De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Mijn obligaties doen hun werk niet bepaald als stabiliserende factor. Wie dacht dat die veilig waren op basis van hun historiek… Gelukkig is er cash als buffer. Er is niets dat omhoog gaat vandaag. Mijn cryptomuntjes omlaag, goud omlaag, obligaties omlaag en natuurlijk de aandelen. Alleen cash gaat niet naar beneden vandaag. En waar stonden de kranten mee vol? Laat niets op uw verliesboekje staan maar beleg!
@VLblokpate: ik vond je goed toen je over Oekraïne schreef maar wat je over de beurs en over mij schrijft raakt kant noch wal.
Het heeft misschien niks met "de beurs" te maken, maar de toestanden met Celcius en nu Binance: moest ik een crypto-believer zijn, ik zou toch nerveus worden.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
-
- Verbannen Gebruiker
.
Laatst gewijzigd door VLblokpate op 13 juni 2022, 17:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik zou ook nerveus worden. Maar bij mij was het maar 0.5% van mijn portefeuille. Nu minder dan 0.25% en heb nochtans aan DCA gedaan maandelijks. Ik heb de grootste 6 of 7 muntjes en die liggen hier goed, op een stick in de kast. We gaan de komende maanden niet veel vragen krijgen over belastingen op de meerwaarden van coin X of Y.
Nu is het moment om verder te gaan met DCA. In een opgaande markt heeft DCA een negatief effect op het resultaat, in een dalende markt, een positief.... in de veronderstelling dat je hoger eindigt dan aan het begin.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Kop in De Tijd waar ik het mee eens ben:
‘Blijf in dit beursklimaat het best stevig zitten’
Hoewel de beurzen nog ‘mild’ kunnen zakken, is het best om in dit barre klimaat stevig te blijven zitten. ‘We zien geen jarenlange recessie en excessen zijn er niet’, stelt JPMorgan Asset Management.
-
- Verbannen Gebruiker
Als het zo dramatisch niet was, was het grappig.
Crypto is uitgevonden / gemaakt / .... omdat de klassieke currencies centraal gecontroleerd worden. Crypto wordt niet centraal gecontroleerd.
En wat zien we nu: de bankencrisis van 2008 is er NIET gekomen omdat de banken plots geen winst meer maakten, maar omdat ze (door reeks van gebeurtenissen gestart met subprime kredieten) in liquiditeitsproblemen zaten.
Herinner Fortis, Dexia, KBC,... in ons land waar de staat hen moest redden tijdens het weekend omdat geen enkele bank de maandag erop zou overleven. Niet omdat ze failliet waren, maar omdat ze aan geen liquiditeiten meer zouden geraken.
En wat zien we nu met cryptobank Celsius? Tegoeden zijn geblokkeerd omdat Celsius LIQUIDITEITSPROBLEMEN heeft.
Dus wat crypto claimt op te lossen (zwakheden in het centrale bankensysteem door centrale controle) bijt crypto nu zelf in de staart.
De overheid heeft Fortis, Dexia, KBC gered van de liquiditeitsproblemen die tijdelijk maar catastrofaal waren. Nu staan ze weer op eigen benen.
Verwachten Celsius en hun klanten, dat de overheid, tegen wie ze de middelvinger opsteken, hun probleem gaat oplossen?
Wtf is celsius ? 29 graden ofzo ?
-
- Verbannen Gebruiker
Er is een cryptobank die net hetzelfde doet en dacht even het mes wat dieper te steken.VLblokpate schreef: ↑13 juni 2022, 19:48Een cryptobank die is opgericht, omdat de gewone banken hun klanten "pluimen".
Celsius beloofde tot 18% rente op deposito's (van cryptomunten).
18% ?!???? Blijven de mensen dan altijd dom? Ja, de mensen blijven altijd dom.
https://mobile.twitter.com/Nexo/status/ ... jP8NEqAAAA
De pot verwijt de ketel of zoiets
Vandaag nog eens wat IWDA's bijgekocht.
Mijn excelleke zei dat het de moment was
GAK sinds start 61,33
Mijn excelleke zei dat het de moment was
GAK sinds start 61,33
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
Laatste update: 1/1/2024
Heel raar om de safe havens mee te zien crashen (goud en Amerikaanse/Duitse staatsobligaties). Enkel de dollar zelf vervult zijn rol. Mogelijk herstelt goud wel na wat liquidaties door margin calls. Wat moeten we morgen weeral kopen.. Vandaag al schijfjes IWDA, Brederode, Ackermans en Investor AB (bedankt Dreamy) ingeladen. Bedankt, centrale banken om er zo’n zootje van te maken. Dit kan nog wel eens even duren zoals B7 opmerkt. SMT is ook niet meer in de mode precies, net zoals Kinnevik.
Gegeven huidige markt en woelige waters, is (voor mij) DCA in index ETFs ideaal:
- elke maand verplicht ik mezelf te kopen voor bedrag X (DCA)
- maar ik probeer binnen die maand wel steeds de dip te kopen, of dipjes, die zich vormen in die maand. Als ik geen dip tegen ben gekomen bij einde maand, koop ik gewoon voor het saldo van die maand.
- uitgangs principe: gegeven dat het op LT stijgt (dat veronderstellen we allemaal zo niet zaten we niet op beurs), dan beter kopen na een correctie van 2%, dan ervoor
Ik doe dus DCA, maar mik maandelijks wel op de dipjes.
Concreet: IWDA vandaag -2,42% => deel van de X (of alles) kopen voor deze maand, en dan wachten op volgende maand.
Werkt beter in woelige tijden waarin daling of beurzen maar blijven schommelen (en daar ga ik nog even van uit), dit systeempje werkt niet bij één lange stijging.
- elke maand verplicht ik mezelf te kopen voor bedrag X (DCA)
- maar ik probeer binnen die maand wel steeds de dip te kopen, of dipjes, die zich vormen in die maand. Als ik geen dip tegen ben gekomen bij einde maand, koop ik gewoon voor het saldo van die maand.
- uitgangs principe: gegeven dat het op LT stijgt (dat veronderstellen we allemaal zo niet zaten we niet op beurs), dan beter kopen na een correctie van 2%, dan ervoor
Ik doe dus DCA, maar mik maandelijks wel op de dipjes.
Concreet: IWDA vandaag -2,42% => deel van de X (of alles) kopen voor deze maand, en dan wachten op volgende maand.
Werkt beter in woelige tijden waarin daling of beurzen maar blijven schommelen (en daar ga ik nog even van uit), dit systeempje werkt niet bij één lange stijging.
Goede strategie, depie. Beter dan de hele tijd niets te kopen in afwachting van de grote crash. Want:
- Wanneer komt die grote crash?
- Hoe weet je wanneer de crash op zijn diepst is?
- Ga je dan nog wel durven instappen?