De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Dus eigenlijk zeg jij: "Stop met het geven van bevelzinnen".
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Ageas en kbc staan interessant vandaag voor aankoop
Het niveau zakt hier alsmaar harder heb ik de indruk. Kunnen we het hebben over de beurs vandaag? Of valt er niets te zeggen buiten de zoveelste red candle.
De beurs is vandaag alvast beter geluimd dan sommige forumleden. Of zou er toch een verband zijn tussen de twee?
Ik zou eigenlijk willen zeggen: bij rode beurzen zoals vandaag moet je niet panikeren, maar dat klinkt teveel als een bevel.
Ik zou eigenlijk willen zeggen: bij rode beurzen zoals vandaag moet je niet panikeren, maar dat klinkt teveel als een bevel.
Ik ben hier vrij nieuw en ben alles behalve een expert. Tenzij je te hevig geïnvesteerd bent, geen geld meer over hebt, niet echt een gediversifieerde portefeuille hebt, zou ik toch denken dat dit (en wellicht komende dagen, weken) aardige koopmomenten zijn? Eigenlijk zouden we allemaal "blij" moeten zijn of is dat wat te cynisch?
Ja ik sta hier te springen terwijl ik bloed, met de koffie in de hand haha.
Soit, toch wat Brederode bijgekocht, GAK is nu 94 met 354 stuks in port
Soit, toch wat Brederode bijgekocht, GAK is nu 94 met 354 stuks in port
Helemaal niet. Nu, voor mij zijn de prijzen nog niet ECHT goedkoop te noemen. Voldoende om rustig verder te accumuleren, maar ook niet meer dan dat. Wil je echt goeie prijzen dan moeten we nog een 30-tal procenten lager.
Inderdaad akkoord koopjes te doen nu niet te lang wachtenbryanv schreef: ↑10 juni 2022, 10:51 Ik ben hier vrij nieuw en ben alles behalve een expert. Tenzij je te hevig geïnvesteerd bent, geen geld meer over hebt, niet echt een gediversifieerde portefeuille hebt, zou ik toch denken dat dit (en wellicht komende dagen, weken) aardige koopmomenten zijn? Eigenlijk zouden we allemaal "blij" moeten zijn of is dat wat te cynisch?
Dalende beurzen zijn nooit goed voor een belegger, steeds stijgende zijn veel beter (maar dat gaat dan weer niet altijd ^^ )
Ik heb nooit mensen gesnapt die blij zijn dat ze goedkoper kunnen bijkopen(en eigenlijk vooral geld verloren zijn), vermoedelijk zal dit een cognitieve bias zijn die ik niet heb...
Ik heb nooit mensen gesnapt die blij zijn dat ze goedkoper kunnen bijkopen(en eigenlijk vooral geld verloren zijn), vermoedelijk zal dit een cognitieve bias zijn die ik niet heb...
Zo is dat, we moeten dit steeds incalculeren en is blijkbaar inherent aan beleggen maar er zijn meer aangename periodes geweest.
TINA is a bitch
Dan koop je toch gewoon wat extra bij als de beurzen dalen? Natuurlijk willen we steeds dat alles maar één enkele richting uitgaat, dat zou mij nog blijer maken natuurlijk.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Voorbeeld 1 :
Je koopt 100 aandelen aan 100, totaal : 10.000
De beurs zakt tot 50, je doet niks : totaal 5.000
De beurs moet alweer 100% stijgen vooraleer je weer aan je 10.000 bent
Van 10.000 naar 5.000 naar 10.000, winst = 0
Voorbeeld 2 :
De beurs zakt tot 50, je koopt 200 aandelen waardoor je gemiddelde aankoopprijs zakt tot 10000+10000=20000/300=66.67
Als de beurs 33% stijgt dan sta je alweer op een nulsaldo, als de beurs weer verdubbelt dan sta je alweer op 50% winst
Van 10.000 naar 5.000 + extra aankoop van 10.000 naar 30.000, winst = 10.000
Als de beurs verder zakt in dit systeem heb je het natuurlijk aan je "rekker"
De beurs zakt tot 50, je doet niks : totaal 5.000
De beurs moet alweer 100% stijgen vooraleer je weer aan je 10.000 bent
Van 10.000 naar 5.000 naar 10.000, winst = 0
Voorbeeld 2 :
De beurs zakt tot 50, je koopt 200 aandelen waardoor je gemiddelde aankoopprijs zakt tot 10000+10000=20000/300=66.67
Als de beurs 33% stijgt dan sta je alweer op een nulsaldo, als de beurs weer verdubbelt dan sta je alweer op 50% winst
Als de beurs verder zakt in dit systeem heb je het natuurlijk aan je "rekker"
-
- Verbannen Gebruiker
Off topic:
Het woord "moeten" is blijkbaar taboe in bepaalde kringen van het forum. Ik stoor me niet aan dat woke gedoe. Als je de dingen niet zegt zoals ze zijn, komt er alleen maar wollige onzin uit
On topic:
Is 30% niet optimistisch geschat? Statistisch gezien is er al te lang geen 50% meer afgegaan. Deze keer niet als crash, maar geleidelijk afbrokkelen. Beetje omhoog ("er zijn koopjes" !!!!!!), beetje omlaag. Beetje omhoog, beetje omlaag, in een dalende trend.
Er zal weer vuurwerk zijn later vandaag als de inflatie in de US opnieuw niet daalt als verwacht. Hoogtepunt bereikt van inflatie? Tarara.
Eurobeleggers hebben de wind mee natuurlijk. Dalende beurzen? Nog geen 10% wereldwijd, denken ze. Waar spreekt men dan over?
Turkse beleggers zijn nog beter af. Dalende beurzen ?!!!!!????? Wereldwijd is er dag na dag na dag na dag een ATH
Laatst gewijzigd door VLblokpate op 10 juni 2022, 12:13, 2 keer totaal gewijzigd.
In de praktijk gaat het vaak anders:Gebruikersnaam2 schreef: ↑10 juni 2022, 11:47
Voorbeeld 2 :
1) je koopt 100 aandelen aan 100.
2) het aandeel zakt naar 80 en men koopt er 25 bij.
3) het aandeel zakt nog verder naar 60 en men koopt er weer 25 bij.
4) het aandeel blijft lange tijd schommelen tss 55 en 65