Ervaringen met Saxo Bank
TIP
Re: Ervaringen met Saxo Bank
Dat is je gebruikersnummer bij Saxo (waar je mee inlogt).philippevh schreef: ↑26 mei 2022, 23:04 Ik ga mijn fonds dus transfereren maar dien bij de nieuwe broker het "effectenrekening of portefeuille nummer" dat ik heb bij Saxo op te geven. Weet er iemand of dit de Saxo user id is, of vind ik het portefeuille nummer elders?
Zo vul ik het in als ik iets transfereer naar Keytrade, en nog nooit problemen gehad.
Nog een 'ervaringske' met Saxo Bank. Een limiet kooporder werd onlangs plots geannuleerd wegens te weinig cash (wat niet het geval was, er stond nog ruim voldoende op de rekening). Iemand hier ervaring mee?
Ik had nog al eens gemerkt dat mijn cash plots op 0€ stond. Maar de dag erna was alles weer correct. Mogelijks is dat de verklaring maar wel een slechte service. Gelukkig zou m'n order toch niet doorgegaan zijn (koers was sowieso nog te hoog) maar je zou maar eens een aankoop mislopen op die manier.
Ik had nog al eens gemerkt dat mijn cash plots op 0€ stond. Maar de dag erna was alles weer correct. Mogelijks is dat de verklaring maar wel een slechte service. Gelukkig zou m'n order toch niet doorgegaan zijn (koers was sowieso nog te hoog) maar je zou maar eens een aankoop mislopen op die manier.
Gestart in februari 2021.
Brederode Alfen Exor Eurazeo Wendel CTPnv TSMC
Brederode Alfen Exor Eurazeo Wendel CTPnv TSMC
Ja, er gebeuren rare dingen. Dividenden een week na betaaldatum en nog niets te zien in resultaat, laat staan op rekening. Dit is mijn laatste ervaring...KristofJ schreef: ↑30 mei 2022, 18:09 Nog een 'ervaringske' met Saxo Bank. Een limiet kooporder werd onlangs plots geannuleerd wegens te weinig cash (wat niet het geval was, er stond nog ruim voldoende op de rekening). Iemand hier ervaring mee?
Het is niet van oude Nokia naar I Phone, maar van Windows 7 terug naar Windows 98...
Aan de heer CEO, waar haal je dat uit?!
Wel, eerlijk gezegd, bij Binck heb ik zoiets nooit gezien. Integendeel, bij Binck zag je gelijk het borderel overzicht en het geld! Dat was blijkbaar omdat Binck gelijk vooruit betaalde! Saxo moet eerst het geld hebben, OK. Maar dat zeggen ze allemaal niet, je moet dat ruiken. Dat is HUN I Phone!
Meestal waren er geen problemen. Maar ik heb van Binck vroeger meermaals bericht gekregen dat een dividend nog niet op mijn rekening stond omdat ze het geld van de tussenpartij nog niet ontvangen hadden.Marcel1 schreef: ↑30 mei 2022, 20:46Wel, eerlijk gezegd, bij Binck heb ik zoiets nooit gezien. Integendeel, bij Binck zag je gelijk het borderel overzicht en het geld! Dat was blijkbaar omdat Binck gelijk vooruit betaalde! Saxo moet eerst het geld hebben, OK. Maar dat zeggen ze allemaal niet, je moet dat ruiken. Dat is HUN I Phone!
OK dat kan voorvallen zeker, maar bij Saxo is het standaard altijd tussenpartij!ThomasDM schreef: ↑30 mei 2022, 21:13Meestal waren er geen problemen. Maar ik heb van Binck vroeger meermaals bericht gekregen dat een dividend nog niet op mijn rekening stond omdat ze het geld van de tussenpartij nog niet ontvangen hadden.Marcel1 schreef: ↑30 mei 2022, 20:46
Wel, eerlijk gezegd, bij Binck heb ik zoiets nooit gezien. Integendeel, bij Binck zag je gelijk het borderel overzicht en het geld! Dat was blijkbaar omdat Binck gelijk vooruit betaalde! Saxo moet eerst het geld hebben, OK. Maar dat zeggen ze allemaal niet, je moet dat ruiken. Dat is HUN I Phone!
Ik vind het ergens wel logisch dat Saxo eerst het geld moet ontvangen vooraleer ze het verder kunnen verdelen. Voor dit schiet ik ze zeker niet af, ook niet als dat dividend pas 4 à 5 werkdagen later komt.Marcel1 schreef: ↑30 mei 2022, 20:46Wel, eerlijk gezegd, bij Binck heb ik zoiets nooit gezien. Integendeel, bij Binck zag je gelijk het borderel overzicht en het geld! Dat was blijkbaar omdat Binck gelijk vooruit betaalde! Saxo moet eerst het geld hebben, OK. Maar dat zeggen ze allemaal niet, je moet dat ruiken. Dat is HUN I Phone!
Ik vind het lastiger dat ze zichzelf niet serieus nemen en hun vragenlijsten maar niet online gooien.
Welke trusts bedoel je exact? Sommige trusts hebben niet de juiste documenten en zijn daarom, wss sinds de brexit niet meer te koop voor EuropeanenDonDraper schreef: ↑6 mei 2022, 10:08 Deze morgen een order proberen te plaatsen voor SMT. Melding: niet mogelijk om positie te vergroten in dit instrument. Nog genoeg cash beschikbaar alleszins, dus dit is ook 1 van de beleggingen die beperkt wordt door Saxo? Ik dacht dat het enkel om complexe producten ging zoals turbo's. Maar we kunnen dus ook niet meer handelen in Britste trusts bij Saxo? Waar zijn die eigenlijk mee bezig?
Scottish Mortgage Trust en Avi Global bijvoorbeeld. Deze waren begin 2022 alleszins nog te kopen.Mojo schreef: ↑14 juni 2022, 21:32Welke trusts bedoel je exact? Sommige trusts hebben niet de juiste documenten en zijn daarom, wss sinds de brexit niet meer te koop voor EuropeanenDonDraper schreef: ↑6 mei 2022, 10:08 Deze morgen een order proberen te plaatsen voor SMT. Melding: niet mogelijk om positie te vergroten in dit instrument. Nog genoeg cash beschikbaar alleszins, dus dit is ook 1 van de beleggingen die beperkt wordt door Saxo? Ik dacht dat het enkel om complexe producten ging zoals turbo's. Maar we kunnen dus ook niet meer handelen in Britste trusts bij Saxo? Waar zijn die eigenlijk mee bezig?
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Tegenwoordig moet men blijkbaar proberen te mailen naar Saxo ipv. gewoon te mailen
Ik lag even dubbel van het lachen ... sorry hoor voor wie er niet mee kan lachen, alle begrip.
Ik weet niet hoe het met die andere ETF's zit maar 2B7K (SUSW), waarvoor er ook een probleem was, blijkt nu plots wel weer verhandelbaar bij Saxo alhoewel de documenten zogezegd nog steeds niet beschikbaar zijn.HertogJan schreef: ↑11 maart 2022, 10:44 een half jaar geleden postte ik onderstaand bericht.
"Saxo Investor sommige wereldwijde ETF's kunnen niet aangekocht worden"
"Bericht door HertogJan » 14 oktober 2021, 11:13
Het is al een sinds de overname van Binck door Saxo, dat ik op hun platform Saxo Investor sommige wereldwijde ETF's niet langer kan aankopen. Alhoewel ik deze ETF's reeds aangekocht had toen het nog Binck was. Volgens de uitleg van Saxo ontbreekt het informatiedocument: "Essentiële-informatiedocument (KID) niet beschikbaar. In sommige rechtsgebieden kunt u dit instrument niet als particuliere cliënt verhandelen." Je vindt dit bericht als je in Saxo Investor op de ETF zoekt en het tabblad 'Documenten' opent. Ook volgens Saxo helpdesk is het aan de uitgever om dit document toe te voegen. Bij andere brokers kan ik deze wel aankopen. Heeft iemand op dit forum ervaring hiermee? Het gaat onder andere om VAGF en SWRD."
ETF SWRD die ik aankocht bij Binck kan ik niet langer verder aankopen bij Saxo. Bij de Gegevens van SWRD op de Saxo's website staat vandaag nog steeds "Essentiële-informatiedocument (KID) niet beschikbaar. In sommige rechtsgebieden kunt u dit instrument niet als particuliere cliënt verhandelen."
Sinds Oktober verleden jaar koop ik dus niet langer bij Saxo. Ik laat mijn portefeuille bij Saxo staan as is. Ik koop nu bij Degiro.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Zover wij hebben begrepen heeft Saxo niet tijdig de nodige papieren ingeleverd in vergelijking met andere brokers cq banken. Zij gaan nu wel alle moeite doen om dat wel te realiseren.
Mijn vraag of dat weken of maanden ging duren werd beantwoord: met maanden.
SMT of AVI kan men het beste kopen via een andere broker of bank. Via Bolero hebben wij bijgekocht. Let wel: zowel Binck als Saxo houden zich aan de ECB koers met 0.45% kosten. Bij Bolero en banken tellen zij u aan- en verkoopkosten plus de 0.45% kosten. Onze ervaring gemiddeld: 1.60% kosten bij Bolero en bij banken tel er maar een 3% bovenop.
Aldus onze ervaringen. Verder wanneer wij taalfouten hebben gemaakt en niet goed Vlaams hebben gesproken spijt het ons enorm. Wij hebben meer moeite met het ethisch standpunt van sommige leden.
Mijn vraag of dat weken of maanden ging duren werd beantwoord: met maanden.
SMT of AVI kan men het beste kopen via een andere broker of bank. Via Bolero hebben wij bijgekocht. Let wel: zowel Binck als Saxo houden zich aan de ECB koers met 0.45% kosten. Bij Bolero en banken tellen zij u aan- en verkoopkosten plus de 0.45% kosten. Onze ervaring gemiddeld: 1.60% kosten bij Bolero en bij banken tel er maar een 3% bovenop.
Aldus onze ervaringen. Verder wanneer wij taalfouten hebben gemaakt en niet goed Vlaams hebben gesproken spijt het ons enorm. Wij hebben meer moeite met het ethisch standpunt van sommige leden.
Zijn er nog klanten die onderstaande melding krijgen als men een "complex" product (in mijn geval een turbo) wenst aan te kopen?
Wat een mop...
"Opgelet : tijdelijk beperkte handel in complexe producten - voor turbo’s, warranten, OTC aandelen, complexe certificaten, beleggingsfondsen, obligaties en complexe trackers kunnen momenteel enkel verkooporders geplaatst worden. Meer informatie vindt u via het helpcenter door te zoeken op ‘tijdelijk’."
Wat een mop...
"Opgelet : tijdelijk beperkte handel in complexe producten - voor turbo’s, warranten, OTC aandelen, complexe certificaten, beleggingsfondsen, obligaties en complexe trackers kunnen momenteel enkel verkooporders geplaatst worden. Meer informatie vindt u via het helpcenter door te zoeken op ‘tijdelijk’."