De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
klopt, heb dat juist aan mn commentaar toegevoegd.
(kHad uw antwoord nog niet gezien)
Maar kan nog wel een tijd duren eer het zover is, en zolang kunnen de beurzen nog verder dalen. (half jaar??)
(kHad uw antwoord nog niet gezien)
Maar kan nog wel een tijd duren eer het zover is, en zolang kunnen de beurzen nog verder dalen. (half jaar??)
Ik koop bij na grote dalingen maar wil niet in één keer al mijn kruit verschieten dus doe het met kleine beetjes.VLblokpate schreef: ↑12 juni 2022, 13:29 Wat is dan jouw logica om cash te hebben. Je koopt de hele tijd bij, dus heb je veel cash. "Time in the market is more important than timing the market" is toch jouw devies?
Denk maar aan minimum twee jaar. Centraal banken zijn nog maar pas begonnen met rente verhoging en QT heeft nog geen effect op de inflatie, de ECB is zelfs nog niet gestart. We gaan al blij mogen zijn dat de inflatie eind dit jaar stabiliseert en pas in 2023 wat zal afnemen. Inflatie is niet gedreven door te veel QE maar door schaarste, de impact van QT daarop moet nog afgewacht worden. Zolang de inflatie niet richting 2% zakt, gaan centraal banken met QT geld uit de markt blijven halen. Iedereen hoopt voorlopig nog op een zachte landing, waarbij de inflatie weer zakt zonder zware gevolgen voor de economie, een ander scenario zit nog lang niet in de beurskoersen.
inderdaad
vandaar dat ik een paar dingen heb verkocht (Sofina en een fonds met verlies) om cash te hebben. Het is ook de bedoeling om ancora terug buiten te zwieren bij breakeven of lichte winst, om nog meer cash vrij te maken.
vandaar dat ik een paar dingen heb verkocht (Sofina en een fonds met verlies) om cash te hebben. Het is ook de bedoeling om ancora terug buiten te zwieren bij breakeven of lichte winst, om nog meer cash vrij te maken.
-
- Full Member
- Contacteer:
Hebt u dan ook Sofina met verlies verkocht? Gewoon uit interesse.. heb momenteel nog meer winnaars dan verliezers in port, maar ik hou alles bij, ik koop ook enkel voor de hele lange termijn (20-25jaar). Naast mijn maandelijkse vaste investeringen begin ik ook wel wat meer cash op te bouwen mocht er zich interessante opties aanbieden.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Voor wie liever naar de iets langere termijn kijkt ("The Market’s Thirty-Year Cycle Continues"):
https://globalfinancialdata.com/the-mar ... -continues
Edit:
Ook interessant ("A Look at the Coming 30-Year Inflation Cycle" - artikel van 2014):
https://www.financialsense.com/contribu ... tion-cycle
Edit:
Ook interessant ("A Look at the Coming 30-Year Inflation Cycle" - artikel van 2014):
https://www.financialsense.com/contribu ... tion-cycle
-
- Sr. Member
- Contacteer:
vortex schreef: ↑12 juni 2022, 14:35Denk maar aan minimum twee jaar. Centraal banken zijn nog maar pas begonnen met rente verhoging en QT heeft nog geen effect op de inflatie, de ECB is zelfs nog niet gestart. We gaan al blij mogen zijn dat de inflatie eind dit jaar stabiliseert en pas in 2023 wat zal afnemen. Inflatie is niet gedreven door te veel QE maar door schaarste, de impact van QT daarop moet nog afgewacht worden. Zolang de inflatie niet richting 2% zakt, gaan centraal banken met QT geld uit de markt blijven halen. Iedereen hoopt voorlopig nog op een zachte landing, waarbij de inflatie weer zakt zonder zware gevolgen voor de economie, een ander scenario zit nog lang niet in de beurskoersen.
Denk je dat? Sommige (deftige) high growth bedrijven zijn al met 70-75% gezakt tov recente top... Big tech ook al zo'n 30% (Google, Microsoft) - 40% (Amazon) - 55% (Facebook)...
Van shitbedrijven gaat het zelfs om 80-90%
Wel akkoord dat van de S&P500, BEL20 in zo'n scenario (zware recessie) nog een 20-25% afkan...
-
- Verbannen Gebruiker
Voorspellingen "omdat het in het verleden zo was" zijn gevaarlijk, zo blijkt nog maar eens. We zijn pas in het begin van het decennium 2020 en deze voorspelling "omdat het in het verleden zo was" klopt alvast niet door de snelle stijging van de lange termijnrentevoeten sinds begin dit jaar "compleet tegen de trend van het verleden in"EarthNvstr1 schreef: ↑12 juni 2022, 17:03 Voor wie liever naar de iets langere termijn kijkt ("The Market’s Thirty-Year Cycle Continues"):
Bond returns have shown a declining pattern over the past four decades and this is likely to continue in the 2020s. The 10-year bond is yielding less than 2% today and the return to bonds is likely to be less than 2% in the coming decade. It seems unlikely that returns would turn negative because interest rates would need to rise during the 2020s to produce a negative return and this would go against the trend of the past four decades
Dat beurzen snel gaan herstellen van de daling (die nog maar pas begonnen is) omdat dat in het verleden zo was, moeten we dus ook met een korrel zout nemen
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Veel tech bedrijven zijn al -50% (en meer) gegaan... Het is maar wat je "pas begonnen" noemt:)VLblokpate schreef: ↑12 juni 2022, 17:51Voorspellingen "omdat het in het verleden zo was" zijn gevaarlijk, zo blijkt nog maar eens. We zijn pas in het begin van het decennium 2020 en deze voorspelling "omdat het in het verleden zo was" klopt alvast niet door de snelle stijging van de lange termijnrentevoeten sinds begin dit jaar "compleet tegen de trend van het verleden in"EarthNvstr1 schreef: ↑12 juni 2022, 17:03 Voor wie liever naar de iets langere termijn kijkt ("The Market’s Thirty-Year Cycle Continues"):
Bond returns have shown a declining pattern over the past four decades and this is likely to continue in the 2020s. The 10-year bond is yielding less than 2% today and the return to bonds is likely to be less than 2% in the coming decade. It seems unlikely that returns would turn negative because interest rates would need to rise during the 2020s to produce a negative return and this would go against the trend of the past four decades
Dat beurzen snel gaan herstellen van de daling (die nog maar pas begonnen is) omdat dat in het verleden zo was, moeten we dus ook met een korrel zout nemen
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Sinds ik door jou in een bepaald hokje werd weggezet, reageer ik niet meer op jouw posts.VLblokpate schreef: ↑12 juni 2022, 17:51 Voorspellingen "omdat het in het verleden zo was" zijn gevaarlijk, zo blijkt nog maar eens. We zijn pas in het begin van het decennium 2020 en deze voorspelling "omdat het in het verleden zo was" klopt alvast niet door de snelle stijging van de lange termijnrentevoeten sinds begin dit jaar "compleet tegen de trend van het verleden in"
Maar nu wil ik daar toch wel even van afwijken, want dit vind ik toch wel hilarisch.
Terwijl ik helemaal niets heb voorspeld en daar zelfs geen poging toe heb gedaan, kan jij blijkbaar wel voorspellen dat die vermeende voorspelling "niet klopt", terwijl we inderdaad nog maar 2,5 jaar ver zijn in dit decennium. Straf.
-
- Verbannen Gebruiker
Ik reageerde op het artikel, niet op jou. Die quote kwam uit het artikel.EarthNvstr1 schreef: ↑12 juni 2022, 18:34Sinds ik door jou in een bepaald hokje werd weggezet, reageer ik niet meer op jouw posts.VLblokpate schreef: ↑12 juni 2022, 17:51 Voorspellingen "omdat het in het verleden zo was" zijn gevaarlijk, zo blijkt nog maar eens. We zijn pas in het begin van het decennium 2020 en deze voorspelling "omdat het in het verleden zo was" klopt alvast niet door de snelle stijging van de lange termijnrentevoeten sinds begin dit jaar "compleet tegen de trend van het verleden in"
Maar nu wil ik daar toch wel even van afwijken, want dit vind ik toch wel hilarisch.
Terwijl ik helemaal niets heb voorspeld en daar zelfs geen poging toe heb gedaan, kan jij blijkbaar wel voorspellen dat die vermeende voorspelling "niet klopt", terwijl we inderdaad nog maar 2,5 jaar ver zijn in dit decennium. Straf.
Maar natuurlijk, als jij mijn quote zodanig aanpast dat de link weg is, zodat je de indruk wekt dat ik op jou reageer ... Tja, dan is het niet raar zeker dat je in een bepaalde hoek weggezet wordt?
-
- Verbannen Gebruiker
De rest volgt nog niet. Maar dat komt ook nog, zoals hier voorspeldLaCucaracha schreef: ↑12 juni 2022, 18:16 Veel tech bedrijven zijn al -50% (en meer) gegaan... Het is maar wat je "pas begonnen" noemt:)
VLblokpate schreef: ↑14 maart 2022, 18:40 De FED nog niet eens begonnen met de renteverhogingen en afbouwen balans. Fasten your seat belts. We gaan voor lange tijd naar beneden.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Zo zie je maar hoe jij rond de pot draait en niet reageert op waarover het gaat.
Ook in dat artikel wordt geen voorspelling gemaakt.
Maar wat jij verkeerdelijk ziet als een voorspelling, klaag je wel aan door zelf te voorspellen dat het niet klopt.
-
- Verbannen Gebruiker
In mijn oorspronkelijke mail staat het zelfs onderlijnd. Ja, er staat "it seems unlikely" en niet "I predict". En ja, de return van de obligaties is nog maar negatief over de voorbije 3 jaar door de stijging tot nu toe (voor een gespreide portefeuille van obligaties), dus ja ik voorspel dat de returns negatief zullen blijken te zijn in 2030 voor de (dan voorbije periode van 10 jaar) al is die voorspelling niet moeilijk.EarthNvstr1 schreef: ↑12 juni 2022, 19:01Zo zie je maar hoe jij rond de pot draait en niet reageert op waarover het gaat.
Ook in dat artikel wordt geen voorspelling gemaakt.
Maar wat jij verkeerdelijk ziet als een voorspelling, klaag je wel aan door zelf te voorspellen dat het niet klopt.
Laatst gewijzigd door VLblokpate op 13 juni 2022, 07:15, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
De beurs kijkt vooruit.
Maar het verschil tussen 1) Poetin die aan de kant geschoven wordt + covid dat niet meer zal zijn dan een zware verkoudheid
of 2) China dat Taiwan binnenvalt + nieuwe wereldwijde lockdowns, is natuurlijk bijzonder groot.
Maar het verschil tussen 1) Poetin die aan de kant geschoven wordt + covid dat niet meer zal zijn dan een zware verkoudheid
of 2) China dat Taiwan binnenvalt + nieuwe wereldwijde lockdowns, is natuurlijk bijzonder groot.