"Minimumrente voor spaarboekjes is onhoudbaar"
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: "Minimumrente voor spaarboekjes is onhoudbaar"
Ik werk elk jaar drie maanden halftijds. Van half juni tot half september. Twee weken werken, twee weken thuis. In combinatie met het nemen van verlof zorgt dat ervoor dat ik elke zomer 6 weken na elkaar thuis ben. Allee op verlof want ik vertrek binnen twee weken voor een maand naar Scandinavië.
Ik werk om te leven, niet omgekeerd.
Ik werk om te leven, niet omgekeerd.
Niemand houdt je tegen om verder te doen zoals je bezig bent...Charlesvdw schreef: ↑12 juni 2022, 12:51 Er zijn ook mensen die voldoening hebben van hun werk, zoals ondergetekende.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Ha, maar er is nog een verschil tussen voldoening halen van je werk en 20 uur per dag werken. Daar moet je een gulden middenweg vinden. Je mag soms veel werken (bv 10-12 uur per dag), maar er moet dan ook compensatie voor zijn.haelewyn schreef: ↑24 februari 2020, 08:07 Ik heb jaren anders geleefd.
Tot drie jobs tegelijk, jaren aan een stuk. Als zelfstandige soms 20 uren per dag gewerkt op piekdagen.
Geen tijd om iets te doen en geen tijd om iets op te doen.
Ik heb na een aantal jaren ingezien dat ik daar niet echt gelukkig door was.
En voor de rest heb ik ook gezien wat ik mijn lijf heb aangedaan.
...
En dan komt men niet jaren later tot de conclusie dat men veel te veel gewerkt heeft.
We zijn wel nogal off-topic aan het gaan...
Overigens ben ik van mening dat de mondmaskerplicht in ziekenhuizen moet afgeschaft worden.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
You 've got to love Charles!
-
- Newbie
- Contacteer:
Dat lees je regelmatig, maar ik stel mij daar toch vragen bij. Wie gaat nu aan iemand op zijn sterfbed vragen waar hij of zij het meeste spijt van had? Je moet je dat eens proberen voor te stellen. Dat is toch sadistisch?Yaris schreef: ↑12 juni 2022, 12:06 In De Morgen staat vandaag een artikel met de titel "Een palliatief verpleegkundige vroeg mensen op hun sterfbed naar hun Grote Spijt. Zowat iedereen zei hetzelfde."
Citaat:In 2011 vroeg palliatief verpleegkundige Bronnie Ware mensen op hun sterfbed naar hun Grote Spijt. Zowat iedereen zei hetzelfde: had ik het leven maar geleid op mijn manier, niet op de manier waarop anderen het van mij verwachtten. Maar ook: had ik maar niet zo hard gewerkt.
Ik zou hier graag op reageren, maar het is way to far off topic.
Laatst gewijzigd door pukkie007 op 12 juni 2022, 21:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat is normaal iets voor de biechtvader dacht ik. Christenen die sterven ontvangen de laatste zalving en kunnen biechten om zondenvrij naar de hemel te gaan. De vraag van die verpleger is iets gelijkaardigs. Waarom zou dat niet kunnen? Dat kan onderdeel zijn van een laatste rustig en kalmerend gesprek.BeireBierblik schreef: ↑12 juni 2022, 20:01 Wie gaat nu aan iemand op zijn sterfbed vragen waar hij of zij het meeste spijt van had?
60 is een mooie leeftijd om te stoppen met werken. Dan heb je normaal gezien genoeg bijeen gespaard om voort te kunnen tot aan je levenseinde en heb je nog niet te veel ouderdomskwaaltjes die je beletten om van het leven te genieten.
Charlesvdw gaat de Romeinse senator Cato (234-149 voor Christus) achterna. Die beëindigde iedere redevoering met de zin "Ceterum censeo Carthaginem esse delendam" ("Overigens ben ik van mening dat Carthago vernietigd moet worden"). Carthago was in de tijd van Cato de tegenstander van Rome tijdens de Punische oorlogen. Carthago is ten slotte in 146 voor Christus door Rome verwoest.Charlesvdw schreef: ↑12 juni 2022, 19:50 Overigens ben ik van mening dat de mondmaskerplicht in ziekenhuizen moet afgeschaft worden.
De strekking van deze uitspraak is dat dingen die belangrijk zijn voortdurend herhaald moeten worden. Wie, bijvoorbeeld in de publieke zaak, iets wil bereiken zal te pas en te onpas zijn boodschap moeten herhalen.
(bron: Wikipedia)
Ik heb nog eens effe de titel bekeken. Hij heeft wel gelijk : deze keer wijken we wel erg ver af van het onderwerp
Pfft ... Dit draadje lag al meer dan twee jaar stof te vergaren in het archief der vergeten draadjes. Dank zij mijn "off topic" bericht heb ik het weer onder de aandacht gebracht. Ik heb gereageerd op een bericht van jou, haelewyn, dus je zou je juist geëerd moeten voelen dat ik me na al die tijd nog herinner wat je geschreven hebt. Je hebt dus nogal indruk op me gemaakt.
Jouw bericht was toen zelf al off topic. Wie zich ergert aan off topic gewauwel kan het altijd terug on topic brengen door iets te schrijven over de minimumrente voor spaarboekjes.
Had ik een nieuw draadje aangemaakt dan had het moeten wachten op de goedkeuring door een moderator en hadden weinigen het opgemerkt en nog minder op gereageerd.
Maar ik zal stoppen met zagen. Aangezien dit draadje toch al om zeep is, een off topic cartoon:
Jouw bericht was toen zelf al off topic. Wie zich ergert aan off topic gewauwel kan het altijd terug on topic brengen door iets te schrijven over de minimumrente voor spaarboekjes.
Had ik een nieuw draadje aangemaakt dan had het moeten wachten op de goedkeuring door een moderator en hadden weinigen het opgemerkt en nog minder op gereageerd.
Maar ik zal stoppen met zagen. Aangezien dit draadje toch al om zeep is, een off topic cartoon:
Yaris schreef: ↑13 juni 2022, 02:51 Jouw bericht was toen zelf al off topic. Wie zich ergert aan off topic gewauwel kan het altijd terug on topic brengen door iets te schrijven over de minimumrente voor spaarboekjes.
1) Minimumrente is nog altijd een feit bij de meeste banken en die rente is momenteel 0.01 jaarlijkse rente + 0.10 procent getrouwheidspremie. Gezien de renteverhoging van de ECB en de te verwachten lagere 'strafrente' voor de groei van de spaarrekeningen wordt het al iets meer houdbaar.
Onlangs stond er ook nog in onze kwaliteitspers te lezen dat het geld op spaarrekeningen minder is geworden, dus ook weer minder strafrente te betalen op die manier : meer houdbaar.
2) Off-topic gaan heeft me nog nooit in mijn leven gestoord. Ook niet als anderen off-topic gaan.
Zoals ze hier wel eens zeggen : Het zal mijnen tijd wel duren !
-
- Sr. Member
- Contacteer:
@pukkie007: blij dat je de ironie snapt.
@Yaris: heb ik altijd al eens willen gebruiken op een forum.
@Yaris: heb ik altijd al eens willen gebruiken op een forum.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.