Holdings
TIP
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Holdings
Volgens mij koopt Odet terug BOL, de laatste 2 dagen.(nog niet officieel bevestigd)doorwinterd schreef: ↑12 mei 2022, 18:54
Handelsdag 5 idem. Koers hoger met hoog volume tegen de markt in.
Deze manier van 'stoer' aankopen lijkt me dan toch eerder van Odet of Bol zelf te komen.
De melkweg ( Artois, Moncey ed) volgde de stijging niet. Hier de winst vastklikken zal dus moeten gebeuren via een putoptie op BOL zelf, op een goed moment.
Rond de 5€ was dus dat 'goed moment' om de melkweg gratis in te dekken.
Inderdaad. Ben ook benieuwd. Er is al 54% af sinds de top. Dat is meer dan tijdens de financiële crisis van 2008-2009. Wie had dat gedacht een paar weken geleden. Weer een goede reminder dat alles kan op de beurs. Perring zal wel in zijn vuistje lachen.
Waarom? Tenzij ik er zeer lelijk naast kijk is heeft hij volgens de short selling info van de FSMA geen (netto) short positie in Sofina. (ook niet gehad)
Hij heeft zijn moment de gloire gehad wat zeker bijgedragen heeft aan de val van de koers van Sofina maar hij heeft er niet echt hard van geprofiteerd zo lijkt het.
Ik kan moeilijk geloven dat hij niet short zit/zat. Waarom zou hij dat in godsnaam doen? Naamsbekendheid? Misschien heeft hij zijn shortpositie verdeeld onder vrienden/vennootschappen om onder de meldingsdrempel te blijven. Ik ken de truken niet...
Ik en nog een paar andere hadden dit toch wel gedacht en ook aangegeven op dit forum. Al een paar maanden geleden zelfs aangegeven. Persoonlijk zit ik met een koers rond de 155 euro in gedachte.
-
- Full Member
- Contacteer:
Berkshire op een dikke 2 maanden 25% naar beneden. Niet gedacht dat ze ooit nog onder 280$ zouden zakken. Zo zie je maar dat de zogenaamde 'safe havens ' ook delen in de klappen. Ook nog wat iwda bijgekocht en eerste positie Tubize ingenomen.
YTD -7%, dat is een heel stuk beter dan zelfs de meest breed gespreide indexen, en dus een puike prestatie. Veel holdings zitten aan een YTD van -30% of meer.mickeymouse schreef: ↑14 juni 2022, 21:02 Berkshire op een dikke 2 maanden 25% naar beneden. Niet gedacht dat ze ooit nog onder 280$ zouden zakken. Zo zie je maar dat de zogenaamde 'safe havens ' ook delen in de klappen.
Ik heb alvast nog wat Sofina bijgekocht. Overlaatst stond er een artikeltje in de gazet over het feit dat Sofina Berkshire verslaat op rendement. Welnu, Sofina zit aan een YTD van meer dan -50%!
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
deze week wat kleine pakketjes sofina, brederode, AVH, berskhire en TINC bijkopen
Klopt als een bus! Die -52% van Sofina is toch stukken hoger dan de -8% van Berkshire...Gudrun schreef: ↑15 juni 2022, 09:34 YTD -7%, dat is een heel stuk beter dan zelfs de meest breed gespreide indexen, en dus een puike prestatie. Veel holdings zitten aan een YTD van -30% of meer.
Ik heb alvast nog wat Sofina bijgekocht. Overlaatst stond er een artikeltje in de gazet over het feit dat Sofina Berkshire verslaat op rendement. Welnu, Sofina zit aan een YTD van meer dan -50%!
![Embarrassed :-[](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/embarrassed.gif)
-
- Verbannen Gebruiker
Dat was op 2 januari 2019 in De Tijd
![Tongue :P](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/tongue.gif)
En het ging over 2018, niet over de toekomst.
Sofina werd genoemd naast Colruyt, die andere "rots in de branding" van de beurs.
(Geef maar snel al die oude kranten mee met het oud papier
![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
Warren Buffett, de Agnelli's, de Bollorés, de Wallenbergs of de van der Vorms. Allemaal moesten ze in 2018 ruim de duimen leggen voor de Boëls.
In 2018 waren er weinig plekken om te schuilen op de beurs. Sofina was er zo eentje op de Brusselse beurs, samen met andere rotsen in de branding als Elia en Colruyt.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Die Berkshire Hathaway gaat langzaam omhoog en ook soms ( of vaak ) omlaag. Uiteindelijk geeft Berkshire weer hoe het gaat met de economie in the USA.
Tot dusver onze beste investering! Sofina was beter, uiteraard maar we hebben niet verkocht. Dom of slim? Dat kunnen we niet weten en laten wij aan de toekomst over. Wij kopen in ieder geval bij aangezien wij geen economen zijn en eigenlijk niets weten over beleggen. Wat wij wel kunnen concluderen na een aantal jaren beleggen: wees voorzichtig en wanneer u denkt dat een Berkshire, Sofina, Brederode, Gbl en AvH het niet meer weet moet u snel handelen.
Tot dusver onze beste investering! Sofina was beter, uiteraard maar we hebben niet verkocht. Dom of slim? Dat kunnen we niet weten en laten wij aan de toekomst over. Wij kopen in ieder geval bij aangezien wij geen economen zijn en eigenlijk niets weten over beleggen. Wat wij wel kunnen concluderen na een aantal jaren beleggen: wees voorzichtig en wanneer u denkt dat een Berkshire, Sofina, Brederode, Gbl en AvH het niet meer weet moet u snel handelen.
Odet blijft Bollore kopen. Laatste notificatie : 6.498.000 stuks aan gemiddeld 4.74
Berkshire bestaat voor bijna de helft uit Apple, dus beweegt mee met die koersevolutiemickeymouse schreef: ↑14 juni 2022, 21:02 Berkshire op een dikke 2 maanden 25% naar beneden. Niet gedacht dat ze ooit nog onder 280$ zouden zakken. Zo zie je maar dat de zogenaamde 'safe havens ' ook delen in de klappen. Ook nog wat iwda bijgekocht en eerste positie Tubize ingenomen.
Berkshire bestaat niet voor de helft uit Apple. Dat is enkel het beursgenoteerd deel dat voor de helft uit Apple bestaat. 155 miljard was het belang in Apple waard eind maart, Berkshire toen ruw geschat (beurswaarde niet NAV) 738 miljard. Oftewel een 20%.