmee bereiken?
Zijn het de kabouters? De illuminati? De bokkerijders? De P2? De Orde van de Ridders van het Vliegende Vergiet? De bemanning van de Vliegende Hollander? De Verdoemden van Samoa?
Kranten willen verkopen. Online kranten willen pageviews.
Slecht nieuws genereert meer verkopen/kliks dan goed nieuws.
Waarmee ik niet wil zeggen dat alles peis en vree is. Maar je moet altijd kritisch blijven voor het verdienmodel.
Rustige belegger: voornamelijk wijd gespreide fondsen, holdings en ETF's, buy & hold.
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be
Volledig mee akkoord kranten moeten verkopen en daarmee dat het vol staat met negatief nieuws
Maar wat heeft dit te maken met de mensheid onderdrukt houden, zoals je suggereert?
Rustige belegger: voornamelijk wijd gespreide fondsen, holdings en ETF's, buy & hold.
Kunnen we terug naar de orde van de dag de beurs vandaag want dit leidt tot overdreven discussies
Hahaha !!!
Sam, zijt ge de jongste zoon van Vaganzza ?
Sam, zijt ge de jongste zoon van Vaganzza ?
-
- Verbannen Gebruiker
Het komt niet aan bod in de kranten maar sinds 1970 heeft het er voor de beurzen niet meer zo slecht uitgezien:
- energiecrisis die erger is dan die van jaren 1970
- inflatie die niet meer zo hoog is sinds de jaren 1970
- lange termijn rentevoeten die sinds 1980 onophoudelijk daalden tot begin dit jaar, zijn weer aan het stijgen en staan hoger dan 8 jaar geleden
- oorlog aan de rand van Europa door een 19e eeuws denkende dictator waarvan niemand weet waar en wanneer hij zal stoppen
- wereldwijd logistieke problemen als gevolg van corona
- hongersnood in grote delen van de wereld ten gevolge van bovenstaande problemen
- kredietcrisis in de ontwikkelde landen die eraan komt door bovenstaande problemen
Geen enkele krant schrijft daarover. Ze schrijven over de nieuwe Netflix reeks, het achterwerk van Amerikaanse reality sterren, ruzies tussen celebrities die voor de rechtbank uitgevochten worden.
Het zal een hard ontwaken worden voor de brave huisvaders die in de fase van de ontkenning zitten: joepie, de beurzen zakken !!! Aankoopopportuniteiten !!!!!
Daarna komen nog:
De fase van het ongeloof. Wat !!!!???
De fase van de opstand: iedereen is tegen mij !!!!!!! Ze doen de beurzen zakken. Ze doen een complot tegen mij !!!!!!!
De fase van de depressie.
De fase van het leren leven met de gevolgen. Daaaaag spaarpot. Daaaaag rijkelijk pensioen.
- energiecrisis die erger is dan die van jaren 1970
- inflatie die niet meer zo hoog is sinds de jaren 1970
- lange termijn rentevoeten die sinds 1980 onophoudelijk daalden tot begin dit jaar, zijn weer aan het stijgen en staan hoger dan 8 jaar geleden
- oorlog aan de rand van Europa door een 19e eeuws denkende dictator waarvan niemand weet waar en wanneer hij zal stoppen
- wereldwijd logistieke problemen als gevolg van corona
- hongersnood in grote delen van de wereld ten gevolge van bovenstaande problemen
- kredietcrisis in de ontwikkelde landen die eraan komt door bovenstaande problemen
Geen enkele krant schrijft daarover. Ze schrijven over de nieuwe Netflix reeks, het achterwerk van Amerikaanse reality sterren, ruzies tussen celebrities die voor de rechtbank uitgevochten worden.
Het zal een hard ontwaken worden voor de brave huisvaders die in de fase van de ontkenning zitten: joepie, de beurzen zakken !!! Aankoopopportuniteiten !!!!!
Daarna komen nog:
De fase van het ongeloof. Wat !!!!???
De fase van de opstand: iedereen is tegen mij !!!!!!! Ze doen de beurzen zakken. Ze doen een complot tegen mij !!!!!!!
De fase van de depressie.
De fase van het leren leven met de gevolgen. Daaaaag spaarpot. Daaaaag rijkelijk pensioen.
Laatst gewijzigd door VLblokpate op 9 juni 2022, 18:36, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Verbannen Gebruiker