De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Off topic: het verdwijnen van Poetin zal niets veranderen. In het Kremlin zit een hele kliek haviken die Rusland weer groot willen maken. Poetin zal gewoon vervangen worden door iemand die hetzelfde denkt en doet als hij. Zijn opvolger wordt geen vredelievende en westers gezinde democratische president.
Ik denk er anders over. Na Putin, le déluge.
-
- Verbannen Gebruiker
Ik denk dat de beurs momenteel nog niet vooruit kijkt, eerder achteruit. De beurs denkt dat het allemaal wel zal meevallen met de energiecrisis, inflatie, voedselprijzen die Amerikanen in de problemen brengen, huizenmarkt die wankel is in US, productie- en logistieke problemen door corona en Putin De Grote die nu alles wil terugpakken wat van Rusland is.
De bitcoin is ook niet in beste doen. Nog meer rijkdom die verdampt.
Ponzi schemes eventually bottom out when the flood of new investors dries up and there isn't enough money to go around.VLblokpate schreef: ↑13 juni 2022, 07:23Ik denk dat de beurs momenteel nog niet vooruit kijkt, eerder achteruit. De beurs denkt dat het allemaal wel zal meevallen met de energiecrisis, inflatie, voedselprijzen die Amerikanen in de problemen brengen, huizenmarkt die wankel is in US, productie- en logistieke problemen door corona en Putin De Grote die nu alles wil terugpakken wat van Rusland is.
De bitcoin is ook niet in beste doen. Nog meer rijkdom die verdampt.
Mooie tijden voor beleggers, die volatiliteit
75% aandelen, 16% obligaties, 9% cash
We moeten al exact een jaar terug in de tijd om de huidige beurskoersen terug te vinden. Geduld wordt beloond.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Poetin was 20j ook niet echt een probleem voor de markten, tot hij begon door te slaan.Yaris schreef: ↑12 juni 2022, 21:48 Off topic: het verdwijnen van Poetin zal niets veranderen. In het Kremlin zit een hele kliek haviken die Rusland weer groot willen maken. Poetin zal gewoon vervangen worden door iemand die hetzelfde denkt en doet als hij. Zijn opvolger wordt geen vredelievende en westers gezinde democratische president.
-
- Verbannen Gebruiker
De daling van 1971 tot 1988 heeft 17 jaar geduurd
En dan heeft het tot 2002 geduurd om weer op niveau 1971 te komen.
31 jaar zonder winst. Dat is voor veel mensen de periode waarin ze echt beleggen.
Wie in 1988 begon te beleggen, vond zichzelf een kei en financieel genie
Helaas garandeert niet ons dat deze daling even erg is (of niet nóg erger) dan in... (vul cherrypicked jaartal in).
en de dividenden dan?VLblokpate schreef: ↑13 juni 2022, 13:11De daling van 1971 tot 1988 heeft 17 jaar geduurd
En dan heeft het tot 2002 geduurd om weer op niveau 1971 te komen.
31 jaar zonder winst. Dat is voor veel mensen de periode waarin ze echt beleggen.
Wie in 1988 begon te beleggen, vond zichzelf een kei en financieel genie
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Wie in 1988 begion te beleggen is een kei!VLblokpate schreef: ↑13 juni 2022, 13:11 Wie in 1988 begon te beleggen, vond zichzelf een kei en financieel genie
Op de weekgrafiek begint het 50 daags gemiddelde naar onder te gaan, slecht teken, koersen gaan wellicht naar het 200 daags, zou voor S&P500 rond 3500 zijn, steun ligt er rond 3250.Vorige echte bodem was 2194.
Gesteld dat zij gedurende die 31 jaar dan ook effectief niets bij-geïnvesteerd (nieuw geld, dividenden, ...) zouden hebben.VLblokpate schreef: ↑13 juni 2022, 13:11 31 jaar zonder winst. Dat is voor veel mensen de periode waarin ze echt beleggen.
Rustige belegger: voornamelijk wijd gespreide fondsen, holdings en ETF's, buy & hold.
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be
Die termijnen van herstel van een crash worden altijd zo dramatisch voorgesteld. Die hebben betrekking op nieuwe beleggers die op het hoogste punt van de markt daags voor de crash zijn ingestapt. Maar wie toen al enkele jaren belegd was komt veel sneller terug break even hoor.