VGP
TIP
Re: VGP
Random koersdoelen spuien zonder duiding en als een wesp gestoken wanneer men wat duiding vraagt : we zijn weer een parel rijker!
In ieder geval: VGP in EPRA developed Europe-index vanaf 20 juni 2022. Benieuwd of we de komende dagen nog extra koersstijgingen zullen meemaken dankzij fondsbeheerders die slaafs deze index (moeten) volgen.
In ieder geval: VGP in EPRA developed Europe-index vanaf 20 juni 2022. Benieuwd of we de komende dagen nog extra koersstijgingen zullen meemaken dankzij fondsbeheerders die slaafs deze index (moeten) volgen.
Bogleheadsportefeuille: IWDA (40%) - EMIM (40%) - AGGH (20%)
Vanguard portefeuille : VWCE (80%) - VAGE (20%)
Aandelenportefeuille: Combinatie van familiale holdings & Belgisch vastgoed
Vanguard portefeuille : VWCE (80%) - VAGE (20%)
Aandelenportefeuille: Combinatie van familiale holdings & Belgisch vastgoed
Ben jij dan de helderziende van dienst die een een enorme bijdrage levert?r0477476 schreef: ↑6 juni 2022, 09:16 Random koersdoelen spuien zonder duiding en als een wesp gestoken wanneer men wat duiding vraagt : we zijn weer een parel rijker!
Heb ik gezegd dat jij gezegd heb dat je het zou kopen. Nee toch?
Aan 187 EUR vindt je het overgewaardeerd en zie je er geen toekomst in. Een paar dagen later kom je al zeggen dat 200 EUR een faire prijs is. Wat is er dan plots veranderd?
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Amai, wat scheelt er zeg?
Jij zegt enkel dat je 200 eur een goeie prijs vindt, zonder enige motivatie. Vervolgens vraagt er iemand vriendelijk hoe je tot die conclusie komt, en jij bijt zijn neus af.
Sam is jong, nieuw en wil graag meedoen met de anciens. Er zijn ergere dingen in het leven.
Hij is van de Instagram, TikTok e.d generatie. Daar is het bon-ton om je slimmer en mooier voor te doen dan je eigenlijk bent. Op Instagram, TikTok e.d lukt dat dankzij de filters. Bij beleggen lukt dat al veel minder.
Waarom zo agressief? Het is door dergelijke vragen dat je begint na te denken over hoe je zelf een aandeel waardeert.
Ik heb ook op mijn dak gekregen toen ik Colruyt aan €25 waardeerde :p
Ik heb mijn denkwijze gedeeld, anderen die van hen. En we verschillen van mening en dat is mooi.
Maar het is maar door wat 'uitgedaagd' te worden dat je begint na denken over waarderen en wat 'waarde' eigenlijk allemaal kan inhouden. Het gaat ook niet om 'verantwoording afleggen', het gaat om motiveren hoe je tot een bepaald besluit komt.
Zo leren we allemaal wat bij
Ziezo, nog wat VGP bijgekocht. Aan die prijs, dat kan ik niet laten liggen.
Denk dat men de komende maanden nog vaak zal kunnen bijkopen van VGP en andere veel andere aandelen.
De mogelijkheid dat dat niet het geval zal zijn is een risico dat ik niet kon nemen. Vandaag opname in de EPRA Global Real Estate index.
Voorlopig heeft dit in ieder geval weinig positieve invloed.
Iets niet kopen is geen risico nemen, bij kopen neem je altijd een risico, groot of klein.
Fout. Het niet nemen van een risico houdt ook een risico in. De cijfers zijn onverbiddelijk: het risico om koopkracht te verliezen is op termijn paradoxaal genoeg groter door minder risico te nemen.
Kijken vanaf 6:30. "Higher risks increase the sustainability of a portfolio. " https://www.youtube.com/watch?v=LCYINIELH2w