De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Nobody cares, life goes on.VLblokpate schreef: ↑9 juni 2022, 18:35 Het komt niet aan bod in de kranten maar sinds 1970 heeft het er voor de beurzen niet meer zo slecht uitgezien...
...
Mensen blijven hun geld uitgeven, tegen de verwachtingen in zelfs meer vastgoedtransacties geweest. Terrasjes vol, restaurants volzet, massa's openstaande vacatures, wachttijden tot een jaar voor een nieuwe auto...
Er zijn ergere tijden geweest
De fase van het allemaal weer goed, economische groei en welvaart verloopt niet volgens één strakke lijn, recessie en depressie horen daar bij. Beleggers met ruime horizon zouden daar zelfs dankbaar voor moeten zijn, de hoogste rendement komen doorgaans van periodes vlak na de crisis.VLblokpate schreef: ↑9 juni 2022, 18:35
Daarna komen nog:
De fase van het ongeloof. Wat !!!!???
De fase van de opstand: iedereen is tegen mij !!!!!!! Ze doen de beurzen zakken. Ze doen een complot tegen mij !!!!!!!
De fase van de depressie.
De fase van het leren leven met de gevolgen. Daaaaag spaarpot. Daaaaag rijkelijk pensioen.
VLblokpate is de nummer één doemdenker van Spaargids in navolging van Lerre en applesien.
Appelsien zat er niet zo gek ver naast.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
De beurs morgen : komt er een dip die een paar dagen duurt met herstel vanaf dinsdag ?
Komt er een even grote (nou ja) reactie als in de USA ... alhoewel de rente daar hoger is ?
Of gaan we ineens naar een bodem ? Dat laatste lijkt me onwaarschijnlijk.
Het zal wel de eeuwige afweging worden :
Morgen winst nemen : dat gaat voor mij al te laat zijn.
Bijkopen dan, maar wat.. daar ben ik over uit.
Wanneer zitten we op de bodem ?
Gaan er aandelen zijn die door deze stap net als betrouwbaar op lange termijn gaan worden ingeschat en net gaan stijgen over enkele dagen tov de koers van vandaag ? Die we moeten houden dus..
Gaat de techsector verder zakken en de banken stijgen ?
Komt er een even grote (nou ja) reactie als in de USA ... alhoewel de rente daar hoger is ?
Gaan er aandelen zijn die door deze stap net als betrouwbaar op lange termijn gaan worden ingeschat en net gaan stijgen over enkele dagen tov de koers van vandaag ? Die we moeten houden dus..
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Welke ?
Bankaandelen
Blij dat ik in november vorig jaar de meeste van mijn posities gesloten heb.Piepenolleken schreef: ↑9 juni 2022, 19:46 De beurs morgen : komt er een dip die een paar dagen duurt met herstel vanaf dinsdag ?
Of de dip een paar dagen duurt, een paar maanden of jaren, ooit komt er een herstel tot groot profijt en jolijt van degenen die gedurende de dip gekocht hebben.Piepenolleken schreef: ↑9 juni 2022, 19:46 De beurs morgen : komt er een dip die een paar dagen duurt met herstel vanaf dinsdag ?
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Kbc bv.. mooi netto dividend. Voor het moment het aandeel waarvan ik het meest zeker ben dat ik het lang wil hebben en er een grotere positie van wil opbouwen.
Als Alfen even terug zou willen zakken, die ook. Maar rond de 80 gaan die niet meer komen vrees ik. Ik kan ook mis zijn.
Euronav .. als die hard genoeg zouden zakken.
@Yaris : ik heb liever volgende week dan in 2026.
Beter KBC Ancora ipv KBCPiepenolleken schreef: ↑9 juni 2022, 21:31Kbc bv.. mooi netto dividend. Voor het moment het aandeel waarvan ik het meest zeker ben dat ik het lang wil hebben en er een grotere positie van wil opbouwen.
Als Alfen even terug zou willen zakken, die ook. Maar rond de 80 gaan die niet meer komen vrees ik. Ik kan ook mis zijn.
Euronav .. als die hard genoeg zouden zakken.
@Yaris : ik heb liever volgende week dan in 2026.
Lop heeft altijd nog een antwoord. Sam vindt dat het off-topic gedoe (waar hij nota bene zelf mee begonnen is) maar eens dringend gedaan moet zijn omdat hij geen antwoord heeft.
En nu is laeka er niet eens meer om hem op tijd uit te lachen als het te erg wordt. Paté heeft het ook nooit over eigen beleggingen. Allemaal boekenwijsheid van iemand die de praktijk van de beurs eigenlijk niet eens kent
Hela, wat is er mis met boekenwijsheid? Het verbaast mij juist enorm hoeveel mensen die met beleggen bezig zijn nog nooit de moeite hebben genomen om eens een boek te lezen over beleggen. Je hebt natuurlijk de combinatie nodig, maar praktijkervarig komt vanzelf met de tijd.
Ik ben het op zijn zachtst gezegd niet altijd eens met vlaams blok pattee, maar het feit dat hij minstens af en toe vakliteratuur hanteert siert hem enorm!
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Ik sta er van te kijken wie er zich hier soms geroepen voelt om het hier allemaal eens te komen uitleggen. Soms met bevelzinnen en al : doe dit niet, je moet stoppen met dat te doen ...