De Beurs vandaag
TIP
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: De Beurs vandaag
iets ultra simpeldoorwinterd schreef: ↑10 juni 2022, 18:30Neem je tijd. Iets als een IWDA staat nog steeds 15% hoger dan de top vlak voor Covid.doorwinterd schreef: ↑3 maart 2022, 14:07 Los van alle emoties van de dag zou ik het toch straf vinden dat dit alles op wat langere termijn slechts een 10% van de al behoorlijk duur geprijsde ath's (indexen) zou gekost hebben.
Inflatie, consumentenvertrouwen, koopkracht, bedrijfswinsten etc.
Of het zou erg snel ontmijnd moeten worden met dalende energie- en grondstofprijzen, maar dan nog.
verwachte kw S&P 19, historisch gemiddelde 15
de ruimte voor een verdere daling is er alvast nog
"De Beurs vandaag", quote
BTW: Alle waarzeggers mogen hier eens concrete actieplannen beginnen posten. Komt doorgaans ernstiger over dan dogma's of persoonlijke uitgangspunten spuien
Rustige belegger: voornamelijk wijd gespreide fondsen, holdings en ETF's, buy & hold.
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be
- troglodytes
- Hero Member
- Contacteer:
Voor US: Forward PE rond 17 wellicht momenteel.doorwinterd schreef: ↑16 juni 2022, 19:53
iets ultra simpel
https://www.yardeni.com/pub/mscipe.pdf
(Berekening van 15 juni)
Volgens mij klopt uw 19 niet echt. De waardering is nu onder het 20-jaars gemiddelde. 17 mei was de koers-winstverhouding 14,3 volgens Berenberg. Er is ondertussen nog wat af gegaan.doorwinterd schreef: ↑16 juni 2022, 19:53iets ultra simpeldoorwinterd schreef: ↑10 juni 2022, 18:30
Neem je tijd. Iets als een IWDA staat nog steeds 15% hoger dan de top vlak voor Covid.
https://www.tijd.be/markten-live/analys ... h/10389147
We kunnen nog naar 12 natuurlijk. Who knows.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
het artikel dat je aanhaalt gaat niet over de s&p, voor zover ik kan zien ook niet over de <verwachte> kw.Barryke schreef: ↑16 juni 2022, 21:18Volgens mij klopt uw 19 niet echt. De waardering is nu onder het 20-jaars gemiddelde. 17 mei was de koers-winstverhouding 14,3 volgens Berenberg. Er is ondertussen nog wat af gegaan.doorwinterd schreef: ↑16 juni 2022, 19:53
iets ultra simpel
- troglodytes
- Hero Member
- Contacteer:
Op 15 juni 2022 berekende men een Forward PE voor de S&P van 17,3.
Nu, die cijfers zijn relatief. Als de resultaten van Q2 met 10% zakken (onderdeel van de breuk), gaat de Forward PE navenant weer omhoog! Het is dus maar hoe je 't bekijkt.
Het enige wat we met zekerheid kunnen zeggen is dat de Forward PE flink aan het zakken geweest is en dat de markten niet meer belachelijk duur staan.
Nu, die cijfers zijn relatief. Als de resultaten van Q2 met 10% zakken (onderdeel van de breuk), gaat de Forward PE navenant weer omhoog! Het is dus maar hoe je 't bekijkt.
Het enige wat we met zekerheid kunnen zeggen is dat de Forward PE flink aan het zakken geweest is en dat de markten niet meer belachelijk duur staan.
Eigenlijk staat de Vix wel best wel hoog, als je de grafiek vanaf 1990 bekijkt en in aanmerking neemt dat 2008 de grootste crash sinds 1929 was...
https://finance.yahoo.com/quote/%5EVIX/
https://finance.yahoo.com/quote/%5EVIX/
Feit is dat de E (of W) de onzekere factor is in het verhaal. Op dit moment is de P (of K) al redelijk gedaald en wordt er zo een voorsprong genomen op een lagere E, maar niemand die zeker weet hoe de E gaan evolueren de komende kwartalen/jaren. Pas op termijn gaan we weten of de beurzen vandaag goedkoop dan wel duur stonden.Barryke schreef: ↑16 juni 2022, 21:18Volgens mij klopt uw 19 niet echt. De waardering is nu onder het 20-jaars gemiddelde. 17 mei was de koers-winstverhouding 14,3 volgens Berenberg. Er is ondertussen nog wat af gegaan.doorwinterd schreef: ↑16 juni 2022, 19:53
iets ultra simpel
In maart 2020 bvb. stonden de beurzen achteraf gezien belachelijk laag.
We hebben dan ook nog eens de factor van de rentestijging die een lagere PE verantwoord, maar ook daar weten niet hoe snel/lang dit nog zal stijgen.
Anderzijds beleg ik niet voor een aantal kwartalen of jaren, dus indien de E zo laag gaat als vandaag wordt verwacht, maar nadien weer opveert, dan kan de huidige P wel interessante instapmomenten bieden.
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
Inderdaad. De laatste tijd zijn de E gestaag toegenomen. De stijgende P was dan ook gedeeltelijk gerechtvaardigd. En de vraag is nu of de toenemende beleidsrente en/of inflatie gaan wegen op de E. Dat is lang geen zekerheid. We zullen zien.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Gisteren wat puts geschreven op SPY 360 DEC 2022, mooie premie van ong 25$. Ik denk niet dat ik ze toegewezen ga krijgen eerlijk gezegd, maar als het wel zo is zal ik er zeer blij mee zijn tegen die prijs. Heb nog getwijfeld tussen het DEC of MRT contract.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Vanwaar de twijfel ?
Met een delta van ongeveer 41% (kans) en een nog dalende markt zou die levering wel ééns snel een feit zijn.
Je moet ze dan kopen aan 360$x 100 = 36000$ met transactiekosten + beurstaks en krijgt een korting van 2500$. Hopelijk zakt het boeltje dan niet verder naar 2600...
Dacht ik ook! En vooral omdat er gesproken wordt over meerdere puts. Bij toewijzing x keer $36000, kuch!?Indalo schreef: ↑17 juni 2022, 20:25 Met een delta van ongeveer 41% (kans) en een nog dalende markt zou die levering wel ééns snel een feit zijn.
Je moet ze dan kopen aan 360$x 100 = 36000$ met transactiekosten + beurstaks en krijgt een korting van 2500$. Hopelijk zakt het boeltje dan niet verder naar 2600...
Persoonlijk zou ik hier momenteel royaal voor passen qua potentieel rendement versus verlies. Zoals je aangeeft zitten we idd in een dalende markt.
SPY noteert momenteel aan 367 komma zoveel... Dan moet je al heel veel vertrouwen hebben dat de markt rond dit punt gaat bottomen.
Vandaag notereert deze optie trouwens al rond de $33...
Rustige belegger: voornamelijk wijd gespreide fondsen, holdings en ETF's, buy & hold.