De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Dat is mijn huidige strategie. Dus morgen weer wat bijkopen.VLblokpate schreef: ↑12 juni 2022, 11:34 Een andere strategie: elke daling is koopopportuniteit. Tot cash op is.
ik voel de neiging om te wachten tot september en dan de economische/geopolitieke situatie te herbekijken.
Heb wel Kbc Ancora gekocht omwille van dividend, waardoor die nu natuurlijk flink in verlies staat.
Hopelijk recupereert die met stijgende rentes toch nog vrij snel.
Heb wel Kbc Ancora gekocht omwille van dividend, waardoor die nu natuurlijk flink in verlies staat.
2020 heeft geleerd dat het herstel na een correctie snel kan gaan.
Klopt Yaris, maar is er geen wezenlijk verschil tussen wat zich vorig jaar heeft afgespeeld en wat zich nu momenteel voordoet? We zitten nog steeds met een stijgende inflatie. Ik weet dat het sentiment bij de mens snel kan veranderen maar volgens mij zijn we nog steeds niet uit die "zone" waar het ineens zou kunnen omdraaien.
Kan zijn, maar bij iedere crisis hoor je dat het deze keer anders is, dat het nu echt serieus is en dat we nu pas goed in de str*nt zitten.
2020 is dan ook totaal geen referentie. Toch niet als je de beurscijfers van de laatste 50 jaar bekijkt.
De beurs is ook gewoon niet (significant) gedaald dit jaar, het ligt vooral aan jullie definitie van "de beurs"...
Als je IWDA neemt, en je telt daarbij de bedrijven op die er niet inzitten(omdat ze niet aan de criteria beantwoorden van MSCI) , dan is er geen echte daling meer... Aramco bijvoorbeeld staat op +22% YTD, en is (ruim) het grootste bedrijf ter wereld qua marktcap. (dus je kan moeilijk zeggen dat je dit mag verwaarlozen, wat jullie wel doen)
Het enige wat we wel kunnen zeggen: tech is gedaald, en de reden daarvoor kennen we perfect , en de vooruitzichten kunnen we dus ook min of meer inschatten
Als je IWDA neemt, en je telt daarbij de bedrijven op die er niet inzitten(omdat ze niet aan de criteria beantwoorden van MSCI) , dan is er geen echte daling meer... Aramco bijvoorbeeld staat op +22% YTD, en is (ruim) het grootste bedrijf ter wereld qua marktcap. (dus je kan moeilijk zeggen dat je dit mag verwaarlozen, wat jullie wel doen)
Het enige wat we wel kunnen zeggen: tech is gedaald, en de reden daarvoor kennen we perfect , en de vooruitzichten kunnen we dus ook min of meer inschatten
-
- Verbannen Gebruiker
Goed, dan nemen we die van 2008. Kijk eens wat een herstel.
Je mag niet klagen. Die ging dinsdag ex dividend en donderdag kreeg je 6,49€ bruto.nickname schreef: ↑12 juni 2022, 12:58 ik voel de neiging om te wachten tot september en dan de economische/geopolitieke situatie te herbekijken.
-
- Verbannen Gebruiker
Maar dat was wel in de QE periode waarbij de beurskoersen gestimuleerd werden. Bij QT is de omgekeerde beweging het geval. De beurskoersen zullen eerder dalen door DCF met hogere intrestvoet en meer belangstelling voor de schuldgraad van de onderneming. De PV bij 2,15% is een stuk lager dan die bij 0,11%. Waardoor de beurskoers daalt.
Kijk maar naar de daling eind oktober 2014-dec 2014 toen de FED met QE stopte, eind 2015 eerste rente verhoging en 2017 toen ze met QT begon. Ze zijn daar onder druk snel mee gestopt. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Quantitative_easing
En https://www.afr.com/wealth/qe-was-great ... 407-gvfvry
De obligaties worden nu wel interessant. De prijs van de bestaande zal ook dalen.
Laatst gewijzigd door Tycoon op 12 juni 2022, 13:58, 2 keer totaal gewijzigd.
ik hoor toch veel "kenners" spreken over een berenmarktrally en een verder neergaande beurs id herfst.
Tijdens de coronacrash heb ik hier ergens ook iets gepost over een herstel gevolgd door het besef dat de crisis toch groter blijkt te zijn, en vervolgens de echte berenmarkt begint. Een deel vd huidige miserie is nog steeds te wijten aan corona lockdowns en/ of heropstartende economie....
Heb deze macro economische situatie nog nooit meegemaakt dus ik kijk voorlopig de kat wat uit de boom. Zomerperiodes zijn zowiezo meestal niet de beste periodes, langs de andere kant kan de dunnere handel ook wel voor een snel herstel zorgen natuurlijk.
Tijdens de coronacrash heb ik hier ergens ook iets gepost over een herstel gevolgd door het besef dat de crisis toch groter blijkt te zijn, en vervolgens de echte berenmarkt begint. Een deel vd huidige miserie is nog steeds te wijten aan corona lockdowns en/ of heropstartende economie....
Heb deze macro economische situatie nog nooit meegemaakt dus ik kijk voorlopig de kat wat uit de boom. Zomerperiodes zijn zowiezo meestal niet de beste periodes, langs de andere kant kan de dunnere handel ook wel voor een snel herstel zorgen natuurlijk.
Laatst gewijzigd door nickname op 12 juni 2022, 14:10, 1 keer totaal gewijzigd.
ja, maar dat kwam door ingrijpen van overheden id economie alsook centraal bank beleid dat nu toch tegenovergestelde richting uitgaat door rentes te verhogen om inflatie te bestrijden en om bij de volgende echte economische crisis de rente terug te kunnen verlagen.
Laatst gewijzigd door nickname op 12 juni 2022, 13:59, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Wie zegt dat eens de inflatie getemd is door een recessie uit te lokken de rentes niet terug naar beneden gaan/QT terug QE wordt om de economie terug te stimuleren?